Урок хімії в 7 класі. Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Про матеріал
Урок дає можливість узагальнити і систематизувати знання учнів про фізичні та хімічні явища, Їхні істотні відмінності, знання про хімічні формули, хімічні реакції, хімічні рівняння; з’ясувати рівень засвоєння учнями знань з теми, умінь і навичок проводити хімічний експеримент, вміння узагальнювати і робити висновки, а також дає можливість підготувати учнів до тематичного оцінювання. Прищеплювати інтерес до науки хімії, як науки, яка тісно пов’язана з іншими науками: літературою, історією, математикою, фізикою.
Перегляд файлу

 

                                           Урок  хімії  в  7  класі

Тема.    Узагальнення і  систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Мета.   Узагальнити і систематизувати  знання учнів про фізичні та хімічні явища,

              Їхні істотні відмінності, знання про хімічні формули, хімічні реакції, хімічні

              рівняння; з’ясувати рівень засвоєння учнями знань з теми, умінь і навичок

              проводити хімічний експеримент, вміння узагальнювати і робити

              висновки.  Підготувати учнів до тематичного оцінювання. Прищеплювати

              інтерес до науки хімії, як науки, яка тісно повязана з іншими науками:

              літературою, історією, математикою, фізикою.

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань

Обладнання. Набір атомів (моделі), карточки із завданнями, малюнки, схеми,

                          набір реактивів

Форми роботи. Фронтальна бесіда, робота в парах, самостійна робота по

                               завданнях на карточках, демонстраційні досліди

                                                Хід  уроку

1.Організація класу

    - Яку тему ми закінчуємо вчити?

    - Чи згодяться знання даної теми вам у житті?

 

2.Актуалізація опорних знань учнів, складання схеми «Явища» на дошці

    - Що відбувається навколо нас? (зміни)

    - Як називаються зміни? (явищами)

    -  Що таке явища?

    - Які бувають явища? (фізичні, хімічні, суспільні, політичні та інші)

                                                     Явища

                                                            

                                      Фізичні           хімічні

3.Мозкова атака «Розподіли на фізичні та хімічні явища» такі процеси

    - прокисання молока

    - плавлення алюмінію

    - випаровування спирту

    - іржавіння заліза

    - танення льоду

    - квашення капусти

 

4.Що вас навело на думку про те, яке це явище? (спостереження і дослідження)

 

5. Прищепа Маша  підготувала плакат «Етапи дослідження». Зараз вона нам

     пояснить, якими етапами приходимо ми до висновку.

 

6.Завдання  по рядам:

   - Порівняти фізичні і хімічні явища (1 ряд)

   - Що таке хімічні і що таке фізичні явища? (2 ряд)

 

7.Рішити завдання  «Яке це явище?»

 

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\IMG.jpg

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (2) IMG.jpg

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия IMG.jpg

 

8.А зараз вияснимо, які явища супроводжують шлях хліба від лану до столу. У вас

    на столах малюнки. Назвіть, який процес зображений на них, назвіть явище і

    помістіть цей малюнок відповідно до схеми на дошці. А я хочу зачитати вам

    вірш Кудрявського про цей шлях:

                       І хліб наш, і хлібом осяяна пісня,

                       І місто, й веселка нового моста,

                       І все те, що є і що буде опісля,

                       В зернині було і з зернини зроста.

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (2) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (3) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (4) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (5) IMG_0001.jpg

 

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (6) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (7) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (8) IMG_0001.jpgC:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия (9) IMG_0001.jpg

C:\Documents and Settings\1\Мои документы\Копия IMG_0001.jpg

 

9.А тепер практично підтвердимо наші висновки про фізичні і хімічні явища. Для

   цього виконаємо досліди, пам’ятаючи про правила техніки безпеки.       

Дослід 1.

Взаємодія яєчної шкарлупи з оцтом

Дослід 2.

Горіння свічки

Дослід 3.

Змішування залізних ошурків  із сіркою

Дослід4.

Змішування цукру, тирси та води

Дослід 5.

Згорання бенгальського вогню

10.В хімії є спеціальні позначення і ви їх повинні знати. Тому зараз візьміть

      карточки, на яких написано «Встановіть відповідність» і попрацюйте з ними.

      (на дошці запис із відповідями)

 

 

                           Встановіть  відповідність

                                      А    молекула кисню

  О2                                       Б     чотири атоми Оксигену 

                                      В     чотири молекули кисню

 2                                    Г     два  атоми Оксигену

                                                                           Д      дві молекули кисню

11.І фізичні, і хімічні явища проходять з участю різних речовин. Тому до вас

      питання:

  • Що має кожна речовина? (формулу)
  • Складаємо формули із карточок, які є на вашому столі

Al2               O3

 P2               O5

  H               Cl

 Na              Cl

Ba           Cl2

  S            O3

Fe2          O3

Fe           Cl3

Ca          O

 K          Cl

 H2        O

Al2        S3


 

  • Відкриваємо сторінку 6 у ваших залікових зошитах і виконуємо завд.8.

Визначити валентність елементів у сполуках:

 (записи робимо на дошці по черзі – ланцюжком)

CuO    Na2O     H2S     NaCl      Cu2O     SiO2      PbCl2      Ag2S   Fe2O3   P2O5

 

12.Подумайте над такими питаннями:

      - Як інакше називаються хімічні явища? (хімічними реакціями)

     - Які ознаки хімічних реакцій?

      - Як схематично можна зобразити хімічну реакцію?(хім.. рівнянням)

     -  Що таке хімічне рівняння?

      - Якому закону підпорядковується складання хім..рівнянь? (закон збер.маси)

      - Як читається закон збереження маси речовини?

     -  Хто створив цей закон?

 

13.Хімічні парадокси із кольорових кружечків.

     - Подивіться на цю схему. Що вам не подобається в ній? (не відповідає закону

       збереження маси)

     

                                                                                                                         +

 

 

14.Замініть схему реакції хімічним рівнянням, визначте масу речовини Х.

      

 

                           +  2                                                                            +   2

 

 

       28 (г)                         12 (г)                                    х (г)                             18 (г)

 

                                   (  CH4  +  2O2  =  CO2  +  2H2O )

      

15. Розставляємо коефіцієнти у схемах хімічних реакцій.

          CuSO4  +  BaCl2   =    BaSO4   + CuCl2

         

          Fe(OH)3  =   Fe2O3  +  H2O

 

           Al2O3  +  HCl  =  AlCl3    +   H2O

 

           H2SO4  +  NaOH  =  Na2SO4  +  H2O

 

           Zn  +  HNO3  =   Zn(NO3)2  +  H2

 

16.Підбиваємо підсумки  уроку. Для цього проведемо гру, яка називається

      «Хімічний хокей». Ви будете задавати один одному питання по темі вашого

        уроку.  Ваші питання і відповіді будуть враховані при виставленні оцінок.

 

17..Домашнє завдання: повт. §12 -16, підгот. До контрольної роботи

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
16 грудня 2019
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку