20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок " Координатна площина"

Про матеріал
Конспект уроку Тема уроку. Прямокутна система координат. Координатна площина Мета уроку: формувати вміння і навички визначати положення точки на координатній площині, будувати точки за координатами; розвивати логічне мислення, просторову уяву, самостійність та творчі здібності; виховувати охайність, почуття колективізму, взаємоповагу; прищеплювати учням любов до математики. Тип уроку: формування знань, умінь, навичок. Обладнання: картки з завданнями, підручник О.С. Істер Хід уроку 1.Організаційний момент Вітання вчителя з учнями. 2. Перевірка домашнього завдання Учні виконують завдання на картках. 1 картка Накресли тупокутний трикутник MNK. Проведи через кожну з його вершин пряму, перпендикулярну до прямої, що містить протилежну сторону. Виконай відповідні записи. 2 картка Запиши всі цілі числа, що містяться на координатній прямій 1) -5.73 і 0,8 2) -14.9 і – 6,7. 3. Актуалізація опорних знань 1. Які прямі називають перпендикулярними? 2. За допомогою яких інструментів можна побудувати перпендикулярні прямі? 3. Які відрізки і промені називають перпендикулярними? 4. Що дає нам уявлення про площину? 5. Які прямі називають паралельними? 6. За допомогою яких інструментів можна побудувати паралельні прямі? 7. Чи можуть перетинатися дві прямі, перпендикулярні до третьої прямої? 8. Які відрізки і промені називають паралельними?
Перегляд файлу

                                                Конспект уроку

Тема уроку. Прямокутна система координат. Координатна площина

Мета уроку: формувати вміння і навички визначати положення точки на координатній площині, будувати точки за координатами; розвивати логічне мислення, просторову уяву, самостійність та творчі здібності; виховувати охайність, почуття колективізму, взаємоповагу; прищеплювати учням любов до математики.

Тип уроку: формування знань, умінь, навичок.

Обладнання: картки з завданнями, підручник О.С. Істер

                                       Хід уроку

1.Організаційний момент

    Вітання вчителя з учнями.

2. Перевірка домашнього завдання

 Учні виконують завдання на картках.

 1 картка

Накресли тупокутний трикутник MNK. Проведи через кожну з його вершин пряму, перпендикулярну до прямої, що містить протилежну сторону. Виконай відповідні записи.

2 картка

Запиши всі цілі числа, що містяться на координатній прямій 1) -5.73 і 0,8

2) -14.9 і – 6,7.

 

3. Актуалізація опорних знань  

 1. Які прямі називають перпендикулярними?

 2. За допомогою яких інструментів можна побудувати перпендикулярні прямі?

3. Які відрізки і промені називають перпендикулярними?

4. Що дає нам уявлення про площину?

5. Які прямі називають паралельними?

6. За допомогою яких інструментів можна побудувати паралельні прямі?

7. Чи можуть перетинатися дві прямі, перпендикулярні до третьої прямої?

8. Які відрізки і промені називають паралельними?

4. Формування знань і вмінь

Навчальний матеріал уроку дуже об'ємний, бо містить багато нових термінів. Тому головна мета уроку — визначити зміст основних понять, пов'язаних із координатною площиною: система координат, координатні осі, координати точки, а також спосіб визначення координат точки на координатній площині та спосіб запису цих координат і їх назву.

План викладення навчального матеріалу

1.   Система координат: означення, будова.

2.   Координати точки.

3.   Властивості координат точки залежно від її розташування в системі координат.

   Формування уявлення про систему координат і означення — традиційні, а саме: прямокутною системою координат називаються дві взаємно перпендикулярні координатні прямі, що перетинаються в початку відліку (т. О). При цьому прямі називаються координатними осями (Ох — горизонтальна, Оу — вертикальна), т. О — початок координат. Площина, на якій задано систему координат, називається координатною. В результаті пояснень виконуємо рисунок. Треба нагадати, що стрілка координатної прямої вказує додатний напрямок, а тому додатні числа на осях розташовані: на Ох праворуч від 0; на осі Оувище від 0 (від'ємніна Охліворуч від 0; на Оунижче від 0).  Зауважимо, що іноді одиничні відрізки на різних осях можуть бути різними.  Визначення координат точки на координатній площині показуємо на прикладі. Важливо, щоб учні запам'ятати алгоритм: для визначення абсциси точки проводять перпендикуляр до осі абсцис, для визначення ординати точки — перпендикуляр до осі ординат. Рисунок, який супроводжує пояснення, може бути таким:

точка А має абсцису 3, ординату 4;

точка В має абсцису -2, ординату 3;

точка D має абсцису - 4, ординату - 4;

точка С має абсцису - 1, ординату -3.

 

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image2434.jpg

 

3.   Після вивчення понять «абсциса» та «ордината» точки логічним є такий крок:

а) вивчення короткого способу запису координати точки;

б) встановлення деяких властивостей координати точки.

5. Удосконалення знань і вмінь

Робота з підручником.

Робота в групах

1. Побудуйте малюнок по точкам (3;0) (5;2) (7;0) (6;-3) (2;-6) (0;-8) (-1;-8) (-2;-9) (-3;-8) (-4;-8) (-6;-6) (-10;-3) (-11;0) (-9;2)3 (-7;0) (-8;0) (-8;-1) (-5;-4) (-3;-4) (-3;9) (-5;9) (-5;10) (-3;10) (-3;11) (-1;13) (-1;14) (-4;14) (-4;13) (-5;13) (-5;14) (-4;15) (0;15) (1;14) (1;13) (0;12) (-1;12) (-1;10) (1;10) (1;9) (-1;9) (-1;-4) (1;-4) (4;-1) (4;0) (3;0)

2. Побудуйте малюнок по точкам (-1;4) (5;-1) (4;-1) (4;1) (3;1) (3;-5) (2;-5) (-6;0) (2;-2) (1;-1) (-3;-1) (-3;-5) (-4;-5) (-4;0) (-6;4) (-8;3) (-8;5) (-5;6) (-5;7) (-4;7) (-4;2) (-1;4)

3. Побудуйте малюнок по точкам(2;13) (4;11) (6;11) (8;9) (8;7) (9;7)(11;5) (11;2) (8;2) (7;1) (7;-1) (8;-3)(6;-4) (5;-3) (3;-5) (1;-5) (1;-7) (2;-6)(3;-7) (1;-9) (1;-13) (-1;-13) (-1;-5) (-3;-5)(-3;-3) (-4;-2) (-5;-2) (-6;-3) (-8;-1) (-8;1)(-7;2) (-7;4) (-8;6) (-8;8) (-7;9) (-6;9)(-5;10) (-5;11) (-3;11) (-1;13) (2;13)

4. Побудуйте малюнок по точкам (2;1) (2;3) (0;2) (-1;4) (-2;2) (-3;4) (-11;2)2 (-10;0) (-8;0) (-6;-3) (-3;-3) (-2;-6) (2;-7) (2;-4) (4;-5) (5;-3) (8;-3) (9;-1) (12;0) (4;2) (2;1)

5. Побудуйте малюнок по точкам(1;2) (1;-2) (2;-2) (2;4) (3;4) (3;3) (7;3)(8;0) (8;-3) (7;-3) (7;-4) (5;-4) (5;-3) (-1;-3)(-1;-4) (-3;-4) (-3;-3) (-4;-3) (-4;-2) (-5;-2) (-6;-1) (1;2)(-7;1) (-8;2)

6. Побудуйте малюнок по точкам(8;-2) (6;1) (5;1) (4;5)(-3;5) (-4;4) (-4;3) (2;3)(3;1) (0;1) (-1;2) (-4;2)(-5;1) (-9;1) (-12;-2) (8;2)

7. Побудуйте малюнок по точкам(-1;4) (1;4) (2;3) (7;3) (7;2) (2,5;2) (3;1)(4;1) (5;0) (6;0) (6;0) (6;-1) (4;-3) (-4;-3)(-6;-1) (-6;0) (-5;0) (-4;1) (-3;1) (-2;3)

6. Підбиття підсумків уроку

1. Як називають осі координат?

2. Як називають точку перетину координат?

3. Як називають пару чисел, що визначає положення точки на площині?

4. Як записують координати точки?

5. Як поділено координатну площину на чверті?

7. Домашнє завдання

№ 1495, 1497, 1501, 1505 за підручником Істер

Творче завдання: придумати власне завдання на побудову точок на площині, щоб вийшла фігура.

Використані джерела:

 https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/111.html

https://www.slideshare.net/landysh_28/6-16759279

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку