Урок "Характер людини. Практична робота. Визначення позитивних і негативних рис характеру казкових героїв. Самооцінка характеру. Визначення рис власного характеру"

Про матеріал

Мета уроку формувати в учнів уявлення про характер, його становлення, риси характеру та їх особливості; формувати в учнів уявлення про самооцінку; сприяти пізнанню себе, своїх внутрішніх характеристик; розвивати вміння реалістично оцінювати риси свого характеру; учити дітей виховувати в собі позитивні риси характеру і вміння стримувати негативні.


Перегляд файлу

Тема: Характер людини. Практична робота. Визначення позитивних і негативних рис характеру казкових героїв. Самооцінка характеру. Визначення рис власного характеру

Мета: формувати в учнів уявлення про характер, його становлення, риси характеру та їх особливості; формувати в учнів уявлення про самооцінку; сприяти пізнанню себе, своїх внутрішніх характеристик; розвивати вміння реалістично оцінювати риси свого характеру; учити дітей виховувати в собі позитивні риси характеру і вміння стримувати негативні.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

До уроку всі готові?

Є бажання до розмови?

Тож не будем зволікати.

час урок наш починати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

2.1. Робота над віршем

Уважно прослухайте вірш і дайте відповідь на питання: Що потрібно робити, щоб бути здоровим?

Друже, щоб здоровим бути, треба навички здобути,

Про здоров'я піклуватись, перш за все не лінуватись,

І здружитися зі спортом, рідко ласувати торти,

Воду крижану не пити, і цигарки — не палити!

Щоб знешкодити мікроби, руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти овочі і фрукти різні —

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий, завжди-завжди чисти зуби. 

Висновок. Щоб бути здоровим — потрібно дотримуватися режиму дня й особистої гігієни.

Здоров'я — це стан фізичної та духовної рівноваги людини, відсутність хвороб.

2.2. Розповідь учителя

Пропоную вам одну середньовічну історію.

Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить. Перший подорожній сів на землю: «От не щастить! Варто було раз вибратися з дому — і от яка невдача! Що ж робити — до ранку далеко. Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде», — говорив він, ледь не плачучи. «Чого тут нити, висадимо ворота, та й усе!» — каже другий. «Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку», — заспокоював третій. «Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї», — порадив четвертий.

Чому ці люди так по-різному відреагували на одну й ту ж саму подію? (Вони мали різні характери).

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про характер і здоров'я. Дізнаємося про те, чи впливає характер на здоров'я людини. Поговоримо про позитивні і негативні риси характеру. Та дамо оцінку своїм позитивним та негативних рисам. 

IV. Вивчення нового матеріалу

4.1. Бесіда з елементами розповіді

Слово «характер» (з грец. — «печать», «чеканка», «напис на камені»). І дійсно, характер «накладає печать» на всі вчинки, думки і почуття людини.

- Якщо людина в якійсь ситуації сильно злякалась — чи можна вважати її боязкою? (Відповіді дітей.)

- Якщо людина має звичку ретельно готуватися до уроків, чи можна стверджувати, що вона відповідальна? (Відповіді дітей.)

- У чому різниця? (Відповіді дітей.)

Отже, характер — це сукупність відносно сталих психологічних рис людини, які виявляються в її поведінці та діяльності.

 Які чинники впливають на формування характеру? (Спадковість, виховання, оточення, самовиховання.) 

4.2.Робота з підручником

Опрацювання та обговорення статті «Характер і людина» (с. 120).

- Як характер впливає на здоров'я людини, а також на тих, хто її оточує?

 - На які риси характеру поділяються?

4.3. Гра «Позитивні й негативні риси характеру»

(Учитель називає риси характеру, учні, почувши рису характеру, яка сприяє здоров'ю, плескають у долоньки.)

Лінощі, відповідальність неохайність агресивність охайність організованість  працьовитість  байдужість  заздрість  миролюбність  

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

5.1. Бесіда

- Діти, як ви гадаєте, що говорять про людину, яка задоволена, посміхається, добра,щира до всіх? ( у неї гарний характер)

- А що говорять про людину, яка завжди похмура, сердита, агресивна? ( у неї поганий характер)

Отже, пограємо в гру вам потрібно прочитати рису характеру і віднести до групи позитивних чи негативних рис.

- Наведіть приклади позитивних рис характеру( охайність, вдумливість, чутливість, життєрадісність, турботливість, щирість, обережність, чуйність, відповідальність, чесність, працьовитість, доброта, розумність, рішучість, привітність, стриманість, завзятість, старанність, ініціативність, дисциплінованість, товариськість, впевненість, толерантність)

-Наведіть приклади негативних рис характеру( грубість,

лінощі, жадібність, злість, агресивність, пасивність, заздрість, гордість, безтурботність, легковірність, байдужість,нестриманість, боягузливість,вередливість, підозрілість, невитриманість, презирство, розв’язність, холодність, балакучість, невпевненість)

5.2. Перегляд відеоролика

- Людей з позитивними рисами характеру можна назвати « магнітами», а з негативними - « колючками». Я пропоную до вашої уваги подивитися уривок з дитячої телепередачі « Корисні підказки»

-Хотіли би ви бути людиною -«колючкою» ? Чому?

5.3. Бесіда

-Де і у чому виявляється характер людини? ( у поведінці, вчинках, по відношенню до себе, людей, природи, всього що оточує нас)

- Якщо по відношенню до себе, то що таке самооцінка характеру?

Є занижена ( завищена,реалісти на-правдива) самооцінки. Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

- Як ви вважаєте, можна визначити характер людини за її зовнішністю?

- А як стати господарем свого характеру? Для того, щоб керувати своїм характером необхідно виховувати в собі цінні якості, одна з них-сила волі, яка допомагає зробити правильний вибір.

- Чи пов'язаний характер із здоров'ям людини? Поясніть.

Отже, робимо висновок: у кожної людини є власний характер, який виявляється в поведінці та вчинках людини. Є позитивні та негативні риси характеру. Позитивні треба розвивати в собі, а негативних позбуватися, боротися за допомогою сили волі, тому що вони руйнують здоров'я, приводять до хвороб.

VІ.  Узагальнення й систематизація знань

Практична робота

Учитель. Тепер ви самі спробуєте оцінити свій характер. За допомогою таблиці поставте собі бали від 0 до 9 навпроти кожної риси.

охайний

 

охайна

працьовитий

 

працьовита

чуйний

 

чуйна

щедрий

 

щедра

турботливий

 

турботлива

сміливий

 

смілива

щирий

 

щира

Руханка

1)-Пропоную вам, діти, зробити руханку-пантоміму та відчути деякі з рис характеру.

Чесність- права рука витягнута догори;

Самозакоханість- носики вгору, руки в боки, права ніжка на каблучок;

Вразливість- присісти, голову опустити, руки вниз;

Скромність-піднятися на носки, голівка вбік;

Жадібність- схилитися, руки півколом, ніби загрібаємо все собі;

Щедрість- руки до сонечка;

- А зараз прийшов час визначити власні риси характеру. Зробіть це, використовуючи реалістичну самооцінку!

( Учні на аркуші визначають свої позитивні та негативні риси характеру)

Мої позитивні риси характеру

Мої негативні риси характеру

 

 

 

 

 

 

 

4) -А тепер, діти, пограємо в гру« Чарівний магазин»

-Уявіть собі магазин, де ви можете обміняти негативну рису характеру на позитивну. Що ви хотіли б віддати, а що замість цього придбати? ( на дошці ілюстрація

« чарівного» магазину). Учні підходять до дошки та грають згідно умовам гри.

5) Вправа-гра« Який твій улюблений колір?»

Окремі учні обирають свій улюблений колір, а вчитель називає психологічну характеристику( позитивні риси характеру) цих дітей.

-Давайте подивимося, що ж розповість нам колір про ваш характер.

- червоний: активні,наполегливі, врівноважені, розумні діти;

-зелений: мудрі, творчі, винахідливі;

-синій: хоробрі, енергійні, активні, рухливі;

- жовтий: чуттєві, витончені, активні;

-фіолетовий: загадкові, а іноді-егоїстичні;

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

7.1. Робота в парах

-І зараз у нас буде робота в парах. ( Вчитель роздає кожній парі

  завдання. Після виконання їх, звітують, розказують, як група виконала завдання. Потім вчитель підводить підсумки.)                                          

Завдання ( зайчата)

З поданих назв рис характеру утворіть антонімічні пари .

Наприклад: щедрість- скупість

Милосердя                    лінощі

Працьовитість               байдужість

Турботливість                жорстокість

Пильність                        злість

Доброта                           недбалість

Відповідальність            неуважність

Завдання(мишенята)

З поданих назв рис характеру виберіть ті, які властиві хорошому учневі

Пунктуальний, старанний, недбалий, допитливий, вихований, акуратний, галасливий, неуважний,лінивий, пильний, товариський, сумлінний.

Життєва задача (білченята)

            Василько почав робити уроки. Подзвонив друг і запропонував пограти у футбол. Василько вирішив, що трішки пограє, а уроки виконає пізніше. Додому він повернувся пізно, хоча уроки виконав, але не виспався.

На вашу думку, зумів Василько зробити правильний вибір?

Як позначилась ця ситуація на здоров'я хлопчика?

Як треба було поступити Василькові?

7.2. Робота з ілюстраціями (визначення рис казкових героїв)

Визначити позитивні та негативні  риси характеру казкових героїв.

( Червоної шапочки та сірого вовка і ін..)

VІІ. Підсумок уроку

Отже, діти, давайте зробимо висновок. Які риси характеру потрібно в собі виховувати, щоб бути здоровим?

Вправа «Кошик для сміття»

Ця вправа допоможе вам стати кращими.

Напишіть на аркушах паперу рису характеру, якої б ви хотіли позбутися. Підійдіть до кошика для сміття, зімніть папірець і викиньте його. Можете назвати вголос ту рису, яка вам заважає. Уявіть, що ви викинули не просто папірець, а негативну рису характеру.

Людина впродовж життя самовдосконалюється. Ми часто не можемо змінити ситуацію, але можемо змінити своє ставлення до неї. Сьогодні ми зробили крок уперед у пізнанні себе. Але залишається ще багато цікавого, невивченого. Я бажаю вам успіхів у самовдосконаленні.

- Наприкінці нашого уроку хочу прочитати вам вірш « Твій шлях» ( автор                          І. Сварник)

Твій шлях

Якщо ти смієшся мало.

Непривітним ходиш і злим,

Шлях в житті не буде вдалим,

Буде хибним та важким.

Перешкоди у дорозі

Та біду зустрінеш ти.

І не будеш ти у змозі

Ворогів перемогти.

Краще будь привітним, щирим,

Світлу посмішку даруй,

до людей приходь із миром,

поважай усіх, шануй!

Словом добрим примирися

З ворогами назавжди,

І тоді не будеш мати

В вірних друзях ти нужди! 

-Діти, дякую вам за гарний урок, за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Картукова Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кабанова Наталя Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 вересня 2018
Переглядів
10628
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку