Урок-гра за темою: "епоха Відродження"

Про матеріал
В середині 13 ст . в Західній Європі почав формуватися новий етап розвитку культури- Відродження, або ренесанс. Тему : " Гуманізм. Високе Відродження" учні вивчають у 8 класі. Пропоную розробку уроку, яка дозволить вчителю повторити і узагальнити тему. , різнопланові завдання, кросворд будуть цікавими та змістовними для учнів.
Перегляд файлу

 

Тема: Високе Відродження. Реформація в Західній Європі ( 8 клас).

Мета: Здійснити узагальнення і тематичне оцінювання знань, умінь і навичок набутих учнями впродовж вивчення даної теми.

Виховувати шанобливе ставлення до минулого людства.

Тип уроку: Урок-гра (урок узагальнення).

Правила гри:

  1.       Командам будуть запропоновані завдання. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
  2.       У команді мають працювати виключно всі учні, оскільки за тих учнів, які не брали участь в змаганнях, із команди будуть зніматися бали(за кожного учня    1  б)
  3.       Команди можуть заробити додаткові бали за доповнення відповідей своїх суперників ( за кожне доповнення 1 бал)
  4.       Перемагає та команда, яка отримує найбільшу кількість балів (всім учасникам команди переможців на 1 б. більше)

Мотивація навчальної діяльності:

Кому належать думки?

1уч. «Людина народжена на світ не для того, щоб ледве животіти в ледарстві, а для того, щоб прагнути славних і великих справ.

-   Доля легко перемагає того, хто хоче бути переможеним. Вона бере гору лише над тим, хто їй скоряється

2уч. Подібно до судна, якому слід не гнити в гавані, а плавати морем, - ми прагнемо за допомогою праці досягти похвальної та славної мети.

3уч. Хоча накопичення багатств  не настільки славне, як інші важливі діяння, не слід, проте, засуджувати того, хто присвячує себе справі, яка дуже корисна державі й окремим родинам

1уч. Людина – богоподібна й розумна істота, тому заслуговує на любов і повагу.

2уч. Людина забов’язана: бути справедливою, порядною, працьовитою , жертвувати особистою вигодою задля громадських інтересів.

3уч. Людина має прагнути знань, оскільки лише творча праця та освіченість відрізняють людину від тварини.

Вчитель : Серед  діячів культури зростало захоплення культурою стародавніх греків і римлян, їхнім шанобливим ставленням до людини (на відміну від церкви ,яка трактувала людину гріховною істотою ,а  працю – божою карою) таких людей називали гуманістами. Із їхньою допомогою антична культура змогла відновитися та стати основою для нової культури – Відродження. Розпочалося формування нового типу людини,яка була більш  духовно розкріпаченою і впевненою у собі, ніж раніше. Нові ідеї  прокладали собі шлях у боротьбі з офіційним релігійним вченням, готуючи переворот у світогляді людей, що відбувся в роки Реформації.

  1. Вступна бесіда:
  1.       Як називається розділ, вивчення якого ми завершили?( Високе Відродження.Реформація у Зах.Європі).
  2.       Як на Вашу думку, пов`язане Відродження з початком Реформації в Західній Європі?
  3.       Перегляньте назви параграфів  цього розділу та запропонуйте інші назви до них.
  1. Вправа «Я знаю імена…»
  1.       Назвіть імена діячів, пов`язаних з темою, та дайте Їм коротку характеристику.
  1. Вправа: «Гонка за лідером» (що означають терміни)
  1.       Гуманізм.
  2.       Відродження.
  3.       Реформація.
  4.       Протестантизм.
  5.       Індульгенція.
  6.       Кальвінізм.
  7.       Лютеранство.
  8.       Контрреформація.
  9.       Селянська війна.

 

  1. Робота з картою:

Виконайте завдання за історичною картою:

  1.       Покажіть найважливіші культурні центри тогочасної Європи.(Італія,Німеччина, Нідерланди,Франція, Англія – Відродження, бароко – Голандія, Іспанія ).
  2.       Покажіть міста-центри реформаційного руху ( Віттенберг –півн. Німеччина, Лондон, Цюрих,       Женева)..
  3.       Покажіть на карті країни, які сповідували (лютеранство,кальвінізм,англіканство).
  1. Домашнє завдання:

 

  1. «Дерево знань»
  1. Складіть перелік подій, які ви вважаєте найважливішими для розвитку західноєвропейського суспільства XVI – XVII ст. Обгрунтуйте свій вибір.
  2. Хто із історичних діячів, на вашу думку, мав найбільший вплив на розвиток тогочасного європейського суспільства?
  3. Поміркуйте чому лютеранську церкву було названо протестанською.

 

  1. Установити відповідність між витвором мистецтва і його автором:

 

 

  1.  «Хто сказав»

 

  1.           «Дивіться, головна причина лихварства, злодійства та розбою — наші добродії та князі. Вони захоплюють собі, що їм заманеться: рибу у воді, птаха в повітрі, рослини на землі — усе має належати їм. і після цього вони поширюють серед бідняків заповіді Божі й говорять: Бог повелів — не вкради! Але для себе вони цю заборону не вважають обов’язковою. Тому вони й пригноблюють усіх людей, розоряють і грабують бідних хліборобів, ремісників і цілий світ. Добродії самі винні, що бідна людина стає їхнім ворогом. Так кажу я! »(Мюнцер)
  2.                «Порівняно з небом земля не більш як цятка або наче визначена кількість порівняно з нескінченним. Неможливо, щоб земля була центром Світу. Як! Невимірне буде обертатися протягом 4 годин навколо нікчемного.» (Коперник)
  3.                «Хоча похвально служити Богу з чистої любові, проте потрібно ретельно рекомендувати також страх перед божественною величністю, і не тільки той страх, що ми називаємо синівським, але й той страх, що називаємо рабським. Необхідно, щоб віра в Бога була настільки великою, щоб людина не вагаючись пустилася в море на дошці, якщо в неї немає корабля! (І. Лойола)

 

  1. «Хто відкрив, винайшов?»
  1. Хто видав у 1543р. фундаментальну працю «Про будову людського тіла». (Андреас Везалій – винайшов нові методи лікування хвороб).
  2. Хто відкрив і описав систему кровообігу людини? (Мігель Сервет – за сміливість наукових поглядів його було страчено).
  3. Хто винайшов мікроскоп?( Антоні ван Левенгук – першим дослідив і довів існування мікробів, у краплині води  він відкрив цілий світ).
  4. Хто започаткував літерні позначення та вважається засновником нової алгебри?           ( Франсуа  Вієт).
  5. Хто виклав працю «Міркування про метод»?( Рене  Декарт - установив  взаємозв’язок  між теорією рівнянь і геометрією та відкрив нову дисципліну – аналітичну геометрію ).
  6. Хто запропонував нові методи розрахунку нескінчено малих велечин у праці «Геометрія неподільних»?(Бонавентура Кавальєрі).
  7. Хто виклав працю «Про обертання небесних тіл» і винайшов геліоцентричну систему (із сонцем у центрі)?( Миколай  Коперник).
  8. Хто обгрунтував ідею нескінченності Всесвіту?Джордано Бруно).
  9. Хто зробив телескоп зі збільшенням у 32 рази?Галілео Галілей).

 

 

Тестові завдання:

                1.У якій країні виникла культура Відродження?

      А) Франція

      Б) Іспанія

      В) Італія

                2. Які хронологічні межі охоплює зародження нового культурного явища –    Відродження?

      А) 14-15 ст.

      Б) 14-16 ст.

      В) 15-16 ст.

3.Хто є автором творів «Похвала глупоті» і « Розмови запросто»?

