Урок "Хімічні властивості оксидів"

Про матеріал
Розробка уроку хімії 8 класу з використанням інтерактивних методів навчання
Перегляд файлу

Тема: Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами

Мета:

з’ясувати фізичні та хімічні властивості оксидів, удосконалити навички складання рівнянь хімічних реакцій, повторити прийоми поводження з лабораторним обладнанням;

розвивати логічне мислення, уміння порівнювати, робити висновки;

виховувати пізнавальний інтерес до предмета, культуру праці

Тип уроку: комбінований

Методи і методичні прийоми: інтерактивні методи навчання: Гра «Знайдіть зайве», «Вірю-не вірю»,

Обладнання:  мультимедійна дошка, роздатковий матеріал, набір реактивів: CaO, HCl, вода, фенолфталеїн, метилоранж

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Активізація навчально-пізнавальної активності учнів

а) Знайдіть зайве:

- K2O, MgO, Fe2O3, SO3, Na2O

- CuO, CO, KOH, MgO, N2O3

- SO3, P2O5, H2O, Cl2O7, N2O5

-  Al2O3, ZnO, B2O3, SO2

б) Гра «Вірю-не вірю»

- Оксиди - це бінарні сполуки будь-якого хімічного елемента з Оксигеном

- Оксидам відповідають гідрати оксидів – кислоти і основи

- Оксиди перебувають лише в твердому агрегатному стані

- Номенклатура – це порядок складання, написання та читання назв речовин

- В оксидах Оксиген проявляє валентність І.

 

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Фізичні властивості (заповніть таблицю)

 

№п/п

Назва оксиду

Формула

Агрегатний стан

Колір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Хімічні властивості оксидів

(розповідь учителя з демонстрацією дослідів «Взаємодія кальцій оксиду з водою і хлоридною кислотою»)

Фізкультхвилинка

Водень до небес піднявся,

Впала в осад мідь.

Хлор веселий завертівся

Із пробірки десь подівся.

Залізо захитало головою,

Пасивоване кислотою.

Калій десь шипить в воді,

А у нас горять бенгальські вогні.

Нахімічим ми ураз – осад в нас впаде ураз

Посміхнемся, потягнемся і за хімію візьмемся.

IV. Узагальнення і систематизація знань

1. Необхідно підібрати продукти реакції на окремих картках і приклеїти їх до відповідних реагентів реакції, а також урівняти хімічні рівняння і назвати продукти реакції.

Na2O+H2O→ CO2+H2O→

CaO+H2O→ CuO+H2SO4

K2O+HCl→ BaO+H2S→

 

 

 

NaOH

KOH+H2O

CuSO4+H2O

Ca(OH)2

H2CO3

BaO+H2S

 

2. Установіть відповідність між формулами оксидів та формулами гідратів оксидів, записавши їх парами:

CuO CuOH

Cu2O Cu(OH)2

SO3 H2SO3

P2O5 H2SO4

SO2 H3PO4

V. Підсумки уроку. Рефлексія

1) Чи знаєте ви тепер, з якими речовинами реагують оксиди?

2) Що найбільше сподобалося на уроці?

3) Які труднощі виникли у вас під час уроку?

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати §29,30, виконати впр. 10 на с. 162 (Григорович)

 

doc
Додав(-ла)
Фірсова Юлія
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку