Урок-гра з математики в 6 класі з теми: "Дії зі вичайними дробами"

Про матеріал

Це урок-гра показує, як граючи можно повторити та закріпити тему, використовуючи здобутті знання та креативність.

Перегляд файлу

Урок – гра з математики в 6 класі

Тема: «Звичайні дроби»

Мета уроку – гри:

  • Закріпити знання учнів про звичайні дроби та вміння виконувати дії над ними;
  • Розвивати логічне мислення, пам′ять, увагу, обчислювальні навички;
  • Формувати інформаційну, комунікативну та проблемну компетентності;
  • Виховувати інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення, запису, наполегливість, працелюбність, охайність у записах;
  • Створити умови для розвитку особистості з використанням різних форм і методів організації навчальної діяльності, ситуації успіху, які б викликали бажання учнів відчути радість перемоги, впевненість у власних знаннях.

Тип уроку: Урок – гра, урок застосування набутих знань, вмінь, навичок.

Обладнання: дидактичні матеріли, ватман, канцелярські прилади.

Перебіг уроку – гри

  1. Організаційний момент

Учитель: У нас незвичайний урок. Сьогодні проведемо урок –       гру.    Протягом цієї гри ми будемо проводити різноманітні конкурси.

( оголошення теми уроку – гри, озвучення мети )

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

( попередньо клас поділено на дві команди: перша команда – «Чисельник» жовтий колір; друга команда – «Знаменник» синій колір ) Учитель: Знати звичайні дроби – це означає їх не тільки розуміти, а і вміти застосовувати при розв′язанні прикладних завдань.                     Наша гра складається з трьох турів.

 

I тур  «Розминка»

 

  Учитель: Кожній команді по черзі треба відповісти на 6 питань, виймая їх з капелюху. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку свого кольору.

  1. Що таке звичайний дріб?
  2. Види звичайних дробів.
  3. Правила скорочення звичайних дробів.
  4. Який дріб називають нескорочувальним?
  5. Які дії виконуємо зі звичайними дробами?
  6. Правила порівняння звичайних дробів з різними знаменниками та чисельниками.
  7. Правило додавання звичайних дробів з різними знаменниками.
  8. Правило віднімання звичайних дробів з різними знаменниками.
  9. Правило множення звичайних дробів.

    10)Правило ділення звичайних дробів.

    11)Поясніть, як знайти дріб від числа?

    12)Поясніть, як знайти число за його дробом?       

  1. Застосування знань і вмінь.

 

II тур «Найрозумніший»

 

Учитель: Одному представнику з кожної команди треба біля дошки розв′язати вираз, а члени команди розв′язують його самостійно. Учень біля дошки та команда мають змогу заробити по одній фішці свого кольору в разі правильної відповіді.

 

( 33/4 * 3/5 – 71/2 : 27 + 12/9 )    для 1 команди

Розв′язання дій:

1) 33/4 * 3/5 = 15/4 * 3/5 = 9/4 = 21/4

2) 71/2 : 27/1 = 15/2 * 1/27 = 5/18

3) 21/45/18 = 29-10/36 = 145-10/36 = 135/36

4) 135/36 + 12/9 = 235+8/36 = 243/36 = 37/36

 

( 25/14 * 42/3 + 12 : 21/4 – 151/4 )  для 2 команди

 Розв′язання дій:

1) 25/14 * 42/3 = 33/14 * 14/3 = 11

2) 12/1 : 9/4 = 12/1 * 4/3 = 16/3 = 51/3

3) 11 + 51/3 = 161/3

4) 161/3 - 151/4 = 14-3/12 = 11/12

 

 

 

III тур «Математика очима художника та вченого»

 

Учитель: В цьому турі треба розв′язати  задачу  учню і команді самостійно, та намалювати сюжет задачі очима художника.

  1. Ваня 7/12 годин витратив на виконання завдання з математики, що на 3/20 години більше ніж він витратив завдання по літературі.  Скільки всього часу Ваня  витратив на виконання завдання з математики та літератури?

По матем. - 7/12 год                                                                 

По літер. - ? год, але на 3/20 год меньше, ніж по матем.

Скільки всього часу витратив учень?

  1. 7/12 – 3/20 = 13/30 (год) по літературі
  2. 7/12 + 13/30 = 1 1/60 (год) всього

Відповідь: 1 1/60 (год) всього витратив часу.

 

  1. На відстань від дому до стадіону Дмитро  витратив 8/15 год., що на 1/12 годин більше ніж він витратив на дорогу від стадіону до дома. Скільки часу всього витратив Дмитро на дорогу від дома до стадіону і на зворотню відстань?

Від дому до стадіону – 8/15 год

Від стадіону до дому - ? год, але на 1/12 год меньше ніж від дому до стадіону.

Скільки всього часу витратив учень?

  1. 8/15 – 1/12 = 9/20 (год) від стадіону до дому
  2. 8/15 + 9/20 = 59/60 ( год) всього

Відповідь:  59/60 ( год) всього витратив часу

 

 

 

  1. Підбиття  підсумків.

Учитель: Математика – це наука яка виникла вийнятково для розв′язування практичних задач не тільки на уроці, але й в повсякденному житті. І ви сьгодні в цьому змогли переконатися. Тож вітаю команду, яка перемогла у змаганнях. А всім вам зичу успіхів у навчанні.

 

( Підбивають підсумки всіх турів , учасники команди – переможці отримують по 12 балів, команди, що посіла друге місце – по 11 балів)

  1. Домашне завдання.

         Повторити правила дій зі звичайними  дробами ş 8,9,10,

         розв′язати № 451, № 452.

doc
Додано
31 березня 2019
Переглядів
1524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку