вчити учнів виготовляти аплікацію з рослинних форм володіти технікою виготовлення виробу;
- розвивати мислення, спостережливість, фантазію, уяву, образне мислення;
-виховувати любов і бережне ставлення до природи, повагу до праці, бережливе та економне ставлення до матеріалу.
Тема: виготовлення аплікації із природних матеріалів.
Мета: -вчити учнів виготовляти аплікацію з рослинних форм володіти технікою виготовлення виробу;
- розвивати мислення, спостережливість, фантазію, уяву, образне мислення;
-виховувати любов і бережне ставлення до природи, повагу до праці, бережливе та економне ставлення до матеріалу.
Тип: комбінований.
Методи і прийоми: ігрові(ігрова ситуація - зайве слово; секретні матеріали), розповідь, бесіда(вступна), пояснення, демонстрація зразка виробу.
Обладнання: картон, олівець, клей, гербарій, комиш.
Література:
Веремійчик І. М. Методика трудового навчання в початковій школі. Навчальний посібник. – Тернопіль: Мальва- ОСО, 2004.- С. 61- 65
Хорунжий В. І. Практикум в навчальних майстернях з методикою трудового навчання. – Тернопіль: «Астон», 2001.- С.17- 32, 224- 226.
Додаткова література:
Фізкультхвилинки у початковій школі. 2- ге вид., зі змін. доповн. / Упор.: Т. В. Ухіна, О. В. Лабашук.- Тернопіль.: Мандрівець, 2007.- С. 37
http://www.teacher.com.ua
Хід уроку
І. Організація класу.
- Доброго дня, діти! До якого уроку приготувались?
-У вас на партах повинні лежати гербарій листочків, комиш, картон, клей, олівець.
- Девіз нашого сьогоднішнього уроку такий:
Ми справжні таланти,
Ми справжні митці,
Стає у нас квіткою
Все навкруги.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Золота красуня — осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!
— Діти, подобається вам осінь? Чим саме?
Так, осінь щедра на подарунки.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
1.Гра «Зайве слово»
- Діти, ось на дошці знаходиться перелік слів. Наше завдання полягає в тому, щоб знайти слово, яке є зайвим:
А) вересень, листопад, жовтень, осінь;
Б) вода, земля, листок, сонце;
В) дерево, коріння, квіти.
(зайві слова: осінь, листок, квіти)
2. Вступна бесіда.
А). Словникова робота: аплікація.
— Хто з вас знає, що таке аплікація? (Відповіді дітей.)
— Ви з цим словом зустрічались, коли працювали з кольоровим папером.
Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу.
—У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? 3вісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв. Із соломи виготовляють корисні речі: головні убори, побутові предмети та іграшки. Солома — це стебелини злакових хлібних рослин, що заготовлені в стадії дозрівання, коли вони набувають золотистого відтінку Поступово людина навчилася створювати цілі картини з природного матеріалу
Сьогодні ми з вами теж спробуємо не зробити.
ІV. Аналіз зразка виробу.
(Вчитель демонструє готовий виріб)
-Діти, з яких природних матеріалів складається виріб? ( комиш, листя)
- Листя яке? (висушене)
- На чому виготовлено виріб? ( на картоні)
- Як ще можна прикрасити цю аплікацію?
V. Конструювання виробу.
А з чого ж ми будемо виготовляти аплікацію? Для цього слід відгадати наступні загадки:
1.Розумний Івашка,
Дерев'яна сорочка,
По листу пройдеться-торкнеться,
Там слід залишається. (Олівець)
2.Відірвалися листочки?
Треба склеїти шнурочки?
Допоможе повсякчас,
Ще й причепиться до нас! (Клей)
VІ.Планування трудового процесу.
-Отже, як ми будемо виготовляти нашу аплікацію?
1. Візьміть картон. Пам’ятайте, картон- основний фон вашої аплікації, обираючи його колір, потрібно прослідкувати, щоб він не зливався.
2. Прикладіть до кольорової сторони картону комиш, листочки. Пам’ятайте, композиція повинна бути по середині аркушу.
3. Олівцем легенько намітьте місця, де знаходилися природні матеріали.
4. Після цього слід обережно й ретельно змастити одну сторону природних матеріалів і наклеїти їх на картон. Клеєм користуємось обережно, наносимо капельками, зайвий клей витираємо пензликом або смужкою паперу.
5. Зачекайте, поки клей висохне.
6.На вільному місці ви можете зробити напис або побажання: З днем народження!; Зі святом!
VІІ. Повторення правил техніки безпеки.
- Як правильно працювати з клеєм?
( щоб нанести , треба рівномірно від центру пензликом намазати по всій площині, зайвий клей зібрати серветкою, слідкувати щоб клей не попав у очі, рот).
VІІІ. Проведення технологічних операцій.
Інструкція до практичної роботи.
1. Візьміть картон. Пам’ятайте, картон- основний фон вашої аплікації, обираючи його колір, потрібно прослідкувати, щоб він не зливався.
2. Прикладіть до кольорової сторони картону комиш, листочки. Пам’ятайте, композиція повинна бути по середині аркушу.
3. Олівцем легенько намітьте місця, де знаходилися природні матеріали.
4. Після цього слід обережно й ретельно змастити одну сторону природних матеріалів і наклеїти їх на картон. Клеєм користуємось обережно, наносимо капельками, зайвий клей витираємо пензликом або смужкою паперу.
5. Зачекайте, поки клей висохне.
Фізкультхвилинка.
Раз, два, три — з нами на галявину іди.
Раз, два, три, чотири, п'ять —
Будем в лісі крокувать.
Там пташок ми пострічаєм.
Разом з ними політаєм.
Разом з зайцем пострибаєм,
А від вовка — повтікаєм.
Як лисичка, до зайчат підкрадемось,
Як ведмедик клишоногий потанцюєм,
Ледве чутно галявиною помандруєм.
6.На вільному місці ви можете зробити напис або побажання: З днем народження!; Зі святом!
(вчитель спостерігає за роботою учнів, чи дотримуються вони правил техніки безпеки, чи поетапно виконують завдання)
ІХ. Підсумок уроку.