Урок трудового навчання " День святого Валентина"

Про матеріал

Розширити знання учнів про свято Дня Святого Валентина, ознайомити з видами валентинок, з технологією виготовлення валентинки,. Удосконалювати вміння вирізати і склеювати папір, Розвивати уяву, мислення, точність рухів. Виховувати акуратність, естетичний смак, почуття любові до ближніх.

Корекційна мета. Розвивати наочно – образне мислення, зорове сприйняття, увагу; сприяти розвитку вмінь, аналізувати об'єкти спрйняття; удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, знаходити суттєвий звязок між предметами; розвивати дрібну моторику рук; формувати пізнавальну активність.

Перегляд файлу

 

 

Тема. Виготовлення валентинки.

Мета. Розширити знання учнів про свято Дня Святого Валентина, ознайомити з видами валентинок, з технологією виготовлення валентинки,. Удосконалювати вміння вирізати і склеювати папір, Розвивати уяву, мислення, точність рухів. Виховувати акуратність, естетичний смак, почуття любові до ближніх.

Корекційна мета. Розвивати наочно – образне мислення, зорове сприйняття, увагу; сприяти розвитку вмінь, аналізувати об’єкти спрйняття; удосконалювати вміння орієнтуватися у просторі, знаходити суттєвий звязок між предметами; розвивати дрібну моторику рук; формувати пізнавальну активність.

Обладнання: а) матеріали: папір  червоний і рожевий, заготовки деталей.  

                         б) інструменти і пристрої: ножиці, щіточки, серветки;

                         в) наочні посібники: виставка валентинок, ілюстрації,

                               музичні записи.

Об’єкт прац і: валентинка «Крилате серце»

 

                                                      Хід уроку

І. Організація класу

                      Пролунав і стих дзвінок.

                       Починається урок.

                       Всі за парти тихо всілись

                       І на мене подивились.

        -  Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, світлі усмішки і почнемо урок.  

 

ІІ. Повідомлення  теми і мети уроку                                                                                                                     

                       Щоб урок пройшов не  марно,

                       Треба сісти рівно і гарно,

                       Бо урок у нас сьогодні не звичайний,

                       Для всіх нас повчальний.

 

Вступна бесіда

Вірш про Любов

Любов — найкраще в світі почуття,

Вона не має меж — безкрая.

З любові починається життя,

Вона усе найкраще починає!

 Без любові не можна жити,
Треба всім вона з юних літ.
Без любові зав’януть квіти,
Стане сірим безликим світ.
Без любові загине казка
І душа не злетить до зір.
Доброта пропаде і ласка,
Стане сірим усе, повір.
Без любові душа зміліє,
Зникне усмішка на вустах.
Навіть білий сніжок посіріє,
І людину огорне страх.
Без любові не можна жити.
Хай у серці вона горить.
Хай душа ваша вміє любити,
Бо любити — це значить жить!

                                   НАДІЯ КРАСОТКІНА

 

 

-Про що йшлося в вірші? ( Про любов)

-Як називається свято закоханих людей?

-Коли ми відзначали це свято?

Тому зараз ми з вами на машині часу перенесемось на День Святого Валентина.

У кожної людини є серце, і це серце прагне любити.

Назвіть людей, яких ви любите.

А що означає любити? (Це означає бажати добра цій людині).

Прочитаємо разом ЛЮБИТИ - ЦЕ ЗНАЧИТЬ: БАЖАТИ ЛЮДИНІ ДОБРА!

Потрібно любити не тільки рідних, друзів, а й усіх людей, навіть тих, які нас іноді ображають; навіть на зло треба відповідати добром.

- Отже, сьогодні ми будемо мандрувати на казковому кораблі до островів Любові.

 

І перша наша зупинка - острів Історія свята. Дізнаємося, як же виник День Св. Валентина.

 

   Згідно з однією їх легенд про появу дня Святого Валентина, один з римських імператорів Клавдій II, епоху правління якого відносять до третього століття до нашої ери, був категорично проти укладення шлюбів . Сімейні узи заважали його легіонерам воювати. Вони вже не могли без оглядки віддатися волі випадку і прийти "зі щитом чи на щиті", оскільки вдома їх чекали люблячі дружини. Всупереч указу імператора, противника традиційних сімейних цінностей, Валентин, священик продовжував в таємниці вінчати парочки. За що і був покараний - його кинули до в'язниці. Його засудили до смертельної кари. Дізнавшись, за що засудили бідолаху, дочка тюремника закохалася в нього всією душею. Валентин, який перебував в ув'язненні, відповів дівчині взаємністю. В силу того, що вони не могли зустрічатися, вони спілкувалися за допомогою листів. А в день 14 лютого, коли, як ви вже здогадалися, була призначена страта, Валентин послав останню листівку своєї коханої. Підпис на ній свідчила: "Від Валентина"

  З тих пір у цей день всі закохані обмінюються листівками, які називаються валентинками і мають форму сердечка. А церква оголосила Валентина святим бо він віддав життя заради закоханих.

 

    Другий острівок, до якого ми попливемо - це острів Валентинок.

Але на цьому острові валентинки сховалися від нас в свої будиночки.

Хочете щоб вони показалися?

 

Гра  « Мікрофон» 

 

  • Які ви знаєте  ознаки любові? Яка любов? (Діти називають, після кожної названої ознаки відкривається одна валентинка). (Взаємна, добра, чиста, лагідна, щира, велика, міцна, тепла, ніжна, вічна, красива, щаслива).
  •   Подивіться, будь ласка, які валентинки  ми знайшли? ( Фабричні, надруковані машинами, і саморобні, зроблені руками).
  •  Які валентинки цінніші? (Завжди цінніший подарунок, який зроблений руками, в нього вкладено серце і душу).
  •  З яких матеріалів зробленні ці валентинки? (3 картону, паперу, ниток, тканини...)
  • Так, валентинку можна намалювати, виконати аплікацію, прикрасити скрученими фігурками - це називається квілінг, можна скласти з паперу - це техніка орігамі, можна вишити хрестиком або пошити як м’яку іграшку.
  • Валентинку можна виконати способом 3-Д аплікації - це об’ємна аплікація, коли деталі клеяться ярусами, а між ними ставляться «подушечки», які підтримають ці деталі одна над одною. (Показ зразків презентацій)

 

  •   На нашому уроці ми будемо виготовляти валентинки «Крилате серце»

 

  А коли серце має крила? (Коли воно любить)

  Чи хочете ви потрапити до майстерні Валентина і навчитися виготовляти красиві валентинки способом 3-Д?

 

Тоді треба пройти одне маленьке випробування на острові Безпеки.

 

Повторення правил безпеки і культури праці.

І допоможе нам у цьому предмет, що лежить в цьому чарівному сердечку,

його передав мені святий Валентин.

 

Відгадайте, що це за предмет.

 

Що за квіточка пахуча,

Дуже гарна та колюча,

Рвать себе не дозволяє,

Колючками всіх лякає? (Троянда)

 

-Що символізує квітка троянда?(Це символ кохання, любові).

До кого я торкнуся трояндою, повинен чітко назвати правило безпечної роботи

з ножицями.

Передавати кільцями вперед;

не залишати відкритими; не розмахувати ножицями;

при різанні пальці лівої руки тримати подалі від лез;

 не класти на край парти. 

А тепер, кому я в руки дам троянду, назве правило роботи з клеєм.

Клей наносити тонким шаром економно;

розмащувати щіточкою;

руки і зайвий клей витирати серветкою. 

 

Фізкультхвилинка (під музику) 

 

III. Практична робота

Поточний інструктаж 

Ви пройшли випробування, і Валентин запрошує вас до свої майстерні, вручає вам спеціальні головні убори своїх майстрів.(На білій смужці посередині наклеєне яскраве сердечко).

 

 Ми на острові «Майстерня Валентина»

А) показ та аналіз технологічної карти. Аналіз зразка.

Які кольори ви бачите на валентинці?

(Червоний, рожевий і білий)

А чому саме такі кольори? (Червоний символізує любов, рожевий-ніжність, білий - чистоту).

Навіщо петелька? (Щоб почепити валентинку).

Порахуємо, зі скількох сердечок складається ця валентинка (5- 3 червоні, 2 рожеві)

Б) Послідовність трудових дій

Спочатку треба вирізати п’ять сердечок.

 

 

 

 

 

Потім треба склеїти сердечка ярусами.

Беремо рожеві сердечки, наклеюємо на них по 3 «подушечки» з картону відступивши від краю, як показано на зразку.

Клей наносимо на кожну подушечку.  

 

 

 

Беремо маленькі сердечки, наклеюємо на них по одній «подушечці» по центру.

 

 

 

Поки деталі сохнуть, до великого серця приклеюємо з боків крильця, а вгорі петельку.

 

 

 

 

Тепер наносимо клей на 3 подушечки рожевого серця і клеїмо його на велике серце по центру. Так само з другого боку.

 

 

 

 

Наносимо клей на одну подушечку маленького серця і наклеюємо на середнє серце, так само за другого боку.

 

 

 

 

Можна оздобити валентинку, посипати блискітками. Намащуємо тоненький шар клею там де будуть блискітки, або на крильця, або на краї серця, або на серединку серця. Наш виріб готовий!

 

(Діти працюють під керівництвом учителя звучить класична музика) 

 

VI. Аналіз і оцінювання робіт 

Підсумкова бесіда.

У чиїй майстерні ви працювали?

Яким способом виготовляли валентинку?  

Хто такий Святий Валентин?

Аналіз виробів. 

Діти виходять з виробами дівчата потім хлопчики. В цей день прийнято обирати Валентина і Валентинку. Хто виконав найохайніше роботу, той отримає це звання.

Ми добралися до останнього острова Подарунків.

Подумайте кому ви хочете подарувати в цей день свою валентинку?

- Даруючи, потрібно казати щирі і гарні слова: я тебе люблю! Або я Вас люблю, поважаю! Я дякую тобі за все!

   На цьому урок закінчено.

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

Додаток

                             Технологічна картка

 

 

 

 

 

 

 

 

                          Зразок виробу

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. П'ятницька Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 липня 2018
Переглядів
17747
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку