Урок з теми " Самовизначення особистості"

Про матеріал
Самовизначення людини у житті, настає тоді коли вона чітко знає чого вона хоче від життя, та як цього досягнути. Коли ми знаходимо своє місце у цьому світі, проходимо весь шлях до самовизначення, і при цьому не переступаємо через інтереси інших, поважаємо їх і себе, то ми обов’язково пізнаємо і знайдемо себе. Це обов’язково відбувається в кожному житті кожної людини, головне чинити зважено і продумано.
Перегляд файлу

 

Громадянська освіта.

Тема: Самовизначення  особистості .

Мета:

  • ознайомити  з поняттями:  «самовизначення» та «самореалізація» (стадії, складові,проблеми,значення);
  • розвивати  готовність і потребу учнів до самовизначення  і самореалізації своєї особистості;
  • формувати вміння застосовувати знання з різних навчальних курсів, власного життєвого досвіду для розв’язання  навчальних практичних завдань;
  • сприяти формуванню активної життєвої позиції.

Основні поняття: самовизначення , гідність , совість , самоконтроль , відповідальність .

Тип уроку: коучинг

Епіграф: «Щоб стати особистістю, потрібно знайти себе, зрозуміти себе, виховати й навчити себе, визначити своє місце в житті, показати себе світу , зайняти в ньому своє місце і чинити гідно».

                    Український філософ: Іван Бойченко

Хід  уроку

І.Організаційний момент уроку.

      А) Ідентифікація

Вчитель: Розпочинаючи урок я хочу щоб ви дали відповідь на питання: - Хто я? (кожен учень класу дає відповідь на питання).

          Я – твій громадянин,

 Я прагну підростати,

 Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.

 Моя свята і рідна, Україно – мати,

 Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!

 

Клас розділений на 4  групи ( Особистісне самовизначення, соціальне самовизначення, сімейне самовизначення  та професійне самовизначення)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

 

А)Метод «Капелюх  питань»

Картинки по запросу малюнок метод капелюх питаньКартинки по запросу метод прес

Учитель пропонує дітям відповісти на питання,  які приховує капелюх і сісти за стіл, який  має складову питання.

https://mozok.click/uploads/osnovy-zdorovia-9-boychenko/osnovy-zdorovia-9-boychenko-48.jpg

Дана  схема зображена на  мультимедійній дошці  а в кінці завдання записується учнями у зошит із відгаданим словом.

https://mozok.click/uploads/osnovy-zdorovia-9-boychenko/osnovy-zdorovia-9-boychenko-48.jpg

Таким чином організовано  4 групи 

Висновок :  Яким одним словом ми можемо назвати  всі ці складові? (Самовизначення)

  • Дайте визначення поняття «самовизначення».

ІІІ . Вивчення  нового матеріалу

Поняття  «Самовизначення»

Формування поняття

 

Самовизначення – це процес визначення свого місця в житті, у суспільстві, усвідомлення власних інтересів. Результатом самовизначення є усвідомлення себе (життєвих планів, цілей, особистісних особливостей, можливостей, здібностей), а також суспільних вимог та очікувань і їх зіставлення.

Вчитель: У сучасному суспільстві  можливості  для самовизначення і самореалізації дуже великі, і людина може досягти  будь - якого статусу в суспільстві. Але на це вливають певні чинники. Подумайте, що це за чинники? Їх 4.

А) Мозковий штурм

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7c/Brainstorming.png

 

 

Картинки по запросу картинка человека для презентации

 

 

 

 

  • Чого я хочу?                                                                         

 

 

 

 

  • Що я можу?

 

 

 

(На дошці учні  заповнюють схему)

 

 

 

Б) Метод «Ажурної пилки»

Кожна група отримала інформацію яку опрацьовує.  (роздатковий матеріал)Інформацію   з якою знайомляться у підручнику ст..14. Зробивши висновки експертна група заповнює таблицю.

 

 

В)Бесіда

Похожее изображение

- Чому самовизначення важливе для людини?

- Упродовж життя ми робимо різні вчинки та ухвалюємо рішення. Для того, щоб наші вчинки були правильними,  що ми повинні  робити

(дотримуватись   морально - етичних норм)

  • Як називають людей які  дотримуються моральних норм? (Гідними)
  • Що означає бути  гідним?

Вчитель: Прослухайте  притчу та скажіть про яку гідність іде мова?

Притча про Гідність

Уже якось так повелося,

 Що править балом стали гроші.

 А Гідність – оком до підлоги,

 Щоб витирать об неї ноги.

 З тих пір отак вона й лежала.

 Волоссям сльози витирала.

Але дограла ця платівка.

Піднялась Гідність із долівки

 І вийшла на Майдан столиці

– Піднесена, червонолиця.

 Вимогу склала – поважати!

Та кат велів кийка узяти

 Й побить її, немов злодюжку.

 - Хлясь! Хлясь!

- полилась кровці юшка

 Лицем і спиною, й руками…

Не покорилася. Вулканом

Увись знялася, забурлила,

 Свій дух прадавній відродила.

Та каттак просто не здавався.

 Сидіть на троні він збирався

Ще довго, із царем сусіднім

 Діла творити несусвітні.

У хід пішли погрози грізні

Про зашморг і клітки залізні.

Ловили, у катівню везли.

Втікала, в ранах було тіло,

І знову на Майдан летіла.

А потім був четвер кривавий…

 У Гідність із рушниць стріляли!!!

 Хто боронить її узявся,

У небо ангелом піднявся.

 І сотня ціла ввись здетіла

Та Гідність крила не зложила.

 Розбила ката владні мури

– Утік в нору, сховавсь, як щурик.

Нам дім тепер новий зводити,

 Щоб Гідність гідно поселити!

Формування поняття «гідність»

  • Чому «Революція гідності» має таку назву?
  • Назвіть приклади гідних людей в історії.

 

Гідність – це особливе  моральне ставлення людини до самої себе і ставлення до неї з боку суспільства, у якому визнається цінність особистості.

(Учні висловлюють свою думку)

Висновок: Найважливішим ідентифікатором особистості є гідність та відповідальність особистості. Але є ще якість яка форсується в процесі соціалізації особистості. Це – СОВІСТЬ.

Г) Дібрати синоніми до слова  СОВІСТЬ ( сумління, мораль , та інш.)

Д) Скласти СЕНКАН  зі словом – СОВІСТЬ. ( вірш з 5 рядків)

Совість - повість, загадковість, випадковість, промисловість…..

Картинки по запросу малюнок про совість

Е)Цитати про совість. (пояснення значення цитат по групам)

*Совість — це наш внутрішній суддя, який безпомилково  свідчить про те, наскільки наші вчинки заслуговують на повагу чи осуд наших близьких.

 

 

 

 

*Сама головна прикраса - чиста совість.

*Книга совісті корисніше багатьох інших книг.

* Самоконтроль – головна функція совісті.

Совість - це усвідомлення і почуття моральної відповідальності за власну поведінку,свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди та переконання.

Головна функція совісті – самоконтроль.

Совість нагадує людині про моральні обов’язки , про відповідальність перед іншими та перед собою.

ІV. Підсумки  уроку.

- Поясніть епіграф уроку: «Щоб стати особистістю ,потрібно знайти себе,зрозуміти себе, виховати й навчити себе, визначити своє місце в житті, показати себе світу , зайняти в ньому своє місце і чинити гідно».

- Чому самовизначення важливе для людини?

- Що таке совість? Гідність?

- Що таке Самоконтроль?

- Чому на вашу думку, молоді буває нелегко визначити власний життєвий шлях?

V. Домашнє завдання

1.Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2.Намалюйте своє «колесо життя» .

3.Написати есе на тему «Громадянська гідність людини – це …».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Пуца Світлана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павленко Світлана
    Велике спасибі. Цікавий та доступний виклад уроку!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лапчик Єлизавета Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Поліщук Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
7808
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку