29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок "Харчування і здоров’я"

Про матеріал
Зміст уроку з інтегрованого предмету «Я досліджую світ" для 2 класу (ЗСО) до теми «Факти і здогадки" (тиждень 5) містить цікавий матеріал, який допоможе поглибити та розширити знання учнів про правильне та корисне харчування для здоров’я
Перегляд файлу

 

 

 

Урок з інтегрованого предмету

«Я досліджую світ»

 2 клас  (ЗСО)

Інтегрована тема « Факти і здогадки»

Тиждень 5.

Тема.Харчування іздоров’я.

Продукти харчування

(корисні, некорисні, шкідливі).

Практична робота. 

Вибір корисних для здоров’я продуктів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Харчування і здоров’я. Продукти харчування (корисні, некорисні, шкідливі).

 Практична робота. Вибір корисних для здоров’япродуктів.

Мета. Формувати уявлення про корисну їжу. Пояснити значення вітамінів для організму людини, як харчування впливає на здоров’я людини. Вчити вибирати корисну для здоров’я їжу. Ознайомити з національними стравами українців. Розвивати пам’ять, увагу, мислення, вміння аналізувати, висловлювати власні думки і почуття з приводу прочитаних медіатекстів (коміксів). Виховувати прагнення дотримуватись  правильного харчування.

Хід уроку

1. Організаційний момент.

(Вітання гостей)
- Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Поверніться до гостей,
Ще раз скажем «Добрий день».
Привітали ви гостей, що в клас завітали,
Хочу чути, чого б ви усім побажали?
Всім присутнім ми зичим здоров’я й добра!
А тепер до роботи нам братись пора!

1.1найомство.

1.2 Вправа «Гірлянда здоров’я»

- Зараз розпочинається дуже потрібний і важливий урок для кожного з  вас. А щоб він пройшов вдало, з користю, почнемо його із знайомства і проведемо вправу «Гірлянда здоров’я». Вам потрібно стати в коло,  взятися за руки  і по черзі називати своє ім’ята розказати, що корисного для свого здоров'я  ви зробили  протягом тижня.

(Діти стають в коло, беруться за руки. Кожен учень називає своє ім’я та розказує, що корисного для здоров'я він зробив протягом тижня) (СПОКІЙНА МЕЛОДІЯ )

-Я почула, що кожен з вас піклується і дбає про своє здоров'я. (Діти сідають за парти)

2. Повторення вивченого на попередньому уроці.

2.1. Повторення правил догляду за зубами

  •      Ми дуже часто бажаємо один одному здоров'я. А для того, щоб бути здоровим дуже важливо пам'ятати правила догляду за зубами.
  •      Подивіться на малюнок. До нас у гості завітав Зубчик. Чи подобається він вам? Який він?(Біленький, здоровий, веселий ,красивий)
  •      Зараз ми повторимо, що треба робити, щоб кожен наш зубчик був таким гарним, веселим, здоровим? Я буду задавати питання, а ви відповідайте.
  •      Скільки разів на день треба чистити зуби?
  •      Скільки хвилин треба чистити зуби?
  •      Чи корисні для здоров'я зубів солодощі?
  •      Можна гризти горіхи та тверді цукерки?

3. Актуалізація опорних знань. Мотиваціянавчальної діяльності

-Урок  ми з вами починаємо,
А щовивчати будемо – поки іще не знаємо.
Тему уроку тоді ми дізнаємось,
Коли загадку швидко відгадаємо.
Загадка
Холодильник похвалився,
Що на дім перетворився,
Де смачна і свіжа проживає…(їжа)

- Чи здогадалися ви про що м будемо говорити на сьогоднішньому уроці?

4.Оголошення теми

4.1 Вправа  «Третя літера». (Запис розміщено на слайді  1- слайд)
- Спробуйте прочитати  тему нашого уроку. Видаліть кожну третю зайву
літеру. Що отримали?

ХАРЧУВАННЯ І ЗДОРОВ'Я

Продукти харчування (корисні, некорисні, шкідливі).

 (показати тему уроку) (2-слайд)

- І сьогодні на уроці перед нами стоять такі завдання: (3-слайд)

1.Формувати уявлення про корисну їжу.

2.Пояснити значення вітамінів для організму людини.

3.Навчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я. 

4.Познайомитися з  народними  традиціями харчування.
5.Очікування.

(На партах лежать вирізані яблука.Діти на них пишуть кожен своє ім’я і малюють настрій, який вони очікують  мати на кінець уроку (малюють смайлик).

-  У кожного на парті є яблучка. Візьміть ручку і напишіть своє ім'я. Вам потрібно поміркувати і намалювати на яблучку, який настрій ви очікуєте мати від сьогоднішнього уроку?По черзі ви називаєте настрій , який намалювали на своєму яблучку і прикріпляєте його навколо кошика з надписом «Здоров'я».

 (  Відповіді дітей)

( Піднімаються зі своїх місць і закріплюють яблучка навколо кошика з надписом «Здоров’я».)

http://pavlograd-sc-15.ucoz.ru/04/1.jpg 

 

 

 

6. Ознайомлення з новим матеріалом.

6.1. Врава «Для чого треба їсти?»

-Як ви вважаєте, для чого треба їсти? (Для тепла, росту, енергії і здоров'я людини)

Розповідь учителя:

- Щоб бути здоровим , мати енергію для навчання і відпочинку, треба добре харчуватися. Дехто думає, що це означає їсти все, що захочеться. Але це не так.

(4-слайд)

- Подивіться на екран. Чи впізнали ви героїв мультфільму? Хто вони?

 (Вінні- Пух і П'ятачок)

(Уривок з мультфільму «Вінні-Пух в гостях у кролика», коли ведмежа застрягло у виході з нори)

(5-слайд)

-Чому з Вінні-Пухом трапиласьтака неприємна історія? (Харчувавсянадміру)

-А ось іще один наш знайомий схоже нічого не знає про кориснуїжу.

(6-слайд)

(Уривок з мультфільму про Карлсона, коли він з’їдає цілу банку варення)

Чи впізнали ви цього героя мультфільму? Як видумаєте, чи можна таку їжу вживати кожного дня? Чому? (7-слайд)

 (Можна мати надмірну вагу)

- Тому для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися треба помірно і правильно.

- Що б ви порадили нашим героям? (Менше вживати солодощів)

6.2.Бесіда про небезпеки швидкої їжі.

-Подивіться на екран.

-Чи відома вам така їжа? (8-слайд -гамбургер), (9-слайд-хотдог), (10-слайд-чіпси), (11- сухарики)

-Ця їжа дуже популярна.

-У давні часи люди довго полювали на здобич, готували її, а потім їли. Тепер у магазинах безліч готових продуктів, на кожному кроці продають гамбургери, хотдоги, смажену картоплю, іншу так звану «швидку їжу».

6.3 Ознайомлення з небезпеками «швидкої  їжі»

 (Таблиця прикріплена  на дошці) .

-Ознайомтеся з небезпеками «швидкої їжі».

-Чого у ній не вистачає? (Мало вітамінів)

-Що буде, якщо вживати мало вітамінів? (Станемо кволими ізахворіємо)

-Чого забагато у «швидкі їжі»? (Забагато цукру,солі,жиру)

- Якщо у їжі багато цукру, солі, жиру, що може статися?(Може виникнути ожиріння, псуються зуби)

-А чого взагалі не повинно бути? (Підсилювачів смаку, барвників, консервантів)

-Якщопідсилювачі смаку, барвники та консерванти є у їжі? (Це дуже шкідливо для організму?

-Розгляньте малюнок. Що ви можете порадити Богдану? (Пообідати вдома, з'їсти яблуко або горішок)

6.4. Музична руханка (Райдуга)

6.5 «Вітамінний потяг»

  •                               Для нормального росту і розвитку організму необхідні особливі речовини, які дістали назву вітаміни (від лат. Vita – «життя»). Містяться вітаміни в різних продуктах.

(На дошці прикріплений потяг з вагончиками  на яких зображені продукти, овочі та фрукти. Дитин авиходить, розповідає про вітамін і вставляє його назву у відповідне віконечко.) (Заздалегідь підготовані учні розповідають про вітаміни.)

-Вітамінки розкажутьсамі про себе, а ви, діти, уважно послухайте.

http://pavlograd-sc-15.ucoz.ru/04/5.jpg

Вітамін А.Якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтеся до мене. Я товаришую з морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом.

Вітамін В. Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, я вам допоможу. А товариші мої — це картопля, горошок, буряк, редис, квасоля та зелений салат.

Вітамін С. Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, я стану вам у пригоді. Мої друзі — лимон, апельсин, порічка та чорна смородина, капуста, зелена цибуля та хрін.

Вітамін D. Я дуже потрібний тим, хто хоче швидко й добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Хоча мої друзі не ростуть а ні в садку, а ні на городі, я також маю для вас корисні подарунки — це молоко, яйця, сир, вершкове масло. До того ж я товаришую із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін D, тобто мене.

-То які є вітаміни у овочах і фруктах? (Вітаміни: А,В,С,Д)

6.6.Хвилинка хорошого настрою. (МЕЛОДІЯ ПОТЯГА №3)

-А тепер ми теж уявимо себе потягом, що їде у країну здоров’я.  Візьміть один одного за плечі. І вирушаємо…Глибоко вдихайте носом повітря, а тепер – як гуде наш потяг. Поїхали…Всі разом – ту-у-у-у-у!

6.7 Робота в зошиті

«Розгадування кросворда»

-Відкрийте свої зошити на, знайдіть завдання. Розгадайте кросворд і  прочитайте слово, яке утвориться із літер у синіх клітинках. (Вітаміни)

- То де найбільше ховається вітамінів? (У овочах та фруктах)

6.8. Опрацювання вірша «Де ховаються вітаміни» Л. Вознюк

 (Учні читають вірш по черзі)

-То навіщо нам потрібні вітаміни? (Щоб були сильними, бути дужими, прудкими та зростати здоровими)

-Щоб отримувати  достатньо вітамінів, з'їдайте не менш як п'ять свіжих овочів і фруктів щодня.

- А чи відомо вам який фрукт найкорисніший для нашого організму? (Відповіді дітей).

В результаті багаторічних дослідів з'ясувалося, що цей фрукт ківі (12- ківі)

6.9.Руханка

На город підемопрацювати, працювати,

Будем овочі збирати,

Вітамінів в них доволі,

Будемо ми усі здорові.

Підемо у сад гуляти,

Будемо фрукти ми збирати,

Вітаміни в них теж є,

Це здоров’ячко моє.

7. Практична робота. Вибіркорисних для здоров’я продуктів.

-Розгляньте малюнки у підручнику. Назвіть продукти, які слід вживати щодня

(Кефір, яйця, сік, овочі та фрукти, хліб)

-Назвіть продукти, які можна їсти зрідка і потроху (тістечка, шоколад, торти, морозиво)

- Назвіть продукти, які краще взагалі не споживати (Хотдог, гамбургери, смажену картоплю, чіпси)

7.1.Робота в групах.

-Зараз ми попрацюємо в групах. У нас буде 2 команди: – команда «Яблуко», команда «Грушка»

(Єднання в групи)

Завдання для 1 і 2 команд:

  •                              вибрати корисну їжу для здоров'я (малюнки) і пояснити свій вибір.

(Шоколад, морозиво, тістечка, яблука, помідори, цукерки, сік, чіпси, морква,  кока-кола, м’ясо, кефір, мед, риба, капуста таінші).

-По черзі кожен учасник команди  називає одну назву продукту  з тих, що ви вибрали і  пояснюєте свій вибір.

- Молодці , ви добре справилися із завданням.

8.Опрацювання вірша

-Послухайте вірш і скажіть про яку страву в ньому розповідається?

Борщ — це овочі й приправи.

Ну й корисна для всіхстрава!

Тож борщі, ой превідмінні,

Варять здавна в Україні!

  •                               То про яку страву згадується у вірші?

(13-слайд-борщ)

- Україна здавна славилася своєю багатою національною кухнею. Її традиційні страви: борщ, вареники (14-слайд-вареники), пампушки (15-слайд-пампушки), паляниці (16-слайд-паляниця), галушки(17-слайд-галушки), сало(18-слайд-сало), капусняк (19-слайд-капусняк), квашена капуста (20-слайд-квашена капуста), огірки (21-слайд-огірки), напої з фруктів і меду(22 -слайд-напої з фруктів і меду)

 відомі усьому світу. І це ще не всі традиційні українські страви. Найрізноманітніші овочі і фрукти, м'ясо, птицю, гриби, ягоди – усі дарунки землі використовує різноманітна і винахідлива українська кухня.

8. Закріплення вивченого матеріалу.

8.1.Гра «Так чині»

(Рухлива гра. Так – піднімаємо руки вгору, ні – присідаємо)

-Українські страви – це: борщ, бутерброд, вареники, піца, галушки, смажена картопля, сало, хотдог, пампушки , морозиво, капусняк, цукерки, паляниці.

- Молодці, ви добре запам'ятали українські страви.

8.2. Робота в зошитах. Гра «Мікрофон»

- Відкрийте зошити. Виконайте завдання.

 (Діти самостійно проставляють цифри  у порожніх клітинках. Перевірка виконаної роботи)

-А тепер по черзі , передаючи мікрофон один одному, ви називаєте продукти харчування під №1, які можна вживати щодня.  Потім називаєте продукти харчування під №2, які можна вживати зрідка. Потім називаєте продукти харчування під №3, я кі намагатися не вживати.

9. Підсумок уроку

 9.1.  Прочитати і пояснити вислів (Вислів на хмаринках )

- Прочитайте вислів і поясніть як ви його розумієте.

(23-слайд) Їсти необхідно, щоб жити, а не жити, щоб їсти.

 

9.2.Результати очікування

- Кругом кошика ви прикріпили яблучка. На них ви намалювали свій  настрій, який хотіли мати на кінець уроку? Чи справдилися  ваші очікування?

- Підійдіть по черзі до свого яблучка і покладіть його в кошик.

(Промовляючи очікування, діти складають яблука у кошик і стають біля кошика)

- Подивіться на наш кошик , він повен яблучок.

- Яку їжуви будете вживати? (Корисну для здоров'я)

3.Прощання. Всі діти виходять на клас, беруться за руки і промовляють:)

-Давайте візьмемось за руки і промовимо (24-слайд):«Будемоздорові!

 

ДОДАТОК до уроку

Гра «Хто більше?» ( Робота в парах)

 

-На аркуші паперу вам потрібно  написати якомога більше назв овочів і фруктів. По черзі зачитуйте одну назву з тих, що ви написали (повторюватись не можна).

 

Сміхотерапія. Гра «Їстівне –неїстівне»

-Давайте пограємо в гру «Їстівне – неїстівне». Тільки сьогодні ми будемо варити борщ. Я кидаю м’яча і називаю продукт. Якщойого треба покласти в борщ – ви ловите м’яча і кажете «Смачно!» якщо продукт для борщу не годиться – «Ні». Думати і відповідати треба швидко.

Фізхвилинка для очей
Сплять маленькі «совенята»
Раз – розкрили оченята. 
Подивилися навколо 
Потім вгору і додолу.
Оченята - блим, блим, блим.
Відпочити треба їм.
Вправо, вліво оченята 
Повертали совенята
Совенята будуть спати
А ми –далі працювати

 

 

docx
Додано
12 лютого
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку