Урок. Громадянська освіта. Тема "Шеільне самоврядування. Принципи та цінності учнівськго самоврядування"

Про матеріал
розробка уроку на допомогу вчителям,які викладають громадянську освіту і 10 класі із використанням місцевого матеріалу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Шкільне самоврядування. Принципи та цінності учнівського самоврядування.

Мета уроку: Надати загальну характеристику учнівського самоврядування. Сприяти формуванню  знань учнів про учнівське самоврядування його роль у процесі соціалізаціїї особистості та громадського становлення школярів. Розвивати уміння вести дискусію, мати своє незалежне судження,аргументувати його,вміння вислухати опонента. Виховувати творчі здібності, критичне мислення та толерантність учнів.

Очікувані результати діяльності учнів:

Після цього уроку ви   особисто:

  • Зможете розтлумачити головні принципи демократії; оцінювати  роль громадських організацій,  адаптуватися у шкільній громаді без втрати особистої автономії; активно демонструвати навички участі в учнівському самоврядуванні; вміти налагоджувати партнерські стосунки зі шкільною адміністрацією, вчителями; брати  участь у демократичних процедурах на рівні школи.
  • сформуєте переконання, що особистість є найбільшою цінністю в умовах демократії; готовність до дії та співпраці з іншими; сприймати школу як простір демократії та територію прав людини
  • Пояснювати зміст понять: демократія, демократичні процедури, права і обов'язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, лідерство, ініціатива; знає ознаки демократичного врядування та демократичні процедури; розуміти роль учнівського самоврядування у процесі соціалізації та громадянського становлення школярів; знати права та обов'язки учнів.
  • Висловлювати власну позицію щодо громадянської активності особи.

Поняття: демократія, учнівське самоврядування, дитяча організація, лідерство, ініціатива, права та обов'язки учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних методів.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, презентація уроку, інтерактивна дошка, комп’ютер.  

                                                     Епіграф уроку:

“Школа – це простір життя дитини: тут вона не готується до життя, а повноцінно живе…»

Хід уроку.

 

І. Вступ. Організаційний момент.

             Створення ситуації успіху.

Для того щоб наша праця була плідна і атмосфера на уроці доброзичлива посміхніться мені, а я вам. Посміхніться один – одному.

Вчитель: Вправа «Корабель очікувань».

Біля дошки розташовується «корабель очікувань». Ви діти перебуваєте на початку важливого шляху, і для того щоб шлях був успішним треба визначити, чого ви очікуєте від роботи на цьому уроці?

    Учні починають говорити «Від цього уроку я очікую …»

Вчитель: Ваші очікування «Хмаринки»   ми причепимо на  вітрила до нашого корабля. Коли його  вітрила напнуться вітром – тобто вашими очікуваннями від заняття, можна вирушати у плавання.

Вчитель: Працюючи сьогодні на уроці за активну участь і правильно виконані завдання у групах ви будете отримувати від мене «Сонечка», та група, яка збере найбільше «сонечок» та і переможе.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Що я тримаю у руках? (Конституцію України). Знайдіть будь ласка, дуже знайому вам ст..35, зачитайте. Визначте які елементи містить право на освіту? Є ще багато нормативно – правових документів,що регулюють діяльність органів учнівського самоврядування.   Слайд №5

Фронтальна бесіда:

*Чи можна уявити життя без школи?

*Чи є необхідною школа особисто для тебе?

*Чого ти особисто очікуєш від школи?

*Чи може навчання вдома за допомогою комп’ютера замінити школу?

*Яку роль для кожного з вас відіграє участь у громадській діяльності?

* Що таке шкільна громада?

ІY/Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми з Вами розглянемо тему, яка є дуже важливою для подальшої реалізації ваших прав та свобод. Демократизація всіх сфер суспільного життя не може залишити поза увагою освіту, школу. Невід’ємною складовою демократизації навчання є демократичне врядування, що робить її відкритою установою. Шкільне самоврядування є прототипом самоврядування суспільства. Я пропоную вам висловити власну думку з цього питання,взяти участь у дискусії:

Вправа «Дискусія»

  • Що, на вашу думку, являє собою шкільне самоврядування? (підручник - тема №5, с.123)
  • Як  Ви вважає чи потрібне школі учнівське самоврядування?
  • Які, на вашу думку питання слід вирішувати за участю шкільного самоврядування?

 Вчитель: ¼  населення нашої країни становить молодь і саме від неї залежить майбутнє нашої держави, бо через 10-15 років Ви посядете найвищі державні та адміністративні посади. Сьогодні, на жаль, в державі бракує управлінців зі сформованим новим мисленням, знанням сучасних управлінських технологій. І саме Ви зможете, беручи активну участь у громадському житті,  місцевому та шкільному самоврядуванні.  Відповідь на  запитання. «Чи є шкільне самоврядування  у нашому навчальному закладі? Нам наддаст І група.

Вчитель: І група отримувала випереджаюче завдання: Провести соціологічне опитування учнів 7-11-х класів і зясувати «чи є в вашій школі учнівське самоврядування?»            Відповідь групи (Відео).

Вчитель: Думки респондентів розійшлися тому я пропоную вам висловити власні думки. Клас розподіляється на групи, дві з яких доводять, що в школі діє учнівське самоврядування, а дві — що ні.

Вчитель: Шкільне самоврядування має велике значення, бо впливає на шкільне життя, вирішує реальні проблеми дітей.

Вчитель: Я дуже вдячна вам. А які, на вашу думку питання слід вирішувати за участю шкільного самоврядування, ініціаторами чого повинні стати члени шкільного самоврядування? Нам допоже зясувати ІІ група,яка презентує  свої дослідження та  познайомить нас із «ДіяльністюУМО «Січ».(ПРЕЗЕНТАЦІЯ)

              Перегляд презентації

Вчитель: На стор.124 є схема «принципи учнівського самоврядування».

Вчитель: Учні ІІІ групи досліджували та вивчали принцип виборності, а саме  проведення виборів в нашій школі. Пропунуємо їм презентувати свою роботу.

              Перегляд презентації

Вчитель: ІY група  теж отримала випереджаюче завдання і пропонує нашій увазі  прес - реліз «Громадські молодіжні організації нашого міста». (прес-реліз, виглядає, як повідомлення для преси; інформаційний бюлетень про певні події  або захід до засобів масової інформації (ЗМІ).)

Вчитель: Цінність учнівського  самоврядування полягає в тому, що участь в управлінні справами школи дозволяє підготуватися вам до життя в демократичному суспільстві, сформувати власну демократичну думку.

Y. Систематизація та узагальнення знань.

Вчитель: Розгляньте плакат  вашого підручника, чи погоджуєтесь з темою цього плакату? А з епіграфом нашого уроку.

YІ. Підсумок уроку.

YІІ. Домашнє завдання: тема №5,Запропонуйте кілька питань,які на вашу думку, можуть розглядати органи учнівського самоврядування.

 

 

 

Слайд №1

 

Слайд №2

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №5

 

 

Слайд №6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відео І групи

 

 

 

 

 

Заставка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Презентація ІІ групи

 

Слайд№7

 

 

 

Презентація ІІІ групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плакат з підручника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 березня 2019
Переглядів
5646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку