Урок-гра "Взаємопов’язані величини. Загальна величина. Лабораторія" для 3 класу

Про матеріал
Тема: Взаємопов’язані величини. Загальна величина. Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через розряд, табличного множення та ділення, актуалізувати уявлення про величини, ознайомити з терміном «загальна маса, довжина, місткість», правилами знаходження загальної величини кількох предметів, формувати вміння розв’язувати прості задачі на знаходження загальної величини кількох однакових предметів, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати вміння співпрацювати у групі.
Перегляд файлу

Тема:  Взаємопов’язані величини. Загальна величина.

Мета: удосконалювати обчислювальні навички додавання та віднімання з переходом через розряд, табличного множення та ділення, актуалізувати уявлення про величини,  ознайомити з терміном «загальна маса, довжина, місткість», правилами знаходження загальної величини кількох предметів, формувати вміння розв’язувати прості  задачі на знаходження загальної величини кількох однакових предметів, розвивати мислення, увагу, пам’ять, формувати пізнавальні інтереси, виховувати вміння співпрацювати у групі.

Хід уроку

Організаційний момент.

Сьогодні в нас цікава гра -

Змагатись буде дітвора

В умінні міркувати,

дружно й плідно працювати.

Мотивація навчальної діяльності.

  • Впродовж всього тижня ми з вами мандрували країною Математики по різним станціям. Сьогодні ми відправляємось до 5 станції «Розважайка»
  • Я пропоную вам сьогоднішній урок провести у вигляді гри «Дослідники».

 

Актуалізація опорних знань

  • Ви будете розділені на 3 дослідницькі лабораторії ( по рядах). В кожній лабораторії буде по 2 групи.
  • У кожної групи на парті лежать картки  само оцінювання. Якщо завдання виконано правильно – зафарбовуємо кружечок. Якщо були помилки – пів кружечка. Якщо не виконано – залишаємо пустим.
  •  За порушення правил команди будуть отримувати штрафні картки.
  • Перше завдання для дослідників:
  • Послухайте загадку:

Разом стіл я і стілець.

Хто вгадає – молодець.

(парта)

Знайдіть у себе на парті конверт № 1.

 

Робота в групах

Прочитайте назву своєї лабораторії.

  1. Вправа «Математична хмара»

Випишіть з математичної хмари одиниці вимірювання тієї величини, яка записана у вас на картці.

  • Перша група одиниці вимірювання якої величини ви виписували? Маси.
  • Друга – довжини,  третя - місткості.

 

 

 

 

 

 

Маса 12 кг 6 ц 30 кг

Довжина 10 см 45 м 15 мм

Місткість 12 л 30 л 42 л

 

 Самооцінювання.

 

Повідомлення теми та мети уроку

  • Проаналізувавши 1 завдання давайте спробуємо визначити  над якою темою ми сьогодні працюватимемо.
  • Дослідимо взаємопов’язаність величин  та дізнаємось, як знаходити загальну величину предметів.

 

Вивчення нового матеріалу

Робота в групах

  • Для того, щоб перейти до 2 завдання нашого дослідження  відгадуємо наступну загадку:

Розклад добре знаю я

 І домашнє завдання.

На сторіночках – оцінки

Кожного шкільного дня! ( Щоденник)

 

  • Відкрийте конверти з завданням № 2.
  • У кожної команди записана задача. Прочитайте її уважно. Запишіть коротку умову. Накресліть схему та розв’яжіть.
  • Перевірка робіт команд.
  • Перша команда прочитайте свою задачу. 
  • Яке число було шуканим?
  • Як можна дізнатися про масу всіх продуктів?
  • Масу всіх продуктів можна назвати «загальна маса».

 

  • Друга група читає свою задачу.
  • Яке число було шуканим?
  • Як можна дізнатися про довжину всієї тканини?
  • Довжину всієї тканини  можна назвати «загальна довжина».

 

  • Третя  група читає свою задачу.
  • Яке число було шуканим?
  • Як можна дізнатися про місткість посудин?
  • Місткість всієї посудини  можна назвати «загальна місткість».

До лабораторії привезли три пляшки з водою. У першій – 2 л, у другій – 3 л, у третій – 1 л. Скільки всього л води привезли?

 

У лабораторії є три коридори. Довжина першого – 3 м, другого – 1 м, третього – 2 м. Знайдіть довжину всіх коридорів.

До лабораторії привезли 2 кг овочів, 3 кг фруктів і 1 кг грибів. Знайдіть масу всіх продуктів.

 

 

 

  • Чим схожі усі 3 задачі? В усіх задачах йдеться про масу, довжину, місткість кількох предметів. Треба знайти загальну величину.

 

  • Давайте сформулюємо з вами правило, як знайти загальну величину.
  • Для того, щоб знайти загальну ( масу, довжину, місткість)  кількох різних  предметів,  треба додати  ( маси, довжини, місткості) цих предметів.

 

Самооцінювання.

 

 

Фізкультхвилинка на уважність.

 

Робота в групах.

  • Досліджуємо далі.

Загадка:

Зелене поле в класі стоїть,

Зайчик білий по ньому біжіть.

( дошка).

  • Відкриваємо  конверти № 3. Читаємо задачі.

 

  • Запишіть коротку умову у вигляді таблиці.
  • Розв’яжіть задачу.
  • Презентація груп ( 2, 4, 6).
  • Прочитайте задачу.

До лабораторії привезли 4 ящики продуктів, по 3 кг у кожному.

 Знайдіть загальну масу продуктів.

І множник

ІІ множник

Добуток

____ в 1 ящику

Кількість  ящиків __

Загальна  маса ____

Розв’язання

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Що позначає 1 множник ? 2 множник ?
  • Що треба знайти?
  • Як знайти загальну масу, довжину, місткість однакових предметів?
  • Треба додати . Суму однакових доданків можна замінити множенням.

 

  • Формулюємо правило. Щоб знайти загальну (масу, довжину, місткість) однакових предметів, треба (масу, довжину, місткість) 1 предмета помножити на кількість предметів.

 

Самооцінювання.

 

Закріплення вивченого матеріалу.

  • Я вам  вручаю останні бліц-конверти № 4.

Логічне завдання.

Чому дорівнює периметр всієї  лабораторії?

4 + 4 +2 *4 = 16 см

 

Само оцінювання

 

Підсумок. Оцінювання.

  • Чи сподобався урок?
  • Чому навчилися?
  • Підрахуйте кількість зафарбованих кружечків – повний -  3 бали, половина – 2 бали.

Домашнє завдання

 

 

docx
Додано
12 березня 2020
Переглядів
3436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку