Комунальний заклад
«Шарівський ліцей Валківської районної ради Харківської області»
Урок хімії
на тему:
«Вуглеводи. Загальна характеристика. Глюкоза»
у 9 класі
(з використанням елементів технології інтегрованого навчання)
З досвіду роботи
учителя біології
Полякової Надії Володимирівни,
учителя вищої категорії,
учителя-методиста
Тема: Вуглеводи. Загальна характеристика. Глюкоза
Мета.
Освітня: закріпити знання по темі; проаналізувати знання про будову, фізичні і хімічні властивості вуглеводів, добування і застосування; функції вуглеводів у живій природі та їх значення
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати вуглеводи між собою та робити висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до живої природи
Тип уроку: урок засвоєння знань (інтегрований урок).
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. перший у темі.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів,
робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: робота в групах;виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань,
активізація уваги та мислення.
3.Візуальний: складання рівнянь, проведення дослідів. презентації 4.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв’язки: біологія, хімія, екологія.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці. ІКТ
Основні поняття та терміни: вуглеводи, моносахариди, олігосахариди, полісахариди.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
1. Що таке вуглеводи?
2.Де в своєму житті людина їх використовує?
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1. Повідомлення теми, мети уроку.
2. Робота в групах.
- хіміки – теоретики,
- хіміки – любителі рівнянь реакцій,
- хіміки – екологи,
- олімпійці – любителі,
- біологи – науковці.
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями матеріалу.
Робота в групах за планом:
ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому
матеріалі.
Виступ учнів, захист своїх завдань, обговорення їх класом.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Конкурс «Ерудит уроку»
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.