До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок хімії для 8 класу з теми "Будова елетронних оболонок атомів"

Про матеріал

Урок хімії для 8 класу з теми "Будова елетронних оболонок атомів". Додається електронна презентаія до розробки уроку.Шкільний підручник з хімії для 8-го класу, автор Ярошенко О. Г.

Перегляд файлу

Тема. Будова електронних оболонок атомів елементів І – ІІІ періодів.

Мета:

  1. навчальна: закріпити поняття про стан електронів в атомі; розширити поняття енергетичних рівнів і підрівнів, спіну; навчитись складати електронні формули атомів І – ІІІ періодів та показувати розподіл електронів за енергетичними комірками.
  2. розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння виділяти головне, порівнювати, робити висновки; формувати загальні та предметні компетентності учнів;
  3. виховна: виховувати вміння співпрацювати в групі та колективі, відповідальність, культуру спілкування,  виховання в учнів інтересу до хімії як науки.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: таблиця Менделєєва, виносна таблиця «Будова електронних оболонок атомів», е-презентація.

 

Етап уроку

Прийоми діяльності і методи роботи вчителя

Діяльність учнів

Час

1

Організаційний момент

Привітання, підготовка робочого місця, відмічання відсутніх.

Готують робоче місце до уроку.

1хв

2

Актуалізація опорних знань з опорою на чуттєвий досвід учнів

«Спіймай помилку»

1. Електрон в атомі має місце, яке можна визначити.

2.Число енергетичних рівнів в атомі дорівнює номеру групи, в якій він розташований.

3. Максимально можлива кількість електронів на 2 енергетичному рівні дорівнює 10.

4. На І та ІІ енергетичних рівнях міститься однакова кількість електронів.

5. Завершений рівень містить максимальну кількість електронних підрівнів (s, p, d, f)

6. В утворенні хімічного зв’язку приймають участь електрони зовнішнього енергетичного рівня.

Виправляють помилки.

4хв

 

 

3

Мотивація навчальної діяльності

«Завдання на засипку»

  • Знайдіть в таблиці Менделєєва елемент № 18.
  • Вкажіть загальну кількість його електронів.
  • Скільки енергетичних рівнів є в атомі Ar?
  • Скільки електронів може вмістити ІІІ рівень?
  • Чи можемо ми вважати, що ІІІ рівень в Ar завершений?

Відповідають на питання. Роблять висновок, що в аргону ІІІ рівень не завершений.

1хв

4

Запис теми і мети на дошці

Вчитель оголошує тему уроку.

Разом з учнями формулюють мету уроку.

Знайомить з планом уроку.

Записують тему уроку в зошиті.

Допомагають вчителю сформувати мету уроку.

1хв

5

Вивчення та осмислення  нового матеріалу

 

1. Розташування орбіталей у просторі. (розповідь)

Наш світ трьохвимірний.

Тому орбіталі розташовуються  навколо ядра певним чином  та мають обмежену кількість  положень. Тому на одному рівні (на одній відстані від ядра)  може бути:

1 s орбіталь           5 d орбіталей

3 p орбіталі            7 f орбіталей                                        

Записують в зошит

1хв

2. Спін електрону.

Електрон, як і більшість мікрочасток, постійно обертається навколо своєї вісі.

Спін – рух електрона навколо власної вісі.

Складають схему в зошиті

1 хв

3. Порядок заповнення рівнів та підрівнів електронами в атомі.

1s → 2s → 2p → 3s → 3p → 4s → 3d → 4p → 5s → 4d → 5p → 6s → 4f → 5d → 6p →  7s → 5f

 

Записують в зошит порядок  заповнення орбіталей.

2 хв

4. Порядок складання електронної формули елементу (розповідь з елементами бесіди)

1. Визначаємо загальне число електронів (за порядковим номером елементу)

Наприклад: нітроген F - 9

 

 

Конспектують.

10 хв

2. Визначаємо кількість енергетичних рівнів.

Нітроген – в ІІ періоді, тому в нього 2 енергетичні рівні.

3. Рівні розподіляють на підрівні та орбіталі (кількість підрівнів дорівнює номеру енергетичного рівня)

  F - 9               1s 2s 2p

   2s     2p

1s

4. Розподіляємо електрони по орбіталях, памятаючи, що одна орбіталь містить не більше двох електронів, і заповнюються спочатку всі вільні комірки.

1s22s22p5                      2s2     2p5

                        1s2

5. Електрони на зовнішньому енергетичному рівні – це валентні електрони, що приймають участь в утворенні хімічних зв'язків.

2s2     2p5

Валентність  F - 9                        HF, F2O

6. Всі елементи поділяються на s-, p-, d-, f-елементи, в залежності від того, який підрівень є зовнішнім.

Флуор – це р-елемент, бо в нього зовнішнім є р-підрівень.

 

 

Вчитель розділяє клас на групи по дві парти (4 учня), дає загальне завдання –

скласти електронну формулу з комірками хлору.

Вчитель виправляє помилки за допомогою класу, звертає увагу учнів на подібність електронної будови атомів F та СІ; пропонує учням пригадати валентність хлору в його сполуках.

«Проблемне питання»

Чому хлор може мати валент. VІІ, а флуор – тільки І?

Пояснює механізм збудження атому

Групи складають формули;

перша група на дошці пише електронну формулу хлору.

 

 

Записують схему, що пояснює механізм збудження атому хлору.

7хв

Вчитель пояснює механізм утворення йонів

Атом може втратити або прийняти електрон.

Як ви вважаєте, які наслідки для нього це буде мати?

Він перетворюється на заряджену частинку – йон та набуває електронної кофігурації іншого елементу.

Гідроген: Н+ 1s0    ; H- 1s2

 

 

 

 

 

 

3 хв

6

Закріплення

Завдання для груп

Складіть електронні формули з комірками йонів

1. Na+      2s2     2p6              3s0

2.F-           2s2     2p6

3.Li+         1s2       2s0      2p0

4.Al3+   2s2   2p6             3s0      3p0        3d0 

5.Mg2+ 2s2   2p6             3s0      3p0         3d0

6.Cl-        3s0       3p0               3d0

Що спільного між всіми формулами?

Пояснює, що атом намагається досягти стабільного стану.

 

Працюють в групах, представники кожної групи пишуть відповіді на дошці.

 

 

 

 

Відповідають на питання.

10 хв

7

Контрольно-коригувальний

Запитання для учнів:

1. № 3 (с 81)

2. № 281)

3. № 481)

Учні відповідають.

2хв

8

Підбиття підсумків

Вчитель задає питання:

Що потрібно знати для складання електронної формули елемента?

Вчитель виставляє оцінки за роботу на уроці.

Учні відповідають на запитання, роблять підсумки уроку.

1хв

9

Інструктаж з виконання домашнього завдання

Опрацювати § 12-14,  39, 41,43 (письмово).

Записують домашнє завдання в щоденник.

1хв

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
9 січня
Переглядів
317
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку