Урок "Графічний режим Pascal. Загальні положення. Ініціалізація графічного режиму"

Про матеріал

Розширений додатковий матеріал для вивчення теми "Комп'ютерна графіка Pascal"

Структура:

  1. Поняття графічного режиму Pascal.
  2. Методи підключення графічного режиму.
Перегляд файлу

Графічний режим Pascal. Загальні положення. Ініціалізація графічного режиму.

 

Як Вам вже відомо, будь-який монітор ПЕОМ може працювати в одному з двох режимів: текстовому;

графічному.

Перший з них дозволяє виводити на екран будь-який символ ASCII-таблиці у визначене знакомісце екрану, що знаходиться на перетині рядка та стовпчика. Кількість знакомісць залежить від текстового режиму, але найчастіше дорівнює 25 рядкам по 80 колонок в кожному. В цьому режимі можна керувати кольором та яскравістю символів, забезпечуючи за бажанням їх миготіння, та кольором тла.

В графічному режимі будь-яке зображення отримується як сукупність різнокольорових точок - пікселів. Кількість елементів зображення теж задається відповідним режимом, але стандартно дорівнює 640 на 480 відповідно по горизонталі та вертикалі.

Для роботи в графічному режимі в Паскалі використовується модуль Graph, який складається з більш ніж 90 графічних процедур і функцій широкого профілю. Усі стандартні засоби модуля Graph стають доступними після його підключення до програми в розділі Uses:

Uses Graph;

У графічному режимі можна виводити текст, причому є можливість масштабування і вибору типу шрифту, виконання вирівнювання виведеного тексту тощо.

Наявні програми підтримують різні засоби малювання і заповнення фігур, зокрема, крапку, лінії, окружності, еліпси, прямокутники, багатокутники.

Для забезпечення переходу екрану монітора в графічний режим програма повинна починатися викликом процедури InitGraph, що автоматично виявляє апаратні засоби і завантажує відповідний графічний драйвер. Стандартний драйвер EGAVGA.BGI розміщується у каталозі BP\BGI на відповідному диску. Якщо апаратні засоби не виявлені або в процесі ініціалізації відбулася помилка, то на екран виводиться повідомлення про помилку і програма зупиняється.

При запуску програми з середовища Турбо Паскаль екран знаходиться в текстовому режимі роботи, тому програма яка використовує графічні можливості комп’ютера, повинна певним чином ініціювати графічний режим роботи. Для цього використовується процедура InitGraph.

Записується так

InitGraph(driver, mode,path); де driver – змінна типу Integer, яка визначає тип графічного драйвера.

mode – змінна типу Integer, яка задає режим роботи графічного адаптера.

path – вираз типу String, який місить ім’я файлу драйвера і, можливо, шлях його пошуку. Ініціювання графіки на Турбо Паскалі має такий вигляд: driver:=detect;

InitGraph(driver, mode,’’);

 

Після того, як буде ініційований графічний режим і програма виконає всі потрібні операції потрібно перейти в текстовий режим – команда CloseGraph;

CloseGraphзавершує роботу адаптера в графічному режимі і переходить в текстовий режим.

Readkey – затримка екрана.

 

Послідовність підключення графічного режиму:

1.      Підключити модуль, що містить графічні команди - модуль Graph;

2.      Оголосити змінні, необхідні для підключення графічного режиму;

3.      Визначити тип графічного адаптера – функція detect;

4.      Ініціалізувати графічний режим – використання процедури InitGraph; 5. Перевірити правильність підключення графічного режиму: if GraphResult<>0 then write(‘Error’)        else begin … end;

6. Закрити графічний режим – процедура CloseGraph.

                                                                                                                                                                           2

 

Шаблон підключення графічного режиму: uses graph,crt;

var driver,mode,xc,yc,x,y:integer; begin

driver:=detect;

initgraph(driver, mode, '..\bgi'); if graphresult<>0 then writeln('ERROR')

else begin

{---start of graph commands---}

 

 

{---end of graph commands---} readkey;  closegraph;

end;

end.

Екран у графічному режимі може адресуватися за допомогою системи             координат,    причому значення Х (номера стовпчика) збільшується зліва праворуч, а значення           Y          (номера             рядка) збільшується зверху до низу. За замовчанням координати екрана мають такий вигляд:

(0,0) - лівий верхній кут;

(639,0) - правий верхній кут;

(319,239) - центр;

(0,479) - лівий нижній кут екрана;

(639,479) - правий нижній кут.

 

 

Приклад програми, яка розділяє екран на рівні частини прямим вертикальною та горизонтальною лініями, що проходять через умовний центр. Uses graph, crt;        {Підключення бібліотек} 

Var driver, mode:integer;  

Begin 

  driver:=detect;  {Ініціалізація графічного режиму}    InitGraph(driver, mode,’’); 

{Малювання }    line(0,240,640,240);    line(320,0,320,480); 

                   Readkey;      {Затримка зображення на екрані} 

  Closegraph;   {Закриття графічного режиму}  End. 

 

             

                                                                                                                                                                           3

Для того, щоб легко і швидко навчитись малювати в графічному режимі Pascal, можна використовувати аркуш в клітинку, попередньо провівши осі координат, а кожну клітинку брати за 10px (пікселів).

 

pdf
Додав(-ла)
Апенера Вадим
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
2183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку