Мета: формувати уявлення учнів про значення здоров'я для навчання, спілкування, праці та шляхи його збереження й зміцнення; навчати обґрунтовувати необхідність дбайливого ставлення до свого здоров'я; учити профілактичних засобів; сприяти формуванню навичок здорового способу життя.
11.09.2014р.
Урок 2
Тема. Здоров’я і хвороби. Профілактика захворювань
Мета: формувати уявлення учнів про значення здоров’я для навчання, спілкування, праці та шляхи його збереження й зміцнення; навчати обґрунтовувати необхідність дбайливого ставлення до свого здоров’я; учити профілактичних засобів; сприяти формуванню навичок здорового способу життя.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
— Життя і здоров’я — найбільша цінність. Як ви вважаєте, чому?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо. Його потрібно зберігати й зміцнювати.
Сьогодні ви більше дізнаєтеся про значення здоров’я для навчання, спілкування, праці та шляхи його збереження й зміцнення.
IV. Вивчення нового матеріалу
1) «Мозковий штурм» «Ознаки здоров’я»
— Пригадайте ознаки здоров’я. Яку людину можна назвати здоровою? (Ту, в якої нічого не болить, вона рідко хворіє, добре почувається, має гарний настрій, посміхається тощо.)
— Розкажіть, як ви почуваєтеся, коли здорові; коли хворієте.
2) Робота за малюнками
— Розгляньте малюнки.
Картка 1
Дайте дітям імена. Складіть речення за малюнками про те, як діти зміцнюють своє здоров’я.
Що необхідно робити для того, аби зберегти своє здоров’я? (Займатися спортом, загартовуватись, вживати здорову їжу та вітаміни, чистити зуби, достатньо спати, робити ранкову гімнастику, дотримуватися режиму дня тощо.)
Висновок: щоденні прогулянки на свіжому повітрі, ранкова гімнастика і заняття спортом, загартовування зміцнюють твоє здоров’я. Гарний настрій допомагає зберегти здоров’я. Це служить профілактикою захворювань, а також допомагає здолати хворобу.
3) Фізкультхвилинка
БЕРІЗКИ І КЛЕНЦІ
Ми берізки і кленці.
В нас тоненькі стовбурці.
(Встати.)
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляєм гілочки.
(Руки поставити перед собою.)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
(Руки підняти вгору.)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
(Стиснути кулачки.)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці.
(Нахили тулуба праворуч-ліворуч.)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад.
(Вправи для шиї.)
V. Узагальнення та систематизація отриманих знань
1) Робота з дидактичним матеріалом
1) Розфарбуйте малюнки, на яких зображені здорові діти. Складіть відповідні речення. Доведіть свою думку.
Картка 2
Орієнтовні відповіді
• Здорова дитина грається.
• Здорова дитина має гарний апетит.
• Здорова дитина танцює.
• Здорова дитина із задоволенням учиться.
2) Розфарбуйте різними кольорами слово здоров’я.
Картка 3
— Що, на вашу думку, означає це слово? Як ви почуваєтеся, коли здорові?
— Що ви уявляєте, читаючи це слово?
— Що ж для людей є найдорожчим?
— Що спричиняє захворювання?
3) Продовжте речення, користуючись малюнками.
Щоб бути здоровим, треба...
Орієнтовні відповіді
• Щоб бути здоровим, треба достатньо спати.
• Щоб бути здоровим, треба гуляти на свіжому повітрі.
• Щоб бути здоровим, треба приймати душ після сну — вранці та перед сном — увечері.
• Щоб бути здоровим, треба займатися спортом.
• Щоб бути здоровим, треба правильно харчуватися.
• Щоб бути здоровим, треба гратися.
Картка 4
4) Поясніть зміст прислів’їв.
• У здоровому тілі — здоровий дух.
• Здоров’я — всьому голова.
5) Тест.
— Найціннішим для людини є:
а) будинок;
б) здоров’я;
в) життя;
г) золото.
— Чи можна купити здоров’я?
а) ні;
б) так.
— Щоб бути здоровим, треба:
а) дотримувати режим дня;
б) їсти багато солодощів;
в) чистити зуби;
г) не стригти нігті та не розчісуватися;
д) купатися раз на місяць;
е) правильно харчуватися.
— Запиши, що саме зміцнює твоє здоров’я.
Вправа «Намисто здоров’я»
Учитель роздає дітям паперові кружечки-«намистинки» діаметром 5 см. Це перлинки здоров’я. На кожній намистинці пропонує написати, як діти берегтимуть своє здоров’я, що для цього робитимуть. Коли всі перлинки будуть підписані, за допомогою голки
і нитки виготовляють намисто. Запропонуйте дітям одягнути «намисто здоров’я» на себе і показати його одне одному.
Висновок: здоров’я — запорука щастя й повноцінного життя.
І хоча можна почуватися добре, слід пам’ятати, що про здоров’я
треба дбати змалечку й постійно. Щоденна турбота про збереження і зміцнення здоров’я є здоровим способом життя.
Запропонуйте дітям показати намисто здоров’я батькам, запитайте їх про власний досвід збереження та зміцнення здоров’я.
VI. Підсумок уроку
— Який вигляд має здорова людина?
— Що означає бути здоровим?
— Хто із вас може сказати про себе: «Я здоровий»? Доведіть свою думку.
— Від чого залежить здоров’я?
— Що треба робити, щоб бути здоровим?
— Як ви можете зберегти своє здоров’я?
— Про що може мріяти здорова людина?
— Про що може мріяти хвора людина?
— Чому дитина повинна бути здоровою?