Назаренко Інна Валеріївна
Хімія
Органічна хімія
Тема уроку: Поняття про полімери на прикладі поліетилену. Застосування поліетилену
Цілі учня |
Цілі вчителя |
Ознайомитись із загальними поняттями хімії високомолекулярних сполук на прикладі поліетилену, розширити знання про реакції приєднання на прикладі реакції полімеризації, навчитися писати рівняння реакції полімеризації, розглянути властивості та застосування поліетилену, вміти приймати виважені екологічні рішення, брати відповідальність за власні екологічні вчинки |
для досягнення предметних результатів: дати уявлення про загальні поняття хімії високомолекулярних сполук на прикладі поліетилену, ознайомити з реакцією полімерізації - видом реакції приєднання, розвивати дослідницькі вміння, вміння робити висновки, розвивати логічне мислення, виховувати ціннісне ставлення до навколишнього світу для досягнення метапредметних результатів: навчити шукати - запитувати різні бази даних, опитувати оточення, отримувати інформацію, вміти працювати з різними джерелами інформації, показати значення екологічної культури, бережливого ставлення до природи, навчити оцінювати соціальні звички, пов’язані зі здоров’ям, споживанням, а також з навколишнім середовищем для досягнення особистісних результатів: навчити включатися в проект, вміти організовувати свою роботу, нести відповідальність, знаходити нові рішення, організовувати взаємозв’язок своїх знань і впорядковувати їх, навчити критично ставитися до того чи іншого аспекту розвитку суспільства
|
Опорні поняття |
Нові поняття |
Органічні речовини, алкени, етен, етилен, подвійний зв’язок
|
Мономер, полімер, ступінь полімеризації, структурна (мономерна ланка), реакція полімеризації, поліетилен |
Етапи уроку |
Діяльність учнів
|
Дидактичне оснащення |
|
форми і види роботи |
Завдання і навчальні дії |
||
I.Вступна частина Мотивування |
Цитата зі звіту Всесвітнього фонду природи: «Ми-перше покоління, яке має чітке уявлення про цінність природи та наш величезний вплив на неї. І можемо стати останнім поколінням, яке здатне діяти, щоб змінити тенденції» Повідомлення теми уроку |
Обговорення, висловлювання власних думок
Учні записують в зошити |
Слайд №1презентації
Слайд №2 презентації |
II. Актуалізація |
Вправа «Сім журналістських запитань» |
Сформулювати «сім журналістських запитань» , на які б хотіли знайти відповіді |
Слайд №3 презентації |
III.Основна частина |
1. Вивчення нового теоретичного матеріалу на основі параграфа підручника, опрацьованого дома. Моделювання 2. Відтворення вивченого матеріалу
3. Лабораторна робота. Проведено інструктаж з БЖД.
3. Метод «Дивуй»
4. «Мозковий штурм»
5. Розминка «Сміттєві перегони»
Вправа-демонстрація «Яблуко-модель Землі»
Соціологічне дослідження «Полімери в побуті»
Проблемне питання
|
Виготовлення моделі мономерної (структурної ланки) поліетилену
Використання аналогій як способу включення в зміст суб’єктного досвіду учнів Історична довідка Сучасність Подання матеріалу в класифікаційні таблиці Дослідження фізичних та хімічних властивостей поліетилену. Виконання лабораторної роботи за інструкцією
Подвійні асоціації
Знайти відповідність між властивостями поліетилену та його застосуванням Подання матеріалу в знаково- символічній формі Побутові відходи викласти на стіл відповідно до шкали розкладання речовин у навколишньому середовищі Актуалізація суб’єктивного досвіду учнів
Структурна модель. Підвищення рівня усвідомлення матеріалу
Міні-проект- дослідження «Полімери в побуті». Використання результатів попереднього соціологічного дослідження. Дослідницька робота учнів Що для вирішення цієї екологічної проблеми робить держава? |
Слайди №4,5
Слайд №6 Набори для виготовлення моделі молекули
Слайд №7 Слайд №8 Слайд №9 Слайд №10 Слайд №11. Смужки поліетилену, паперу, стакан з водою,пробірки з хлоридною кислотою, натрій гідроксидом, перманганатом калію, сталева голка,сірники, сухе пальне, інструкція до лабораторного досліду, картки для заповнення результатів лабораторної роботи
Слайд № 12,13, картки
Слайд №14 Вісім видів побутових відходів Слайд №15,16 інфографіки розкладання речовин
Слайд №17.Відео «Забруднення Світового океану»
Слайд № 18 Презентація учнів Слайд №19,20
Відео «Заборона пластику в Європі», «Заборона пластику в Україні» |
IV. Підсумкова частина
|
Тестові завдання з теми уроку за посиланням через QR код
Картки оцінювання
|
Виконання тестових завдань
Заповнюються протягом уроку
|
Слайд № 21 |
V. Домашнє завдання |
1. Опрацювати пар. 21, конспект уроку 2.Створити соціальну рекламу #пакетнепотрібен!!! 3. Пластмаси: за та проти |
Різнорівневе домашнє завдання |
Слад № 22, 23 |
Індивідуальна робота: Зіньков В., Бельмас О. – індивідуальні тестові завдання, вправа «моделювання» виконується з допомогою інших учнів та під керівництвом вчителя.