А)Е. Роттердамський

Б)Н. Макіавеллі

В)Ж. Кальвін

        Г)Т. Мюнцер
4.Хто є автором картини «Тайна вечеря»?
       А) Мікеланджело Буонарроті
       Б) Рафаель Санті
       В) Леонардо да Вінчі
       Г) Тиціан Вечелліо
5.  Хто створив картину « Повернення блудного сина»?
      А) Пітер Пауль Рубенс
      Б) Рембрандт Ван Рейн
      В) Дієчо Веласкес
      Г) Альберт Дюрер
6. Який учений відкрив і описав систему кровообігу людини?
      А) А. Везалій
      Б) Б. Гаврей
      В) Дж. Фракасторо

      Г) М. Сервет
7.  Який вчений обгрунтував  ідею нескінченності Всесвіту?
      А) Дж. Бруно
      Б) Р. Декарт
      В) М. Коперник
      Г) Г. Галілей
8. Який діяч німецької Реформації від початку Селянської війни 1524-1526 рр. був   разом із повсталими?
    А) Т. Мюнцер
    Б) М. Лютер
    В) Ж. Кальвін
     Г) Е. Роттердамський

9.  Хто з діячів Реформації закликав силою встановити на землі Царство Боже?
    А) Т. Мюнцер
    Б) М. Лютер
    В) Ж. Кальвін
    Г) Е. Роттердамський
10.  Коли було укладено Аугсбурзький релігійний мир?
   А) 1517р
   Б) 1524р
   В) 1529р
   г) 1555р  
11.  Яка з подій контреформації відбулася раніше за інші?
д) Початок роботи Тридентського собору
а) Офіційне затвердження Папою Римським Ордену єзуітів
В) Створення «Індексу заборонених книг»

б) Заснування Конгрегації верховною інквізиції
12.  Праця Макіавеллі «Володар» була присвячена:
         А) Імператору Священної Римської імперії Карлу V
         Б) Правителю Флоренції  Лоренцо Медичі

         В) Королю Іспанії Філіппу II

         Г)Французькому королю Франциску I.

               13.  У якій країні Європи зародився стиль бароко?

                     А) Франція

                     Б) Німеччина

                     В) Іспанія

                     Г) Італія

                14.  Яке з наведених тверджень відповідає реформаційному вченню М. Лютера

                    А) Авторитетами у справах віри є Святе Письмо і Папа Римський

                     Б) Людина рятується лиш своєю вірою

                     В) Спасіння залежить від  ,,заслуг” людини

                   під назвою:

                  Г) Спасіння приходить через духовенство і церкву

                 15 . Найпопулярнішою серед німецьких селян у роки Селянської війни була програма             під назвою:

               А) ,,Гельброннська програма”

               Б) ,,95 тез”

               В) ,,Шлях до Царства Божого”

                Г) ,,12 статей”

 

       16. У наслідок поширення Реформації у Європі у Швеції, Норвегії, Фінляндії і Данії встановленна:

             А) Католицька церква

              Б) Англіканська церква

             В) Лютеранська церква

 

Кросворд

  1.    «Священна Римська … німецької нації». (Імперія.)
  2.    Прізвище ченця, який першим відверто виступив проти католицької церкви. (Лютер.)
  3.         Зміна, перебудова. (Реформа.)
  4.         Прізвище засновника Ордена єзуїтів. (Лойола.)
  5.         Старшини церковних громад у кальвіністській церкві. (Просвітери.)
  6.         Ім’я ідеолога Реформації. (Томас.)
  7.         «12…» - поміркована програма повсталих у Німеччині. (Статей.)
  8.         Документ про відпущення гріхів, який церква продає віруючому                  ( Індульгенція.)
  9.         Прізвище творця пового напрямку в протестантизмі. (Кальвін.)
  10.      «Святе письмо». (Біблія)

 

Домашнє завдання:

  1. Повторити навчальний матеріал про історію Франції,Англії, в період Середньовіччя.
  2. Випереджальне завдання : підготувати повідомлення  про правління короля Франції Генріха та кардинала  Рішельє.

 

 

 

 

 

 

 І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

К

Б

 І

 

 

 

 

 

 

 

 Л

 

 Л

 

 

 

 

 

 

 

 Р

 

 

 Т

 С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

Е

 Ф

 О

  Р

 М

 А

 Ц

  І

 Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шимова Лариса
Додано
15 вересня 2023
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку