Ефективним методом взаємодії вчителя і учнів на уроці є використання навчальних ігор, що відіграють одночасно навчальну, розвиваючу та виховну функції, мають велике значення для духовного, емоційного, інтелектуального розвитку дитини і дитячої фантазії.
УРОК-ГРА ЯК ПРОЯВ ТВОРЧОСТІ
(доповідь)
Анжела Миколаївна Бобко,
вчитель обслуговуючої праці
Досить ефективним методом взаємодії вчителя і учнів на уроці є використання навчальних ігор, що відіграють одночасно навчальну, розвиваючу та виховну функції, мають велике значення для духовного, емоційного, інтелектуального розвитку дитини і дитячої фантазії.
У ході гри підвищується мотивація спільної навчально-пізнавальної діяльності, стимулюється увага, інтерес і творче мислення, підвищується активність, розвиваються творчі здібності. У грі практично програється конкретна ситуація в особах, що дозволяє краще зрозуміти психологію учнів – учасників реальних подій.
Гра – найприродніша й найпривабливіша діяльність дитини. Через те ігрові форми на уроці – це найоптимальніший шлях залучення дітей до навчання. Вона робить урок не тільки продуктивним і результативним, а й цікавим.
Проведення ігор на уроках можливо тільки за створення таких умов:
1) створення на уроці творчої атмосфери;
2) оволодіння учнями прийомами ведення творчого пошуку;
3) доброзичливе оцінювання творчої навчальної діяльності учні;
4) заміна традиційного авторитарного стилю спілкування педагогів з учнями на демократичний;
5) забезпечення умов для самостійного здобуття та практичного застосування учнями знань, умінь і навичок.
Отже, ігрова навчальна діяльність необхідна, вона відкриває широкі можливості для вивчення предмета.
ПРИКЛАДИ IГOP
Що в кулацi?
В кулацi може бути голка, наперсток чи iншi невеличкi iнструменти або матерiли, з якими учнi будуть працювати пiд час практичної роботи.
Гру доречно застосовувати на початку пояснення, щоб привернути увагу учнiв.
Пiд час гри учнi ставлять запитання та, отримуючи вiдповiдi, дiзнаються, що в кулацi.
Знайди за описом
Треба знайти серед інструментів та матерiалiв тi, що вiдповiдають опису.
Наприклад:
– невеличка, металева, з вушком (голка)
– її у вушко просили, строчи i душу весели (нитка)
– без рук, без нiг пiд лавку – приг (клубок)
Чарiвна скринька
Потрiбно знайти серед запропонованих інструментів та матерiалiв необхiднi та пояснити ix призначення.
Гру використовують при вивченнi інструментів та матерiалiв необxiдних для виконання будь-яких робiт (шиття, в'язання, вишивки, приготування їжi та iн.).
Змагання по викреслюванню
У списку слiв треба викреслювати слова, що належать до названої групи (наприклад: кухонний посуд, машиннi шви). Слово, що залишиться i є ключовим у вивченнi будь-якої теми.
Гру застосовують для повторення вивченої теми та актуалiзацiї знань учнiв.
Склади речення
Учнi отримують декiлька карток, на яких написанi слова. За певний час треба скласти з окремих слiв речення. Серед карток одна зайва.
Наприклад: довжину виробу вимiрюють по лiнiї середини спинки вiд сьомого шийного хребця до рiвня бажаної довжини виробу. Серед карток була ще картка iз словом "рукава".