Урок хімії в 7 класі. "Способи розділення сумішей"

Про матеріал
Урок "Способи розділення сумішей" розроблено з використанням інформаційно-комунікаційних технологій навчання, що сприяє розвику в учнів компетентностей: комунікативної, предметної, інформаційної.
Перегляд файлу

Урок 3

Тема: Способи розділення сумішей

Мета:    закріпити знання про чисті речовини та суміші, повторити їх класифікацію;  розвивати вміння розрізняти чисті речовини та суміші, сформувати навички обирати методи розділення сумішей в залежності від їх типу, розкрити практичне значення сумішей; удосконалювати вміння спостерігати, робити висновки; формувати інтерес до предмета, виховувати культуру спілкування; розвивати компетентності: комунікативну, предметну, інформаційну.

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, відео дослідів, хімічні стакани, скляні палички, лійка, фільтрувальний папір, магніт;

Реактиви:  залізні ошурку, вода, пісок, кухонна сіль, вода, цукор, порошок крейди.

Методи, форми та прийоми навчання: розповідь учителя з елементами бесіди, фронтальна робота, колективна робота, демонстрація дослідів, самостійна робота в Google формі, спостереження, самостійна робота, взаємоперевірка, складання схеми, проблемне питання, робота в групах.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та активізація розумової діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання
    1.           Фронтально № 1,3
    2.           Взаємоперевірка - один учень коментує №2, інші перевіряють роботи сусіда по парті
    3.           Колективне обговорення прикладів однорідних та неоднорідних сумішей, з якими учні стикаються у повсякденному житті (№5)
  2. Самостійна робота в Google формі

Тестування з теми «Тіла, речовини, матеріали. Чисті речовини, суміші»              

 

 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь з елементами бесіди. Ви вже знаєте, що кожній речовині притаманні певні фізичні властивості. В мене в одному хімічному стакані є залізні ошурки, в іншому цукор.  Які ви знаєте властивості цих речовин?

Проблемне питання: Як ви вважаєте, чи будуть зберігатися ці властивості, якщо я змішаю дві речовини? Перевіримо?

Демонстрація досліду.

Вчитель показує учням суміш залізних ошурок та цукру. За допомогою магніта демонструє, що залізні ошурки будуть притягуватися. Якщо щіпотку цієї суміші кинути у воду і розбовтати, то побачимо, що цукор буде розчинятися, а залізні ошурку потонуть і залишаться на дні. 

Який висновок можна зробити? (Речовини, що входять до складу неоднорідної суміші, зберігають притаманні їм властивості).

  Людина широко використовує суміші у повсякденному житті.

Приклади:  під час ремонту готують суміш піску та цементу, суміш із води, борошна і соди використовують при виготовленні тіста, суміш води, білків, жиру – це молоко; сплави, лаки, фарби- виготовляють на виробництві, та інше.

Іноді виникає необхідність розділення сумішей. Як це зробити, які є способи і на яких властивостях речовин вони засновані – сьогодні маємо відповісти на ці питання.

IV. Вивчення нового матеріалу 

Пояснення вчителя з демонстрацією дослідів + складання схеми з наведенням прикладів

Вчитель демонструє схему «Способи розділення сумішей». Учні дивяться демонстрацію дослідів, записують у зошит та наводять приклади, вчитель коментує на чому оснований спосіб.

 

 

 

 

 

 

  1. Відстоювання. Вчитель демонструє дослід розділення суміші порошку крейди та води, вводить поняття про відстоювання.

Демонстрацію розділення суміші нафти та води проводить за допомогою відео .

  1. Фільтрування. Вчитель пояснює, що таке фільтр, з чого він виготовлений, демонструє фільтрування суміші води, піску та кухонної солі.
  2. Дія магніту. Вчитель демонструє розділення суміші порошків сірки та заліза використовуючи магніт. 
  3. Випарювання та кристалізація. Вчитель демонструє відео досліду – розділення однорідної суміші води та кухонної солі.
  4. Дистиляція. Вчитель демонструє відео досліду  та пояснює, дистиляція також називається перегонкою.

      V. Підведення підсумків

            1. Бесіда за питаннями:

  • З якими способами розділення сумішей ми ви сьогодні познайомилися?
  • Які для вас були нові?
  • Чи всі способи можна використовувати для розділення однорідних сумішей? А які можна?
  • Робота в групах. Запропонуйте способи розділення сумішей:
  • Тирса + вода + залізні ошурки
  • Олія + вода
  • Глина + вода
  • Спирт + оцет

2.Виставлення оцінок за урок

       VІ. Домашнє завдання

1.Параграф 5, № 7,8 (письмово)

2.Творче завдання. Підготувати гру «Хрестики-нулики», використавши матеріал параграфів 4,5

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 березня 2022
Переглядів
1368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку