Урок "Громадянство України"

Про матеріал
Основи правознавства Тема. Громадянство України. Мета: Сформувати в учнів розуміння єдності та відмінності понять "людина", "особа", "громадянин"; розкрити зміст основних положень Закону України "Про громадянство".
Перегляд файлу

9 клас

Основи правознавства

Тема. Громадянство України.

Мета, Сформувати в учнів розуміння єдності та відмінності понять "людина", "особа", "громадянин"; розкрити зміст основних положень Закону України "Про громадянство". Розвивати вміння отримувати інформацію з логічноопорних схем, нормативно-правових актів; вміння використовувати отриману інформацію для розв'язання правових ситуацій; навички роботи в малих групах. Виховувати повагу до інституту громадянства як необхідної умови правової захищеності людини, відчуття власного зв'язку з державою Україна через належність до її громадянства.

Очікувані результати.

Після цього учні зможуть:

-  визначати основні поняття теми;

-пояснювати,   якими   є   підстави   набуття   та   припинення   громадянства України;

-  аналізувати правові ситуації, пов'язані з набуттям громадянства;

-  висловлювати своє ставлення до правового статусу людини і громадянина в Україні.

Обладнання: Конституція України, Закон України "Про громадянство" (витяги), підручник, матеріали для учнів (додаток 1), таблички з очікуваними результатами, основними поняттями та схемою відповіді за методом "прес", таблички для оцінки участі учня в роботі малої групи (додаток 2).

Основні поняття: людина, особа, громадянин, громадянство, підданство, апатрид, біпатрид, іноземець.

Тип уроку: урок формування нових знань та вмінь.

План.

I.     Організаційний момент.

II.  Мотивація навчальної діяльності.

1.                Вправа «Криголам».

2.                Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів.

3.                Постановка проблемного запитання.  III. Формування нових знань та вмінь.

1.     Людина - особа - громадянин.

2.     Громадянство   та   підданство.    Інші   поняття,   пов'язані   з громадянством.

Перегляд файлу

3. Інститут громадянства в законодавстві України:

а) принципи громадянства України;

б) належність до громадянства України;

    в) підстави набуття громадянства України;

  г) підстави припинення та втрати громадянства України.

 IV. Закріплення нових знань.    V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід уроку. I. Організаційний момент.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа "Криголам".        

Вчитель: підніміть вгору руки ті, хто вже втомився. Плесніть у долоні ті, у кого гарний настрій. Вигукніть "Я!" ті, хто не хоче даремно витратити наступні 45 хвилин свого життя. Підведіться ті, хто готовий активно працювати на уроці.

Дякую. Бачу ви готові до співпраці. Сподіваюся, що наше спілкування буде приємним і корисним.

Вчитель: Ми з вами завершили вивчення розділу, який познайомив нас з основними поняттями правової теорії. Сьогодні починаємо знайомство безпосередньо з нормативною базою України. Протягом декількох наступних уроків ми будемо розглядати права людини та громадянина закріплені в

Конституції України, дізнаємося у чому вони полягають, як забезпечуються. Але темою цього уроку є не конкретні права, вона називається "Громадянство України". Важливо спочатку дізнатися, хто такий громадянин перш ніж вивчати його права. Знайомитися з громадянством України будемо за наступним планом (увага учнів звертається на план уроку, записаний на дошці). Після цього уроку ви зможете:

-   визначати основні поняття теми;

-   пояснювати,   якими   є   підстави   набуття   та   припинення   громадянства України;

-   аналізувати правові ситуації, пов'язані з набуттям громадянства;

-   висловлювати своє ставлення до правового статусу людини і громадянина в Україні.

Наприкінці уроку ми маємо відповісти на проблемне запитання уроку "Чому важливо мати громадянство?", використавши під час відповіді метод прес (запитання записується на дошці).

III. Формування нових знань та вмінь.

Перегляд файлу

1. Людина - особа - громадянин.

Питання вивчається шляхом розповіді вчителя, яка спирається на дані таблички "Єдність та відмінність понять "людина", "особа", "громадянин"" (див. матеріали для учнів, с. 1).

 Запитання:

-         Чи всі ви є людьми?

-         Чи всі ви є особами?

-         Чи всі ви є громадянами?

Завдання: 

       Заповніть схему, вписавши поняття "людина", "особа", "громадянин" у відповідні кола (див. матеріали для учнів с. 1).

2. Громадянство та підданство. Інші поняття, пов'язані з громадянством.

Питання учні вивчають в парах, використовуючи матеріали для учнів (1 - 2).

Після часу, відведеного на цю роботу – запитання:

-         Чим відрізняється громадянин від підданого? Що у них спільного?

-         Чим відрізняється апатрид від громадянина?

-         Чим відрізняється біпатрид від громадянина?

-         Чим відрізняється іноземець від апатрида?

-         Що ви розумієте під словами " політико-правовий зв'язок особи і держави"?

     За наявності часу вчитель звертає увагу учнів на поняття "правовий статус особи і громадянина" та пропонує обговорити в групах ситуацію (див. матеріали для учнів с. 2).

3. Інститут громадянства в законодавстві України:

а) принципи громадянства України;

Питання вивчається шляхом коментованого опрацювання схеми "Принципи громадянства України" на с. 2 матеріалів для учнів та статей 4, 25, 33 Конституції України.

б) належність до громадянства України;

в) підстави набуття громадянства України;

г) підстави припинення та втрати громадянства України.

Питання б), в), г) вивчаються шляхом коментованого опрацювання схем на

с. З - 6 матеріалів для учнів та закріплюються розв'язанням задач із розділу "Юридична консультація" на с. 7 матеріалів для учнів (задачі розв'язуються під час роботи в малих групах).

Перегляд файлу

IV.  Закріплення нових знань.

  Тестування за запитаннями із розділу "Перевір себе" (с. 8 матеріалів для учнів).

V.      Підсумок уроку.

 Завдання.

Підводячи риску під вивченням нової теми, дамо відповідь на запитання, яке було запропоноване на початку уроку: «Чому важливо мати громадянство?». Обговоріть питання в групах. Відповідаючи, скористайтесь методом «прес».

Заслухавши відповіді учнів, вчитель пропонує перевірити, чи справдилися очікування від уроку.

    Проводиться оцінювання роботи учнів на уроці: оцінюється участь учня в роботі малої групи, робота в парах, результати тестування та загальна активність на уроці.

 

VI.  Домашнє завдання.

1.        imageОпрацюйте:

-  статті 4, 25, 33 Конституції України,

-  витяги із Закону України "Про громадянство", 

-  тему 1 Розділу III підручника (Журавський В.С.),

-  матеріали для учнів за темою "Громадянство України".

 

2.        Складіть для розв'язання у класі правову ситуацію за темою уроку.

3.        * Перегляньте розділ II Конституції України, порівняйте правовий статус громадян України та осіб, що проживають в Україні, але не мають громадянства України. Чому держава обмежує окремі права та обов'язки осіб, що не мають громадянства?

4.        @    Скориставшись    Інтернетом,    дізнайтесь    про    підстави    набуття громадянства в інших державах та проблеми, з якими можуть стикатися, зокрема українці, які вирішили змінити громадянство і набути його в одній із країн, куди наші співвітчизники виїжджають на заробітки.

zip
Додано
16 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку