1
Методичний кабінет
Овруцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3
Вчитель: Дубовська Світлана
Володимирівна
2012 рік
Мета: Підсумувати і збагатити знання учнів про українську народну
вишивку, в’язання гачком, спицями, національну кухню та текстильне матеріалознавство. Формувати вміння використовувати отримані на попередніх уроках знання в різноманітних ситуаціях. Сприяти розвитку образного мислення, вияву творчих здібностей учнів, зацікавленості і пізнавальної діяльності. Виховувати доброзичливість, взаємоповагу та шанобливе ставлення до національних традицій українського народу.
Обладнання: Дидактичні картки із запитаннями, годинник, картки із
зашифрованими словами, набір необхідних продуктів для виконання практичних завдань, набіл кухонних інструментів, набір для шиття, ґудзики.
Тип уроку: Нестандартний, урок систематизації та
узагальнення знань.
Хід заняття:
І. Організаційна частина.
Перевірка готовності учнів до заняття.
Заняття проходить у формі гри, яка складається з декількох турів. Кожний тур – окрема гра за відомими правилами телепередач: «Самий розумний», «Поле чудес», «КВК».
Поділивши учнів на дві команди по п’ять осіб, повідомляємо їм, що за повну і правильну відповідь нараховуватиметься один бал, за неправильну – нуль балів, за порушення порядку і дисципліни з команди зніматиметься один бал.
Обрано членів журі, які будуть оцінювати результати конкурсів.
(представлення членів журі)
ІІ. Привітання команд.
(Кожна команда має свою емблему)
Допомогу у проведенні гри надають асистенти – учні 8 класу.
Асистенти проводять жеребкування між капітанами команд на черговість виступу.
І тур – «Самий розумний»
На дошці розміщені картки із назвами та малюнками основних тем розділів трудового навчання, наприклад, «Кулінарія» або» Текстильне матеріалознавство».
Капітани вибирають будь – яку із запропонованих тем, отримують по сім питань і протягом 3-4 хвилин гравці команди дають відповіді.
Тема: «Українська народна вишивка».
Тема: « В’язання спицями».
Тема: «Текстильне матеріалознавство».
Тема: «Технологія виготовлення швейних виробів».
Тема: «Елементи машинознавства».
Журі підводить підсумок І туру змагання, визначає команду – переможця.
ІІ тур - «Поле чудес» .
Умови гри: Прослухавши розповідь, учасники команди відгадують слово по буквах. За кожну правильно відгадану букву – один бал, за правильно відгадане слово – 5 балів.
Завдання №1.
Це один із тих продуктів, що знаходиться в природі в готовому стані. Його вважали одним із найбільш цінних товарів, а в деяких країнах він заміняв гроші. (Кухонна сіль)
Завдання №2
Уривок казки: «Дикі лебеді».
… Твоїх братів можна врятувати, але чи вистачить у тебе мужності, - сказала фея. – Вона легша твоїх рук ніжних, та все ж таки шліфує камінь, але вона не відчуває болі, як твоє. Бачиш у моїх руках рослину? Вона росте біля печер та на кладовищах. Ти нарви її, хоча твої руки вкриються пухирями від опіків, потім розімнеш її ногами, зсучеш міцні нитки, сплетеш з них 11 сорочок з довгими рукавами, тоді ворожіння зникне.
Завдання №3
Давньогрецький історик Геродот згадує: «…цар Амазис приніс в дар Афіні Родоській тканину, кожна нитка якої складалася із 360 найтонших ниток. Ця тканина була дорожчою за золото».
- Що це за тканина? (шовк)
Завдання №4
У важкі роки блокади Ленінграда цей продукт допоміг зберегти життя багатьом ленінградцям. Його ще називають «рослинним м’ясом».
- Що це за продукт? (Соя)
Завдання №5
Цей продукт був завезений у Європу іспанцями із Південної Америки в 16 ст. і називали його «чортовим яблуком». (Картопля)
Завдання №6
Ще за життя О. Пушкіна було відомо, що є в карачаївців цілющий напій, назва якого походить від слова «кайф» - веселощі, насолода. Пив його на Кавказі й М. Лермонтов. З проханням розкрити «методику» приготуванням напою на Кавказ направили Ірину Сахарову, яка за самотужки виготовлене масло в 1907р отримала паризьку золоту медаль. Вона зуміла домогтися від князя розсекречення рецепту, і вже у 1908р перші пляшки напою з’явилися в московській Бот кінській лікарні.
- Про який продукт йде мова? (Кефір)
Слово журі.
ІІІ тур – Конкурс із вболівальниками.
Поки дівчатка відпочивають, вболівальникам пропонується взяти участь у невеличкому конкурсі. Асистенти по черзі зачитують початок прислів’я, а вболівальники повинні їх закінчити.
IV тур – «Конкурсно-практичні завдання».
Переможець конкурсу отримує 2 бали.
В кожному конкурсі від команди приймає участь один учасник. Команди визначаються з учасниками.
Асистенти допомагають в проведенні конкурсів.
Завдання №1
Швидше і економніше почистити картоплину. Перемогу дістане та учасниця, у якої обрізана шкірка картоплини буде найтоншою і найдовшою.
Завдання №2
Учасниці повинні продемонструвати, як вони вміють пришивати ґудзики.
Перемогу дістане та учасниця, яка справиться з завданням швидко та якісно.
Завдання №3
« Дегустатор»
По запропонованим 4 зразкам – склянкам із соками, потрібно за смаковими властивостями, визначити до якого виду упаковки для соків належить рідина.
Завдання №4
Учасникам пропонується на дотик визначити вид крупи в чотирьох представлених торбинках, серед яких – гречана, рисова, манна крупа, горох, квасоля, пшоно.
Завдання №5
Учасниці одержують картки, на картках потрібно підкреслити лише ті продукти, які потрібні для приготування вказаної страви. Наприклад, салат «Вінегрет»: буряк, перець, морква, квасоля, помідор, картопля, майонез, олія, огірок, сіль, цибуля, часник.
V Тур – «Домашнє завдання»
Про їжу, продукти та страви є велика кількість пісень. Команди по черзі виконують уривки з пісень, в яких іде мова про їжу, продукти харчування.
Перемогу дістане та команда, яка проспіває найбільшу кількість пісень.
Максимальний бал за конкурс – 5 балів.
Заключний етап гри.
Журі підбиває підсумок усіх турів гри, називає команду – переможця.
Відбувається нагородження.
Заключне слово вчителя.
Чи досягли ви своєї мети? Безумовно. Ви розширили свій словниковий запас, одержали певні навички практичного використання знань, екзаменували свою пам'ять.
Всім дякую, до нових зустрічей.
|
|
|