Тема: Грунт. Властивості. Значення.
Мета: ознайомити здобувачів освіти зі складом грунту, його властивостями,значенням ,дослідити склад грунту, розвивати навички дослідницької роботи,спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, уміння працювати в групі,виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу.
Обладнання: підручник 2 класу «Я досліджую світ», мультимедійне обладнання, ілюстрації тварин які живуть у грунті, шматочки грунту, вода,серветка,перегній.
Хід уроку.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Посідаємо рівненько,
Попрацюємо гарненько.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
-У нас у гостях незвичайна тваринка. Відгадайте хто це ?
Під землею ходить пан.
Чорний у його жупан.
Нищить всіх жуків добродій.
Гірки робить на городі. (Слайд 1. )
Так це кріт. Кроти – активні істоти, які більшу частину життя проводять у відкритих ними норах і підземних ходах. Їх організм пристосований до риючого способу життя. Кроти риють дуже довгі підземні проходи, такі собі підземні дороги. За ніч вони проривають хід довжиною до 50-ти метрів.
Він запрошує нас у подорож – під землю. Ви хочете?
Але у подорож вирушати, то і погоду треба знати.
Вправа «Погода»
Погоду знаємо, то ж рушаємо!
III Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні з кротом, ми дізнаємося таємниці його скарбниці. Що це за скарб - відгадайте!
Увесь світ годую,
А сама не їм, Все терплю , Добром плачу усім (Земля). (Слайд 2).
Що таке земля?
Планета – це тоді коли говоримо про космос, грунт – коли висаджуємо рослини, суша, суходіл, в значенні - коли виходимо на берег з води.
Сьогодні ми поговоримо про грунт, його властивості і значення.
IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1 Робота з підручником с.94
.
2. Робота з ілюстрацією «Розріз грунту» (Слайд3).
- Що в ньому знаходиться?
- Що є в грунті для життя рослин?
- Що є для життя тварин?
Висновок: У грунті є все необхідне для життя рослині тварин: вода, повітря, поживні речовини.
Дослід 1. Вкинемо грудочку грунту у воду. Що ви бачите? З неї виходять бульбашки повітря.
Висновок: до складу грунту входить повітря.
Дослід 2. Вкинемо грудочку грунту у воду, розмішаємо. Вода стала мутною. На дні склянки видно піщинки і глину.
Висновок: до складу грунту входять пісок і глина.
Дослід 3. Візьмемо паперову серветку, покладемо на неї грудочку грунту і сильно притиснемо, на серветці з’явиться волога пляма.
Висновок: до складу грунту входить вода.
А ще до складу грунту входить перегній. Де він береться дізнаємося з підручника с.94.
Висновок: Родючість – основна ознака грунту. Відео фільм.
Як ви зрозуміли слово родючість?
Найбільш родючим є чорнозем.
Дослід 4. Порівняння чорнозему зі звичайним грунтом.
Висновок: Відрізняються кольором, а значить і складом.
Фізхвилинка
Я ходи в землі роблю.
Землю добривом живлю.
А мої нірки, для дощу дірки. (Черв’як)
Перед комбайном, господня файна,
Понаносила в комори.
Золотих зернинок гори. (Миша)
Слайд 4
Обговорення в трійках:
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Доповнити схему, користуючись підказками(робота в зошиті с.48).
VI. Підсумок уроку.
Діти на «шкалі знань» фіксують свої досягнення.
Додатки.
Слайд 1.
Слайд 2.
Слайд 3.
Слайд 4.