Це урок-гра показує, як граючи можно повторити та закріпити тему, використовуючи здобутті знання та креативність.
Урок – гра з математики в 6 класі
Тема: «Звичайні дроби»
Мета уроку – гри:
Тип уроку: Урок – гра, урок застосування набутих знань, вмінь, навичок.
Обладнання: дидактичні матеріли, ватман, канцелярські прилади.
Перебіг уроку – гри
Учитель: У нас незвичайний урок. Сьогодні проведемо урок – гру. Протягом цієї гри ми будемо проводити різноманітні конкурси.
( оголошення теми уроку – гри, озвучення мети )
( попередньо клас поділено на дві команди: перша команда – «Чисельник» жовтий колір; друга команда – «Знаменник» синій колір ) Учитель: Знати звичайні дроби – це означає їх не тільки розуміти, а і вміти застосовувати при розв′язанні прикладних завдань. Наша гра складається з трьох турів.
I тур «Розминка»
Учитель: Кожній команді по черзі треба відповісти на 6 питань, виймая їх з капелюху. За кожну правильну відповідь команда отримує фішку свого кольору.
10)Правило ділення звичайних дробів.
11)Поясніть, як знайти дріб від числа?
12)Поясніть, як знайти число за його дробом?
II тур «Найрозумніший»
Учитель: Одному представнику з кожної команди треба біля дошки розв′язати вираз, а члени команди розв′язують його самостійно. Учень біля дошки та команда мають змогу заробити по одній фішці свого кольору в разі правильної відповіді.
( 33/4 * 3/5 – 71/2 : 27 + 12/9 ) для 1 команди
Розв′язання дій:
1) 33/4 * 3/5 = 15/4 * 3/5 = 9/4 = 21/4
2) 71/2 : 27/1 = 15/2 * 1/27 = 5/18
3) 21/4 – 5/18 = 29-10/36 = 145-10/36 = 135/36
4) 135/36 + 12/9 = 235+8/36 = 243/36 = 37/36
( 25/14 * 42/3 + 12 : 21/4 – 151/4 ) для 2 команди
Розв′язання дій:
1) 25/14 * 42/3 = 33/14 * 14/3 = 11
2) 12/1 : 9/4 = 12/1 * 4/3 = 16/3 = 51/3
3) 11 + 51/3 = 161/3
4) 161/3 - 151/4 = 14-3/12 = 11/12
III тур «Математика очима художника та вченого»
Учитель: В цьому турі треба розв′язати задачу учню і команді самостійно, та намалювати сюжет задачі очима художника.
По матем. - 7/12 год
По літер. - ? год, але на 3/20 год меньше, ніж по матем.
Скільки всього часу витратив учень?
Відповідь: 1 1/60 (год) всього витратив часу.
Від дому до стадіону – 8/15 год
Від стадіону до дому - ? год, але на 1/12 год меньше ніж від дому до стадіону.
Скільки всього часу витратив учень?
Відповідь: 59/60 ( год) всього витратив часу
Учитель: Математика – це наука яка виникла вийнятково для розв′язування практичних задач не тільки на уроці, але й в повсякденному житті. І ви сьгодні в цьому змогли переконатися. Тож вітаю команду, яка перемогла у змаганнях. А всім вам зичу успіхів у навчанні.
( Підбивають підсумки всіх турів , учасники команди – переможці отримують по 12 балів, команди, що посіла друге місце – по 11 балів)
Повторити правила дій зі звичайними дробами ş 8,9,10,
розв′язати № 451, № 452.