Урок "Харчування і здоров'я"

Про матеріал

Протягом всього уроку екскурсоводами були лікар Айболить та хлопчик Здоров'ятко. Діти ознайомились з корисними продуктами та вітамінами, що вони містять у собі.На уроці було проведено вправу "Мікрофон", роботу в групах та парах, практичну роботу: вивчення маркування харчових продуктів. Наприкінці уроку лікар Айболить і хлопчик здоров'ятко "пригощають " учнів корисними продуктами: діти розгадують загадки та одягають шапочки з зображенням відгадки. Підсумок уроку - інтерактивна вправа - незакінчене речення.

Перегляд файлу

                             Міністерство освіти та науки України

Відділ освіти Бердянської державної адміністрації

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект уроку

з курсу « Основи здоров'я»,

проведеного в 3 класі

Андрівської загальноосвітньої школи

 І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

                                 Підготувала:

вчитель початкових класів

                                                                   В. Г. Рунчева

 

                                                                             Домашня адреса:

                                                                         вул. Радянська, 68

                                                                              с. Андрівка

       Бердянського району

                                                                          Запорізької області

                                                 71150

 

 

 

 

 

2014 – 2015 н. р.

 

 

Тема. Харчування та здоров’я

 

Мета. Вчити дітей основних правил харчування і приготування їжі, розширити знання про культуру і традиції харчування, розвивати бажання зберегти здоров’я, дотримуючись режиму харчування. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.

 

Обладнання: індивідуальний роздавальний матеріал, «медична скарбничка» з соком для кожної дитини, комп’ютер, мультимедійна дошка, мікрофон, упаковки продуктів з датою виготовлення.

 

Література:

Уроки з курсу «Основи здоров’я” 3 кл. : Посібник для вчителя – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005 – 112 с.

Н. М. Бібік, Т.Є. Бойченко «Основи здоров’я” : Підручник для 3 кл. – К: Навчальна книга – 2003 – 111с.

Активні методи навчання – Программа громадянської освіти в Україні – Товариство Лева: Міжнародна Мережа освіти для Демократії.

«Методична робота вчителя початкових класів» -  Харків, вид група «Основа», 2010, 378 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І Організація класу до уроку

 

- Який настрій у вас?

- Усміхніться самі до себе.

- Усміхніться до мене.

- Поділіться гарним настроєм з товаришами.

- За виразом обличчя я бачу, що у вас все гаразд, і ваш загальний настрій можна зобразити так:

1 слайд

Задоволення.

 

  • Я б хотіла, щоб такий настрій зберігся  у вас до завершення уроку.

2 слайд

  • До нас на урок завітав хлопчик Здоров’ятко. Він прийшов з подарунками. За кожну правильну відповідь він попросив мене давати дітям ось таку картку. Що вона означає, ми дізнаємось пізніше.

 

ІІ Розгляд картинного плану

 

  • На дошці картинний план.
  • Розкривати його ми будемо поступово.

3 слайд

- Щоб все встигнути зробити, треба працювати зосереджено.

 

 

III  Перевірка домашнього завдання

 

(Відкриваємо першу картинку плану.)

4 слайд

 

 

  • Пригадай, що ти вивчав на попередніх уроках?

 

5 слайд

- Що найцінніше і найдорожче у житті людини?

- Які показники здоров’я ви знаєте?

 

6 слайд

- Якою може бути праця?

- Що підвищує працездатність?

- Які види активного відпочинку ви знаєте?

 

IV Підготовка до сприймання нового матеріалу

 

7 слайд

- Від чого залежить здоров’я людини?

 

Микрофон Sony F-V620 (Голосовой динамический микрофон,...)

 

 

8 слайд

 

фізкультура

 

Правильне харчування

 

ЗДОРОВЯ

 

спілкування з іншими

 

Розпорядок дня

 

Чергування роботи і відпочинку

 

 

9 слайд

 

 

 

 

Способу життя

 

                   Спадковості

 

ЗДОРОВЯ ЛЮДИНИ

залежить:

 

Медичного обслуговування

 

                           ?

 

Стану навколишнього середовища

 

 

 

10 слайд

- Увага! Попрацюйте в групах.

(Учитель дає завдання 2 групам дітей).

 

 

 

 

 

 

 

 

- Молодці! Отримуйте призи.

 

V Фізкультхвилинка

 

11 слайд

 

 

 

VI Мотивація навчальної діяльності

 

12 слайд

 

- Як ви гадаєте, чому плаче дитина?

(Як ви гадаєте, чому хлопчик такий засмучений?)

 

VII Оголошення теми та мети уроку

 

 

13 слайд

  • Подивіться на наступний малюнок картинного плану.
  • Щоб дізнатися, як здоровя залежить від харчування, ми вирушаємо у цікаву мандрівку.

 

 

 

 

 

14 слайд

- Экскурсоводами будуть лікар Айболить та хлопчик Здоров’ятко.

 

 

15 слайд

- Закінчивши подорож, зустрівшись з феєю Здоровя, ми дізнаємось:

1. Про основні правила харчування, режим та гігієну споживання їжі.

2. Навчимося правильно споживати їжу, дотримуватись режиму та гігієни харчування.

3. Розширимо знання про традиції харчування.

 

 

VIII Вивчення нового матеріалу

 

1. Розповідь учителя.

- Діти, час вирушати у подорож. Готові?

16 слайд

- Нас зустрів хлопчик Здоровятко і запропонував відгадати загадку.

- Не кущ, а з листочками,

не сорочка а зшита,

не людина, а всіх навчає.

Що це, діти? (Книга).

  • Здоровятко дарує нам книгу з цікавою назвою.

17 слайд

Хто до ста років

Хоче жити,

Той харчуватись повинен

Правильно уміти.

- Розгортаємо та читаємо назву першої сторінки.

 

18 слайд

Сторінка 1.

Життя без їжі неможливе.

  • Харчування – неодмінна умова нашого життя.
  • Без їжі людина не може жити.
  • З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів.

 

19 слайд

 

- Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування.

- Наше здорове залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу.

- Щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.

 

 

20 слайд

 

  • Їсти потрібно 4 рази на день, в один і то же час.
  • Якщо дотримуватись цього правила, то у Вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься.
  • Обовязково снідайте.

 

21 слайд

 

 

 

22 слайд

- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різноманітних продуктів

- Корисно їсти:

 

23 слайд

Молочні продукти:

 

Файл:Mejeriprodukter i Skånsk butik.jpg

 

24 слайд

М’ясні продукти:

 

 

25 слайд

Рибу

 

26 слайд

Багато овочів та фруктів

Файл:La Boqueria.JPG

 

- не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами  з борошна. Жирною і солоною їжею.

- їсти потрібно правильно. Добре пережовувати. Щоб уникнути шлунково – кишкових захворювань.

27 слайд

- Під час вживання їжі не можна відволікатись, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

 

- Не можна переїдати, бо почуватимешся ослабленим, тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися.

- Переїдання є причиною багатьох хвороб.

 

28 слайд

(Дитина засмучена)

 

IX. Друга мотивація.

- Чому засмучена дитина?

 

29 слайд

Сторінка друга.

Вітаміни корисні для людини.

 

- Слово вітаміни походять від латинського слова – «вита» - життя.

- Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє.

- Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

- В організм вітаміни потрапляють з їжею.

- Потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.

- Діти, до нас на урок завітали вітаміни.

 

 

Вітамін А.

  • Я вітамін А-сприяю росту, допомагаю нормальному зору, мене багато в:

 

30 слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

Витамін В.

 

  • А я вітамін В, дуже потрібен для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міщусь у:

 

31 слайд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Витамін С.

  • А я вітамін – С, запобігаю простуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту та лікую цингу. Мною багата

 

32 слайд

 

 

 

 

 

Шиповник коричный - Rosa cinnamomea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вітамін Д.

  • А я вітамін – Д. Зміцнюю кістки, запобігаю рахітові, живу у:

 

33 слайд

 

 

 

 

  • Діти, тепер ви здогадалися, що дарує нам хлопчик-Здоровятко?
  • Правильно, він дарує нам вітаміни

 

34 слайд

- Хто дружить із нами буде,

всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

 

35 слайд

Сторінка 3.

У здоровому тілі - здоровий дух.

 

 

  • Увага, час відпочити. (Фізкультхвилинка «Святковий пиріг»)

 

 

36 слайд.

Сторінка 4.

Треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись.

- Правильне харчування оберігає людину від хвороб.

- Неправильне – спричиняє їх.

- Є продукти, вживання яких треба обмежити. Це –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37 слайд

- Від надмірного вживання солодощів люди повніють, у них псуються зуби.

 

 

  • Жир входить до складу багатьох продуктів:

 

 

 

 

 

 

 

  • Люди, що вживають багато продуктів, що містять жир, часто хворіють.

 

38 слайд

- необхідно вживати більше овочів та фруктів.

 

Файл:La Boqueria.JPG

 

- м'ясо треба їсти, але краще чергувати з рибою.

 

39 слайд

- Із жирів надавайте перевагу олії.

 

 

 

- Масло та яєчний жовток споживайте у невеликій кількості.

 

  • Надлішок солі може стати причиною багатьох хвороб.

 

 

 

 

 

 

40 слайд

Сторінка 5

Національна їжа українців.

 

  • Пригадайте, яка їжа переважала у меню українців.
  • Найбільш поширеними стравами в Україні були ті, в які входили рослинні складники.
  • Каші становили більшу частину народної їжі.
  • Вони готувалися з:

 

41 слайд

гречка

 

42 слайд

 

ячмінь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

43 слайд

овес

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

44 слайд

Кукурудза

 

45 слайд

Просо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

46 слайд

- Найбільш улюблені овочеві страви: борщ, печений гарбуз, огірки, цибуля, часник, перець, хрін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47 слайд

- Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: драники, кльоцкі, оладки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

48 слайд

- м’ясні страви були рідкістю.

- Споживали багато сала.

 

 

 

 

 

 

 

49 слайд

- Страви з птиці готували лише у неділю.

 

- Яйця споживали лише на свята.

 

- Молочні страви вживали частіше.

 

50 слайд

- Як ще зміцнювали свій організм наші предки?

- Українці у давнину чистили свій організм шляхом постування.

- Перед великими святами завжди є піст.

- Постились у середу та п’ятницю щотижня. У ці дні не вживали м’ясної та молочної їжі.

51 слайд                                               

(Робота з підручником)

 

 

 

 

X Робота з підручником. Робота в парах

 

- Подивіться на наступну картинку картинного плану.

- Зараз ми будемо працювати з підручником..

1.Опрацювання статей. (стор. 18-20).

2. Аналіз малюнків за темою.

3. Складання учнями запитань за статтями.

 

XI Закріплення нового матеріалу

52 слайд

Робота у зошиті.

 

- Подивіться на наступну картинку картинного плану.

- Зараз ми будемо працювати у зошиті.

 

 

Практична робота № 5.

Вивчення маркування харчових продуктів.

Мета: Вчитися вибирати корисну, здорову, придатну для власного споживання їжу.

 

53 слайд

Робота в групах.

Практична робота.

  • Розгляньте етикетку у соку.
  • Визначте, чи придатний він до вживання.

Слайд 54

Ознаки неякісного стану продуктів:

неприємний запах,

нетоварний вигляд,

порушена упаковка

прострочений термін зберігання.

  • Вживання таких продуктів може привести до отруєння.

55 слайд

- отруєння – це реакція організму на отруйні речовини.

- Отруєння можуть викликати зіпсовані продукти, отруйні рослини, гриби, хімічні речовини.

56 слайд

- Діти пам’ятайте:

- нема більшого багатства,

як здоров’я ваше.

- На радість всім – і тату й мамі,

ростіть усі здорові й гарні.

 

57 слайд

*** ФЕЯ СТИХОВ ***

 

 

  • Виконавши всі завдання, ми нарешті зустрілися з феєю здоров’я. Її помічники лікар

Айболить та хлопчик Здоров’ятко хочуть пригостити Вас чарівними вітамінами. З’їсть їх той, хто відгадає загадки.

 

58 слайд

(Діти розгадують загадки, що читає вчитель, дістаючи з сумки лікаря Айболить.

Учень який правильно відгадав одягає шапочку із зображенням відгадки.

 

 

Загадки:

  1. Що то за голова,

що лиш зуби та борода?

(часник)

 

  1. Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.

(морква)

 

  1. Я кругленька, червоненька,

з хвостиком тоненьким,

на городі мене рвуть,

і до столу подають.

(редиска)

 

 

  1. Довгий, зелений,

     Добрий і солоний,

     Смачний і недосолений.

     Хто він такий?

      (огірок)

 

  1. Червоний, невеличкий,

      Смачний і корисний,

      Іду с поля на забаву,

      А з банки на приправу.

      (Помідор)

 

6. В кожній господі я у великій пригоді.

     Хто мене роздягати візьметься,

     Той сльозами заллється.

     (цибуля)

 

 

XII Підсумок  уроку

 

  • Який у Вас настрій зараз?
  • Порахуйте, скільки вітамінів Ви одержали, яку оцінку ви собі поставите? Посміхніться, похваліть себе, погладьте себе по голівці.

 

 

59 слайд

Незакінчене речення.

 

Сьогодні я можу похвалити себе за те, що …

Сьогодні я зрозумів, що …

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
5355
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку