Тема: Високе Відродження. Реформація в Західній Європі ( 8 клас).
Мета: Здійснити узагальнення і тематичне оцінювання знань, умінь і навичок набутих учнями впродовж вивчення даної теми.
Виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.
Тип уроку: Урок-гра (урок узагальнення).
Правила гри:
Мотивація навчальної діяльності:
Кому належать думки?
1уч. «Людина народжена на світ не для того, щоб ледве животіти в ледарстві, а для того, щоб прагнути славних і великих справ.
- Доля легко перемагає того, хто хоче бути переможеним. Вона бере гору лише над тим, хто їй скоряється
2уч. Подібно до судна, якому слід не гнити в гавані, а плавати морем, - ми прагнемо за допомогою праці досягти похвальної та славної мети.
3уч. Хоча накопичення багатств не настільки славне, як інші важливі діяння, не слід, проте, засуджувати того, хто присвячує себе справі, яка дуже корисна державі й окремим родинам
1уч. Людина – богоподібна й розумна істота, тому заслуговує на любов і повагу.
2уч. Людина забов’язана: бути справедливою, порядною, працьовитою , жертвувати особистою вигодою задля громадських інтересів.
3уч. Людина має прагнути знань, оскільки лише творча праця та освіченість відрізняють людину від тварини.
Вчитель : Серед діячів культури зростало захоплення культурою стародавніх греків і римлян, їхнім шанобливим ставленням до людини (на відміну від церкви ,яка трактувала людину гріховною істотою ,а працю – божою карою) таких людей називали гуманістами. Із їхньою допомогою антична культура змогла відновитися та стати основою для нової культури – Відродження. Розпочалося формування нового типу людини,яка була більш духовно розкріпаченою і впевненою у собі, ніж раніше. Нові ідеї прокладали собі шлях у боротьбі з офіційним релігійним вченням, готуючи переворот у світогляді людей, що відбувся в роки Реформації.
Виконайте завдання за історичною картою:
Тестові завдання:
1.У якій країні виникла культура Відродження?
А) Франція
Б) Іспанія
В) Італія
2. Які хронологічні межі охоплює зародження нового культурного явища – Відродження?
А) 14-15 ст.
Б) 14-16 ст.
В) 15-16 ст.
3.Хто є автором творів «Похвала глупоті» і « Розмови запросто»?
А)Е. Роттердамський
Б)Н. Макіавеллі
В)Ж. Кальвін
Г)Т. Мюнцер
4.Хто є автором картини «Тайна вечеря»?
А) Мікеланджело Буонарроті
Б) Рафаель Санті
В) Леонардо да Вінчі
Г) Тиціан Вечелліо
5. Хто створив картину « Повернення блудного сина»?
А) Пітер Пауль Рубенс
Б) Рембрандт Ван Рейн
В) Дієчо Веласкес
Г) Альберт Дюрер
6. Який учений відкрив і описав систему кровообігу людини?
А) А. Везалій
Б) Б. Гаврей
В) Дж. Фракасторо
Г) М. Сервет
7. Який вчений обгрунтував ідею нескінченності Всесвіту?
А) Дж. Бруно
Б) Р. Декарт
В) М. Коперник
Г) Г. Галілей
8. Який діяч німецької Реформації від початку Селянської війни 1524-1526 рр. був разом із повсталими?
А) Т. Мюнцер
Б) М. Лютер
В) Ж. Кальвін
Г) Е. Роттердамський
9. Хто з діячів Реформації закликав силою встановити на землі Царство Боже?
А) Т. Мюнцер
Б) М. Лютер
В) Ж. Кальвін
Г) Е. Роттердамський
10. Коли було укладено Аугсбурзький релігійний мир?
А) 1517р
Б) 1524р
В) 1529р
г) 1555р
11. Яка з подій контреформації відбулася раніше за інші?
д) Початок роботи Тридентського собору
а) Офіційне затвердження Папою Римським Ордену єзуітів
В) Створення «Індексу заборонених книг»
б) Заснування Конгрегації верховною інквізиції
12. Праця Макіавеллі «Володар» була присвячена:
А) Імператору Священної Римської імперії Карлу V
Б) Правителю Флоренції Лоренцо Медичі
В) Королю Іспанії Філіппу II
Г)Французькому королю Франциску I.
13. У якій країні Європи зародився стиль бароко?
А) Франція
Б) Німеччина
В) Іспанія
Г) Італія
14. Яке з наведених тверджень відповідає реформаційному вченню М. Лютера
А) Авторитетами у справах віри є Святе Письмо і Папа Римський
Б) Людина рятується лиш своєю вірою
В) Спасіння залежить від ,,заслуг” людини
під назвою:
Г) Спасіння приходить через духовенство і церкву
15 . Найпопулярнішою серед німецьких селян у роки Селянської війни була програма під назвою:
А) ,,Гельброннська програма”
Б) ,,95 тез”
В) ,,Шлях до Царства Божого”
Г) ,,12 статей”
16. У наслідок поширення Реформації у Європі у Швеції, Норвегії, Фінляндії і Данії встановленна:
А) Католицька церква
Б) Англіканська церква
В) Лютеранська церква
Кросворд
Домашнє завдання:
І |
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
К |
Б |
|||||||||||||||||
І |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Л |
|
Л |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
Р |
|
|
Т |
С |
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Р |
Е |
Ф |
О |
Р |
М |
А |
Ц |
І |
Я |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||