Урок 3
Тема: Способи розділення сумішей
Мета: закріпити знання про чисті речовини та суміші, повторити їх класифікацію; розвивати вміння розрізняти чисті речовини та суміші, сформувати навички обирати методи розділення сумішей в залежності від їх типу, розкрити практичне значення сумішей; удосконалювати вміння спостерігати, робити висновки; формувати інтерес до предмета, виховувати культуру спілкування; розвивати компетентності: комунікативну, предметну, інформаційну.
Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, відео дослідів, хімічні стакани, скляні палички, лійка, фільтрувальний папір, магніт;
Реактиви: залізні ошурку, вода, пісок, кухонна сіль, вода, цукор, порошок крейди.
Методи, форми та прийоми навчання: розповідь учителя з елементами бесіди, фронтальна робота, колективна робота, демонстрація дослідів, самостійна робота в Google формі, спостереження, самостійна робота, взаємоперевірка, складання схеми, проблемне питання, робота в групах.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та активізація розумової діяльності
Тестування з теми «Тіла, речовини, матеріали. Чисті речовини, суміші»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розповідь з елементами бесіди. Ви вже знаєте, що кожній речовині притаманні певні фізичні властивості. В мене в одному хімічному стакані є залізні ошурки, в іншому цукор. Які ви знаєте властивості цих речовин?
Проблемне питання: Як ви вважаєте, чи будуть зберігатися ці властивості, якщо я змішаю дві речовини? Перевіримо?
Демонстрація досліду.
Вчитель показує учням суміш залізних ошурок та цукру. За допомогою магніта демонструє, що залізні ошурки будуть притягуватися. Якщо щіпотку цієї суміші кинути у воду і розбовтати, то побачимо, що цукор буде розчинятися, а залізні ошурку потонуть і залишаться на дні.
Який висновок можна зробити? (Речовини, що входять до складу неоднорідної суміші, зберігають притаманні їм властивості).
Людина широко використовує суміші у повсякденному житті.
Приклади: під час ремонту готують суміш піску та цементу, суміш із води, борошна і соди використовують при виготовленні тіста, суміш води, білків, жиру – це молоко; сплави, лаки, фарби- виготовляють на виробництві, та інше.
Іноді виникає необхідність розділення сумішей. Як це зробити, які є способи і на яких властивостях речовин вони засновані – сьогодні маємо відповісти на ці питання.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з демонстрацією дослідів + складання схеми з наведенням прикладів
Вчитель демонструє схему «Способи розділення сумішей». Учні дивяться демонстрацію дослідів, записують у зошит та наводять приклади, вчитель коментує на чому оснований спосіб.
Демонстрацію розділення суміші нафти та води проводить за допомогою відео .
V. Підведення підсумків
1. Бесіда за питаннями:
2.Виставлення оцінок за урок
VІ. Домашнє завдання
1.Параграф 5, № 7,8 (письмово)
2.Творче завдання. Підготувати гру «Хрестики-нулики», використавши матеріал параграфів 4,5