Урок "Характер людини"

Про матеріал
На уроці вчитель ознайомлює дітей з позитивними рисами та негативними рисами характеру, допомогає дітям виявити позитивні риси характеру, та знайти вирішення негативним рисам характеру. Урок містить корисні та цікаві завдання та розроблений згідно чинної програми.
Перегляд файлу

ХАРАКТЕР ЛЮДИНИ

Мета: сформувати уявлення учнів про якості особистості; навчати школярів розпізнавати позитивні і негативні риси характеру, визначати риси характеру літературних персонажів; виховувати бажання вдосконалювати позитивні риси характеру і стримувати негативні.

Обладнання: підручник, презентація, ноутбук.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Придивіться одне до одного. Які ви всі різні! Кожен із вас відрізняється зростом, рисами обличчя, кольором шкіри, очей. Та є між вами ще одна відмінність — це настрій.

У вас на партах лежать смайлики з різними емоціями. Підніміть будь ласка тий смайлик з яким настроєм ви прийшли на урок.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Ми починаємо вивчати новий розділ «Здоровий дух». У ньому ви дізнаєтесь про характер людини, самооцінку характеру, про уяву і здоров’я, про те, як навчитись учитися та відпочивати. Тема нашого уроку — «Характер людини».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання казки   «Про Дерева-Характери».

У далекому дивному світі, у долині, що розляглася серед високих

неприступних гір, росли Дерева-Характери. Це були незвичайні рослини. Вони своїм зовнішнім виглядом відображали характери людей, що жили далеко за горами. У кожного Дерева – Характера від стовбура відходили чотири головні гілки і багато маленьких. Ці гілки мали свої назви: одна називалася — «Ставлення до людей, які тебе оточують»;
друга мала назву — «Ставлення до справи, яку виконуєш»;
третя гілка — «Ставлення до себе»;
четверта гілка була — «Ставлення до власності (до свого і чужого)».

Багато людей хотіли б побувати у цьому лісі, подивитись, як виглядає їхнє Дерево-Характер. Але потрапити в цей ліс не може ніхто, і дізнатися, який у тебе характер, можна тільки вивчаючи самого себе і свої вчинки.

2. Розповідь матеріалу

— Що таке самооцінка?

  Самооцінка — це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.

— Що таке занижена самооцінка?

Занижена самооцінка — це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.

— Що таке завищена самооцінка?

Завищена самооцінка — це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.

— Що таке реалістична самооцінка?

Реалістична самооцінка — це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

3. Робота за підручником (с. 121-122)

— Що таке характер, натура, вдача людини?

— Які бувають риси характеру?

— Розгляньте малюнок на с. 121. Наведіть приклади позитивних рис характеру.

— Наведіть приклади негативних рис характеру.

— З чого можна зробити висновок про характер людини?

— Що дає знання характеру людини?

— Що дає знання свого характеру?

— Розгляньте фотографії на с. 122. Доведіть, що характер позначається на здоров’ї самої людини та її оточення.

4. Завдання на розуміння характеру.  Вправа-гра «Кольорова кулька».

Мета: з’ясувати взаємозв’язок між вибором кольору та особливостями характеру.

- Підійдіть до кольорових кульок, які вам найбільше подобаються.

Давайте подивимося, що ж розповість нам колір про наш характер:

  •      червоний — активні, наполегливі, врівноважені, розумні діти;
  •      зелений — мудрі, творчі, винахідливі;
  •      синій — хоробрі, енергійні, активні, неспокійні, рухливі;
  •      жовтий — чуттєвий і витончений, дуже активний характер;
  •      фіолетовий — загадковий, невідвертий, егоїстичний.

5. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 122-123)

2. Читання вірша І. Сварника «Найкраща риса».

— Назвіть героїв вірша І. Сварника «Найкраща риса».

— Про які людські риси говорили рослини? Перелічи ці риси.

— Яку думку висловила людина? Чи можна з нею погодитися?

— Про які риси характеру ви дізналися? Це позитивні чи негативні риси характеру?

3. Рольова гра «Чарівний стілець».

Учні називають риси характеру дитини, що сидить на «чарівному стільці». «Чарівний стілець» не має висвітлювати негативні якості.

4. Гра «Скажи, який я».

Один учень (за бажанням) вирушає у від­рядження (за двері класу). Всі учні називають позитивні і негативні риси характеру однокласника. Учитель записує їх на дошці у два стовпчики, а потім прикриває чимось. Через час «з відрядження» повертається учень. Учитель пропонує йому вгадати, які позитивні і негативні риси його ха­рактеру назвали однокласники. Після того, як учень назве усі риси, учи­тель відкриває дошку і надає можливість прочитати те (всі відповіді запи­суються в коректній формі), що про нього думають однокласники.

5) Розгадування ребуса.

Характер.

6) Робота в парах.

Учні по черзі називають позитивні риси характеру сусіда по парті. Учитель пропонує скористатися таблицею «Риси характеру».

Риси характеру

Позитивні

Негативні

акуратний

байдужий

вдумливий

безтурботливий

ввічливий

боягузливий

відвертий

брехливий

відповідальний

вередливий

дисциплінований

грубий

добрий

егоїстичний

доброзичливий

жадібний

довірливий

заздрісний

дотримується слова

замкнутий

життєрадісний

злий

ініціативний, завзятий

зневажливий до інших

лагідний

легковірний

має почуття власної гідності

лінивий

мужній

невитриманий

надійний

недоброзичливий

 

7) Практична робота.

— Розгляньте малюнок на с. 121. До якої казки цей малюнок?

— Визначте позитивні та негативні риси характеру героїв казки «Котигорошко».

— Чого навчає ця казка?

— Які ще риси характеру ви знаєте?

— Пригадайте і назвіть героїв казок з позитивними і негативними рисами характеру. Запишіть їх на дошці та проаналізуйте, які риси характеру вам подобаються, а які — ні. Які з них завдають шкоди здоров’ю, а які,— навпаки, зміцнюють його.

Запам’ятайте! Характер людини впливає на здоров’я. Людина може змінити риси свого характеру.

8. Чому так говорять?

— Як ви розумієте вислів: «Очі — дзеркало душі людини»?

— Що мають на увазі, коли кажуть про когось: «Людина з великої літери»?

— Що, на вашу думку, означають слова «добрий характер», «лагідна вдача»?

Запам’ятайте! Внутрішня краса людини важливіша за зовнішню.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Бесіда

— Що таке характер?

— Які риси характеру притаманні і дівчаткам, і хлопчикам?

— Які риси маминого характеру вам подобаються? А татового?

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
2248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку