Протягом всього уроку екскурсоводами були лікар Айболить та хлопчик Здоров'ятко. Діти ознайомились з корисними продуктами та вітамінами, що вони містять у собі.На уроці було проведено вправу "Мікрофон", роботу в групах та парах, практичну роботу: вивчення маркування харчових продуктів. Наприкінці уроку лікар Айболить і хлопчик здоров'ятко "пригощають " учнів корисними продуктами: діти розгадують загадки та одягають шапочки з зображенням відгадки. Підсумок уроку - інтерактивна вправа - незакінчене речення.
Міністерство освіти та науки України
Відділ освіти Бердянської державної адміністрації
План – конспект уроку
з курсу « Основи здоров'я»,
проведеного в 3 класі
Андрівської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів
Підготувала:
вчитель початкових класів
В. Г. Рунчева
Домашня адреса:
вул. Радянська, 68
с. Андрівка
Бердянського району
Запорізької області
71150
2014 – 2015 н. р.
Тема. Харчування та здоров’я
Мета. Вчити дітей основних правил харчування і приготування їжі, розширити знання про культуру і традиції харчування, розвивати бажання зберегти здоров’я, дотримуючись режиму харчування. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування.
Обладнання: індивідуальний роздавальний матеріал, «медична скарбничка» з соком для кожної дитини, комп’ютер, мультимедійна дошка, мікрофон, упаковки продуктів з датою виготовлення.
Література:
Уроки з курсу «Основи здоров’я” 3 кл. : Посібник для вчителя – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005 – 112 с.
Н. М. Бібік, Т.Є. Бойченко «Основи здоров’я” : Підручник для 3 кл. – К: Навчальна книга – 2003 – 111с.
Активні методи навчання – Программа громадянської освіти в Україні – Товариство Лева: Міжнародна Мережа освіти для Демократії.
«Методична робота вчителя початкових класів» - Харків, вид група «Основа», 2010, 378 с.
І Організація класу до уроку
- Який настрій у вас?
- Усміхніться самі до себе.
- Усміхніться до мене.
- Поділіться гарним настроєм з товаришами.
- За виразом обличчя я бачу, що у вас все гаразд, і ваш загальний настрій можна зобразити так:
1 слайд
Задоволення.
2 слайд
ІІ Розгляд картинного плану
3 слайд
- Щоб все встигнути зробити, треба працювати зосереджено.
III Перевірка домашнього завдання
(Відкриваємо першу картинку плану.)
4 слайд
5 слайд
- Що найцінніше і найдорожче у житті людини?
- Які показники здоров’я ви знаєте?
6 слайд
- Якою може бути праця?
- Що підвищує працездатність?
- Які види активного відпочинку ви знаєте?
IV Підготовка до сприймання нового матеріалу
7 слайд
- Від чого залежить здоров’я людини?
8 слайд
фізкультура |
|
Правильне харчування |
|
ЗДОРОВ’Я |
|
спілкування з іншими |
|
Розпорядок дня |
|
Чергування роботи і відпочинку |
|
9 слайд
|
|
|
Способу життя |
|
Спадковості |
|
ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ залежить: |
|
Медичного обслуговування |
|
? |
|
Стану навколишнього середовища |
|
10 слайд
- Увага! Попрацюйте в групах.
(Учитель дає завдання 2 групам дітей).
- Молодці! Отримуйте призи.
V Фізкультхвилинка
11 слайд
VI Мотивація навчальної діяльності
12 слайд
- Як ви гадаєте, чому плаче дитина?
(Як ви гадаєте, чому хлопчик такий засмучений?)
VII Оголошення теми та мети уроку
13 слайд
14 слайд
- Экскурсоводами будуть лікар Айболить та хлопчик Здоров’ятко.
15 слайд
- Закінчивши подорож, зустрівшись з феєю Здоров’я, ми дізнаємось:
1. Про основні правила харчування, режим та гігієну споживання їжі.
2. Навчимося правильно споживати їжу, дотримуватись режиму та гігієни харчування.
3. Розширимо знання про традиції харчування.
VIII Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя.
- Діти, час вирушати у подорож. Готові?
16 слайд
- Нас зустрів хлопчик Здоров’ятко і запропонував відгадати загадку.
- Не кущ, а з листочками,
не сорочка а зшита,
не людина, а всіх навчає.
Що це, діти? (Книга).
17 слайд
Хто до ста років
Хоче жити,
Той харчуватись повинен
Правильно уміти.
- Розгортаємо та читаємо назву першої сторінки.
18 слайд
Сторінка 1.
Життя без їжі неможливе.
19 слайд
- Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування.
- Наше здоров’е залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу.
- Щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.
20 слайд
21 слайд
22 слайд
- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різноманітних продуктів
- Корисно їсти:
23 слайд
Молочні продукти:
24 слайд
М’ясні продукти:
25 слайд
Рибу
26 слайд
Багато овочів та фруктів
- не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна. Жирною і солоною їжею.
- їсти потрібно правильно. Добре пережовувати. Щоб уникнути шлунково – кишкових захворювань.
27 слайд
- Під час вживання їжі не можна відволікатись, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.
- Не можна переїдати, бо почуватимешся ослабленим, тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися.
- Переїдання є причиною багатьох хвороб.
28 слайд
(Дитина засмучена)
IX. Друга мотивація.
- Чому засмучена дитина?
29 слайд
Сторінка друга.
Вітаміни корисні для людини.
- Слово вітаміни походять від латинського слова – «вита» - життя.
- Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє.
- Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
- В організм вітаміни потрапляють з їжею.
- Потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни.
- Діти, до нас на урок завітали вітаміни.
Вітамін А.
30 слайд
Витамін В.
31 слайд
Витамін С.
32 слайд
Вітамін Д.
33 слайд
34 слайд
- Хто дружить із нами буде,
всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
35 слайд
Сторінка 3.
У здоровому тілі - здоровий дух.
36 слайд.
Сторінка 4.
Треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись.
- Правильне харчування оберігає людину від хвороб.
- Неправильне – спричиняє їх.
- Є продукти, вживання яких треба обмежити. Це –
37 слайд
- Від надмірного вживання солодощів люди повніють, у них псуються зуби.
38 слайд
- необхідно вживати більше овочів та фруктів.
- м'ясо треба їсти, але краще чергувати з рибою.
39 слайд
- Із жирів надавайте перевагу олії.
- Масло та яєчний жовток споживайте у невеликій кількості.
40 слайд
Сторінка 5
Національна їжа українців.
41 слайд
гречка
42 слайд
ячмінь
43 слайд
овес
44 слайд
Кукурудза
45 слайд
Просо
46 слайд
- Найбільш улюблені овочеві страви: борщ, печений гарбуз, огірки, цибуля, часник, перець, хрін.
47 слайд
- Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: драники, кльоцкі, оладки.
48 слайд
- м’ясні страви були рідкістю.
- Споживали багато сала.
49 слайд
- Страви з птиці готували лише у неділю.
- Яйця споживали лише на свята.
- Молочні страви вживали частіше.
50 слайд
- Як ще зміцнювали свій організм наші предки?
- Українці у давнину чистили свій організм шляхом постування.
- Перед великими святами завжди є піст.
- Постились у середу та п’ятницю щотижня. У ці дні не вживали м’ясної та молочної їжі.
51 слайд
(Робота з підручником)
X Робота з підручником. Робота в парах
- Подивіться на наступну картинку картинного плану.
- Зараз ми будемо працювати з підручником..
1.Опрацювання статей. (стор. 18-20).
2. Аналіз малюнків за темою.
3. Складання учнями запитань за статтями.
XI Закріплення нового матеріалу
52 слайд
Робота у зошиті.
- Подивіться на наступну картинку картинного плану.
- Зараз ми будемо працювати у зошиті.
Практична робота № 5.
Вивчення маркування харчових продуктів.
Мета: Вчитися вибирати корисну, здорову, придатну для власного споживання їжу.
53 слайд
Робота в групах.
Практична робота.
Слайд 54
Ознаки неякісного стану продуктів:
неприємний запах,
нетоварний вигляд,
порушена упаковка
прострочений термін зберігання.
55 слайд
- отруєння – це реакція організму на отруйні речовини.
- Отруєння можуть викликати зіпсовані продукти, отруйні рослини, гриби, хімічні речовини.
56 слайд
- Діти пам’ятайте:
- нема більшого багатства,
як здоров’я ваше.
- На радість всім – і тату й мамі,
ростіть усі здорові й гарні.
57 слайд
Айболить та хлопчик Здоров’ятко хочуть пригостити Вас чарівними вітамінами. З’їсть їх той, хто відгадає загадки.
58 слайд
(Діти розгадують загадки, що читає вчитель, дістаючи з сумки лікаря Айболить.
Учень який правильно відгадав одягає шапочку із зображенням відгадки.
Загадки:
що лиш зуби та борода?
(часник)
А коса її на дворі.
(морква)
з хвостиком тоненьким,
на городі мене рвуть,
і до столу подають.
(редиска)
Добрий і солоний,
Смачний і недосолений.
Хто він такий?
(огірок)
Смачний і корисний,
Іду с поля на забаву,
А з банки на приправу.
(Помідор)
6. В кожній господі я у великій пригоді.
Хто мене роздягати візьметься,
Той сльозами заллється.
(цибуля)
XII Підсумок уроку
59 слайд
Незакінчене речення.
Сьогодні я можу похвалити себе за те, що …
Сьогодні я зрозумів, що …