Урок "ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ КИСНЮ: ВЗАЄМОДІЯ З ПРОСТИМИ РЕЧОВИНАМИ. РЕАКЦІЯ СПОЛУЧЕННЯ."

Про матеріал
Метою уроку є засвоїти поняття про реакції сполучення, хімічні властивості кисню: взаємодію з простими речовинами; закріпити знання про способи одержання кисню, його фізичні властивості, розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладах взаємодії кисню з простими речовинами; розвивати асоціативне мислення, пізнавальну активність.
Перегляд файлу

1

7 клас. Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами.

ТЕМА УРОКУ: ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ КИСНЮ: ВЗАЄМОДІЯ З ПРОСТИМИ РЕЧОВИНАМИ. РЕАКЦІЯ СПОЛУЧЕННЯ.

МЕТА УРОКУ:

навчальна: засвоїти поняття про реакції сполучення, хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами; закріпити знання про способи одержання кисню, його фізичні властивості,

розвивальна: розвивати навички складання рівнянь хімічних реакцій на прикладах взаємодії кисню з простими речовинами; розвивати асоціативне мислення, пізнавальну активність;

виховна: виховувати комунікативні навички під час роботи, свідоме сприйняття користі та шкоди кисню.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, періодична система хімічних елементів, проектор для демонстрації відео.

ТИП УРОКУ: Засвоєння нових знань.

МЕТОДИ І МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: словесний (бесіда, розповідь, пояснення, складання опорних схем), наочний (демонстрація наочності).

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП. (2 хв)

Привітання класу. Перевірка готовності учнів до уроку. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ (2 хв)

Учитель: Минулого уроку ви вже дізнались про фізичні властивості кисню. Сьогодні ж ви дізнаєтесь про його хімічні властивості. Чому залізо може іржавіти, а може спалахувати? Ця та інші таємниці будуть вам відкриті сьогодні.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ (5 хв)

Учитель: Кисень може бути корисним, а може завдавати шкоди. Людина та тварини дихають киснем. Залізо на повітрі ржавіє.

Запитання для обговорення з учнями:

  • Пригадайте, які процеси перебігають у природі за участі кисню?
  • Які фізичні властивості кисню ви знаєте?
  • Пригадайте, яким чином можна добути кисень та його зібрати.
  • Як ви вважаєте, кисень — хімічно активна речовина?

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ (2 хв)

Учитель: Сьогодні на уроці мова йтиме про хімічні властивості кисню. Ми дізнаємося багато цікавого про нього, з якими простими речовинами він реагує та яким чином це відбувається. Переглянемо відео з хімічними процесами. З’ясуємо що таке реакції сполучення.

Отже, запишемо тему нашого уроку: «Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами».

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (25 хв)

Учитель: Як ми з вами вже визначили, кисень – хімічно активна речовина, тобто він може вступати в реакції з простими та складними речовинами. Більшість реакцій взаємодії з киснем відбувається з виділенням великої кількості теплоти і світла.

Зазвичай такі процеси називають горінням.

Взаємодія з неметалами:

1) З вуглецем:  C + O2 = CO2

Демонстрація відео №1

Якщо внести тліючу деревяну паличку в посудину з чистим киснем, то побачимо, що вона буде спалахувати.

2) З сіркою:  S + O2 = SO2

Демонстрація відео №1

Під час взаємодії кисню із сіркою, відбуватиметься іі горіння яскраво-синім полум’ям, з утворенням сірчистого газу або діоксиду сульфуру.

3) З воднем:  2H2 + O2 = 2H2O

Взаємодія з металами:

4) З залізом:  3Fe + 2O2 = Fe3O4 (залізна окалина, чорн.к., р-ція проходить швидко)

Демонстрація відео №2

За звичайних умов залізо не горить, але якщо сильно нагріти залізні ошурки або кінчик залізного дроту й опустити в посудину з киснем, то залізо займеться, розкидаючи яскраві іскри.

    4Fe + 3O2 = 2Fe2O3 (іржа, р-ція проходить повільно)

Процес іржавіння заліза.

5) З міддю:    2Cu + O2 = 2CuO (чорного кольору)

Демонстрація відео №3

Під час взаємодії червоного металу з киснем, утворюється купрум (ІІ) оксид чорного кольору.

6) З магнієм:  2Mg +O2 = 2MgO (білий порошок)

Демонстрація відео №4

Якщо підпалити магнієву стрічку, то утворюватиметься білий порошок – магній оксиду з виділенням великої кількості енергії у вигляді світла.

Менш активні метали взаємодіють з киснем не так бурхливо, як активні. Вони не здатні горіти. Є метали, які взагалі не здатні реагувати з киснем.

Щоб визначити які метали більш чи менш активні, використовуйте ряд активності металів. Активність зменшується зліва на право. Тобто метали, що розташовані ліворуч є більш активним, ніж ті, що розміщені праворуч.

Зверніть увагу, в рівняннях реакцій які ми з вами записали в лівій частині записані формули двох речовин, а в правій частині – однієї речовини. Тобто в процесі хімічної реакції з двох речовин утворилась одна. Така реакція називається реакцією сполучення.

Запишіть у зошити:

Реакція сполучення — хімічна реакція, в якій із двох простих або складних речовин одержують одну речовину.

У загальному вигляді реакцію сполучення можна записати наступним чином:                                          А + В = С

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (5 хв)

Учитель: А тепер проведемо невелике усне опитування, що допоможе перевірити, наскільки добре ви засвоїли те, що ми вивчали на сьогоднішньому уроці.

Питання:

1. Які процеси називають горінням? Якими ефектами воно супроводжується?

2. Схарактеризуйте реакції сполучення та розкладу, наведіть приклади.

3. Як дізнатись про активність металу? Як порівняти метали за їх активністю?

Завдання (робота біля дошки):

Складіть рівняння реакції горіння простих речовин: P (P2O5), Cl2 (ClO2), H2 (H2O), Ca (CaO), Ag (Ag2O).

VІI. ПІДСУМОК УРОКУ (3 хв)

Вправа «Підіб´ємо підсумки».

Закінчіть речення:

На уроці я:

дізнався…

зрозумів…

навчився…

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (1 хв)

Підручник: прочитати та вивчити с.      (§). Виконати вправи після параграфу №             

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку