Урок "Грунт. Властивості. Значення."

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти зі складом грунту, його властивостями,значенням ,дослідити склад грунту, розвивати навички дослідницької роботи,спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, уміння працювати в групі,виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу.
Перегляд файлу

   Тема:  Грунт.  Властивості.  Значення.

Мета:  ознайомити  здобувачів  освіти  зі  складом  грунту,  його  властивостями,значенням  ,дослідити  склад  грунту, розвивати  навички  дослідницької  роботи,спостережливість, зв’язне  мовлення,  уяву, уміння  працювати  в  групі,виховувати  бережливе  ставлення  до  оточуючого  світу.

 Обладнання:  підручник 2  класу  «Я  досліджую  світ», мультимедійне  обладнання,  ілюстрації  тварин  які  живуть  у  грунті, шматочки  грунту,  вода,серветка,перегній.

Хід   уроку.

  1. Організаційний  момент.

Продзвенів  уже  дзвінок,

Починаємо  урок.

Посідаємо  рівненько,

Попрацюємо  гарненько.

II.   Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

  нас  у  гостях  незвичайна  тваринка. Відгадайте  хто  це ?

Під  землею  ходить  пан.

Чорний  у  його  жупан.

Нищить  всіх  жуків  добродій.

Гірки робить  на  городі.   (Слайд  1. )

Так це кріт. Кроти – активні істоти, які більшу частину життя проводять у відкритих ними норах і підземних ходах. Їх організм пристосований до риючого способу життя. Кроти риють дуже довгі підземні проходи, такі собі підземні дороги. За ніч вони проривають хід довжиною до 50-ти метрів.

 Він запрошує нас у подорож – під землю. Ви хочете?

Але  у  подорож вирушати, то і погоду треба знати.

Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан небо?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були опади?

Погоду знаємо, то ж рушаємо!

III Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні з кротом, ми дізнаємося таємниці його скарбниці. Що це за скарб - відгадайте!

Увесь світ годую,

А сама не їм, Все терплю , Добром плачу усім (Земля). (Слайд 2).

Що таке земля?

  • У нас є три основні значення слова земля:планета, суша, земля.

Планета – це тоді коли говоримо про космос, грунт – коли висаджуємо рослини, суша, суходіл, в значенні  - коли виходимо на берег з води.

Сьогодні ми поговоримо про грунт, його властивості і значення.

IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1 Робота з підручником с.94

.

  1. Пригадайте, що таке грунт?
  2. Що можна побачити в грунті?
  3. Яке значення має грунт для рослин і тварин?

2. Робота з ілюстрацією «Розріз грунту» (Слайд3).

- Що в ньому знаходиться?
- Що є в грунті для життя рослин?

- Що є для життя тварин?

Висновок: У грунті є все необхідне для життя рослині тварин: вода, повітря, поживні речовини.

  1. Практично-дослідницька робота.
  • Сьогодні на уроці, за допомогою дослідів, ми визначимо склад грунту.

Дослід 1.  Вкинемо грудочку грунту у воду. Що ви бачите? З неї виходять бульбашки повітря.

Висновок: до складу грунту входить повітря.

Дослід 2. Вкинемо грудочку грунту у воду, розмішаємо. Вода стала мутною. На дні склянки видно піщинки і глину.

Висновок: до складу грунту входять пісок і глина.

Дослід 3. Візьмемо паперову серветку, покладемо на неї грудочку грунту і сильно притиснемо, на серветці з’явиться волога пляма.

Висновок: до складу грунту входить вода.

А ще до складу грунту входить перегній. Де він  береться дізнаємося з підручника  с.94.

Висновок: Родючість – основна ознака грунту. Відео  фільм.

Як ви зрозуміли слово родючість?

  • Так, це грунт на якому добре ростуть і розвиваються рослини.

Найбільш родючим є чорнозем.

Дослід 4. Порівняння чорнозему зі звичайним грунтом.

Висновок: Відрізняються кольором, а значить і складом.

Фізхвилинка

  • А для  яких  тваринок, окрім крота ,грунт є домівкою? Відгадайте загадки і дізнаєтесь.

   Я ходи в землі роблю.

   Землю добривом живлю.

  А мої нірки, для дощу дірки.  (Черв’як)

  Перед комбайном, господня файна,

  Понаносила в комори.

  Золотих зернинок гори. (Миша)

Слайд 4

Обговорення в трійках:

  1. Куди дівається брудна вода?
  2. Як оберігати грунти?

V. Узагальнення та систематизація знань.

1.  Доповнити схему, користуючись підказками(робота в зошиті с.48).

VI. Підсумок уроку.

  • Сьогодні на уроці ми вивчили….
  • Грунт – це…
  • Мені найбільше сподобалося ….
  • Ці знання мені знадобляться….

Діти на «шкалі знань» фіксують свої досягнення.

Додатки.

Слайд 1.

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\366c4bf5fa0d850e3df5d4f65a969d6b.jpg

 

Слайд 2.

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\zemlya-750x546.jpg

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\customLogo.jpg

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\завантаження.jpg

Слайд 3.

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\завантаження (1).jpg

Слайд 4.

d:\User10\Desktop\Нова папка (2)\5e870006 (1).jpg

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку