Урок хімії в 7 класі. "Чисті речовини та суміші"

Про матеріал
Розробка уроку "Чисті речовини та суміші" з використанням традиційних та інноваційних тхнологій, форм, методів навчання
Перегляд файлу

Урок 2

Тема: Чисті речовини та суміші

Мета:    закріпити вміння розрізняти тіла, речовини, матеріали, характеризувати речовини за фізичними властивостями; поглибити  знання про чисті речовини та суміші, сформувати навички класифікувати суміші за агрегатним станом та зовнішніми ознаками;  розвивати вміння спостерігати, аналізувати отриману інформацію, робити висновки; формувати інформаційну компетентність ( робота з підручником, складання схем), комунікативну ( вміння висловлювати свою думку, доводити її), соціальну компетентність (вибір рівня домашнього завдання,  само та взаємо оцінювання).

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, сірка, залізні ошурку, вода, сода, пісок, кухонна сіль, розчин кухонної солі, скляна паличка, хімічний стакан.

Методи, форми та прийоми навчання: розповідь учителя з елементами бесіди, колективна робота, робота з підручником, демонстрація дослідів, спостереження, прийом «Ти – мені, я – тобі», ігрові прийоми «Хрестики-нулики», самостійна робота з взаємоперевіркою, складання схеми, інтерактивна вправа «Коректор», робота в learningapps.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання учнів, налаштування на роботу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.1. Прийом «Ти – мені, я – тобі». Учень ставить питання однокласнику, той відповідає та ставить своє питання іншому.

  1. Що таке тіло?
  2. З чого складаються тіла?
  3. Матеріал – це…
  4. Що називається речовиною?
  5. З яких частинок складаються речовини?
  6. В яких агрегатних станах можуть знаходитися речовини?  (перевірка №9, стор.42).
  7. Ознаки, за якими тіла відрізняються один від одного або схожі між собою, називаються….
  8. Які властивості речовин відносяться до фізичних?
    1.           Перевірка №5, стор.40

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя з елементами бесіди: На минулому занятті ми розглядали поняття  «матеріал», «речовина», «тіло», навчилися відрізняти речовини від матеріалів, розглянули ознаки, за якими можна порівнювати фізичні властивості речовин. Давайте закріпимо знання.

Завдання на екрані. Вправа «Хрестики-нулики»- виконують в парах.

Усно перевіряємо.

А) вірний хід – речовини                              

 М’яка іграшка

Алюміній

Харчова

сода

Дощ

 

Оцет

Комп’ютер

Вуглекислий

газ

Шкіра

Глина

 

  Б) вірний хід – матеріали

Підручник

Лампа

Тарілка

 

Харчова сіль

 

Кисень

Мідь

Поліетилен

Шовк

Скло

 

  1. Самостійне завдання з взаємоперевіркою. За таблицею на сторінці 40, використовуючи додаток на сторінці 170, дати характеристику речовині - ЗОЛОТО. Відповідь виводиться на екран.

Слово вчителя: Кожна речовина має певні ознаки, властиві лише їй. Тому, коли ми надаємо характеристику речовині за фізичними або хімічними властивостями,  припускаємо, що ніяких домішок дана речовина не містить.

Однак, в природі речовини в індивідуальному стані майже не зустрічаються.

Тому необхідно відрізняти індивідуальні (чисті) речовини  від сумішей. І при необхідності – вміти розділити суміші.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу

На столах в учнів у хімічних стаканах знаходяться чисті речовини (харчова сода, кухонна сіль, пісок) та суміші (кухонна сіль + пісок, залізні ошурки + порошок сірки).

Проблемне питання: На ваших столах у склянках знаходяться чисті речовини та суміші. Ви можете сказати, в яких склянках чисті речовини, а в яких суміші? Чому ви так вирішили?

Відповіді учнів: Чисті речовини складаються з частинок одного виду, а суміші з різних видів частинок.

Слово вчителя з елементами бесіди: Так, вірно, але дуже часто буває, що і в чистих речовинах трапляються інші частинки. Вони називаються домішками.

Ідеально чистих речовин не існує, дуже важко повністю очистити речовини від домішок.

У природі і повсякденному житті ми маємо справу з сумішами.

Суміші бувають однорідні та неоднорідні.

Демонстрація: Вчитель  у стакан із водою насипає кухонну сіль, розмішує. В інший стакан із водою додає порошок крейди.

Питання: Що у стаканах: чисті речовини або суміші? (суміші) Чому ви так вирішили? (Тому, що в стаканах по дві речовини: вода +сіль, вода +крейда) В якому стакані яка суміш: де однорідна, а де неоднорідна? Чому ви так вирішили?

Висновок оформлюється у вигляді схеми з наданням прикладів:

Питання: Подивіться на приклади сумішей. Як можна ще класифікувати суміші?

Висновок: за агрегатним станом суміші класифікують на тверді, газоподібні, рідкі.

VII. Узагальнення та систематизація знань

  1. Вправа «Коректор». На аркушах надруковано текст, учні усно виправляють помилки:

В природі речовини в індивідуальному стані зустрічаються дуже часто.

Чиста (або індивідуальна) речовина – це речовина, яка не містить домішок інших речовин. Суміші- це системи, які складаються тільки з двох компонентів. За агрегатним станом суміші бувають однорідні та неоднорідні. Однорідні – це суміші, в яких навіть за допомогою мікроскопа неможливо розрізнити частинки інших речовин. Неоднорідні суміші бувають тверді, рідкі, газоподібні.

  1. Вправа «Класифікуй» - чисті речовини, однорідні, неоднорідні суміші. Учні за допомогою гаджетів виконують завдання  на місцях, один учень (за бажанням) за комп’ютером вчителя.

 

  1. Робота у зошиті.

Колективна робота – вставити пропущені слова:

Чисті речовини мають _________ склад, а суміші ___________.

Властивості речовин ___________, у сумішей залежать від _________.

Речовини фізично розділити ________, суміші _______ розділити.

VIIІ. Домашнє завдання:

  1. Параграф 5 (стор. 43-47), № 1,3 (усно), № 2,5 (письмово).

2*. Підготувати невеличке повідомлення «Цікаве про одну речовину».

ІХ. Підбиття підсумків, виставлення оцінок.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 березня 2022
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку