Урок "Хто сказав, що математика - це нудна наука? Математика - це цікава і весела штука"

Про матеріал

Засвоєння та закріплення випадків додавання та віднімання чисел з переходом і без переходу через десяток. Закріплювати навички усної лічби. Навики розв'язання математичних ребусів; навики самостійної роботи; розвивати мову дітей.

Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

"Хто сказав, що математика - це нудна наука? Математика - це цікава і весела штука".

МЕТА: Засвоєння та закріплення табличних випадків додавання і віднімання чисел з переходом і без переходу через десяток. Закріплювати навички усної лічби. Навики розв'язування математичних ребусів. Навики самостійної роботи. Розвивати мову дітей. Розвивати логічне мислення. Однімати емоційний настрій шляхом використання сюрпризних моментів. Виховувати цікавість і інтерес до уроків математики, любов до усної народної Творчості: казок, і загадок.

 

ОБЛАДНАННЯ: Макет дверей з 7 замками, казкові герої: принцеса Математики та Чахлик Невмирущий; записані на аркушах паперу приклади для усної лічби, картки з диференційованими завданнями; задачі-вірші на логічне мислення, загадки, ребуси; малюнок комп'ютера, грамзапис пісні "Улыбка ".

 

ХІД   УРОКУ

 

 І. Організація класу.

 

Встали всі рівненько.

Вийшли із-за парт

 Урок математики

Будем починать.

П. Актуалізація опорних знань.

1.  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні ми з вами здійснимо подорож у чарівний світ казок та у світ найулюбленішої нашої науки - математики.

На уроці ми повинні бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко і правильно лічити, допомагати один одному.

 

2. Діти, чи любите ви казки? Які казкові герої вам подобаються?
(Відповіді дітей).

 

 

Ви знаєте, що казкові герої бувають позитивні і негативні. Яких героїв називають позитивними, а яких негативними? А тепер я загадаю загадки, ви уважно їх послухайте.

 

Він злий чоловік,

Робить зло весь свій вік

Сам худий, зігнутий,

Тільки кості торохтять

Скажіть, діти, як його звати?

   ( Чохлик Невмирущий)

 

Що за баба така,

 В неї кістяна нога,

 Довгий ніс, великі вуха.

Вона ніколи, нікого не слуха      

                                (Баба Яга)

 

Оце так дива.

Тільки в казці це бува

В небі дивний звір летить,

 І як ніч, вогнем пихтить.

                       (Змій Горинич)

  Молодці! Вірно відгадали. А які це герої? Чому?

3. Діти, сьогодні я вам розповім таку історію "Якось одного разу Чахлик Невмирущий вирішив перелічити всі свої скарби, а рахував він дуже погано. Перерахував він тричі й всі три рази отримував різні результати. Після того він дуже розлютився і вирішив використати принцесу Математику для допомоги.

Чахлик сказав: 'Слухай мене уважно, принцеса Вирішив я перелічити всі свої скарби, але сам я не зміг. Привів я тебе сюди, щоб ти допомогла мені у цій нелегкій справі".

Відповіла йому принцеса;" Н, я тобі не буду допомагати, як би ти попросив по-доброму, а ти силоміць примусив сюди прийти. Нічого в тебе не вийде!".

Розлютився Чахлик: 'Тоді залишайся тут. Будеш моєю полонянкою, і, щоб не змогла втекти, посаджу тебе до в'язниці".

І посадив Чахлик принцесу Математики до в'язниці. І замкнув двері тій в'язниці спеціальними замками.

- Діти, ви хочете допомогти принцесі й визволити її з полону.

- Хчемо!.

- Для цього нам потрібно розв'язати математичні завдання. Згодні? - Давайте налаштуємось на роботу.

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу,

 Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь,

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

Ш. Контроль, корекція та закріплення знань. Завдання 1.

Отже, щоб зняти перший замок, пригадаємо домашнє завдання "Назвати казки, в назвах яких зустрічаються  числа" (Діти називають казки).

— А тепер відгадайте казки, де в уривку теж є цифра Як довідалась Наталочка, що лебідь хоче рибку з'їсти, швиденько принесла горобчикові два черевичка і наказала: - "Лети швидше, щоб рибку врятувати". (М. Трублаїні "Казка про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку. "—Я лисичка-сестричка Пустіть і мене.

— Та йди вже.

Ото вже їх четверо сидить". ("Рукавичка").

"Втретє розмахнувся Іван ще дужче і відтяв Чудо-Юдові всі дев'ять голів". ('Іван селянський син і Чудо-Юдо").

  Давайте запишемо ці цифри в рядок, проведемо хвилинку каліграфії.

(Діти записують цифри в рядок, вчитель перевіряє, наголошує хто каліграфічно записав цифри. Знімаємо перший замок).

Завдання 2.

Перший замок зняти було досить легко. А тепер подивимось, чи зможемо ми зняти другий замок.

Нам треба розгадати математичні ребуси.

(Ребуси записані на аркушах паперу).

  1. Я (сім'я)

Ті 100 (тісто)

40 А (сорока)

Ві 3 на (вітрина)

100 ляр (столяр)

 

- Хто такий столяр?

- Молодці! І цей замок ми відкрили

Завдання З.

А тепер нам треба пригадати таблиці додавання і віднімання чисел з переходом і без переходу через десяток. Нам потрібно розв'язати приклади і відповісти на запитання Чахлика В якій країні він живе?

На сторінці 12 нашого підручника є абетка

Використовуючи відповіді прикладів і алфавіт - дамо відповідь на запитання.

9+  5 = 14 10 + 8=18 .

8  -7=1 13-10 = 3

4  +5 = 9 7+ 4=11

8  + 6 = 14 6+7= 13

14  1  9 14  18  3  11  13

К    а   з   к    о    в   і    й

-  І цей замок ми зняли.

Завдання 4.

Отже, наш Чахлик живе в казковій крані. Є в нього комп'ютер, але він користуватися ним не може. Давайте допоможемо Чахлику, як ним користуватися, і відкриваємо наступний замок. Покажемо?

                                         8 + 7=15                               10-7=3

                 15-5 = 10                3 + 4 = 7

 

 

-  Молодці! Ще один замок на шляху визволення нашої принцеси знято.

-  Ой, що це? Ви нічого не чуєте? Це плаче наша принцеса їй сумно,

страшно у в'язниці. Давайте її розвеселимо.

(хвилинка відпочинку. Під грамзапис пісні" Улыбка " діти виконують

рухи).

 Ось тепер нашій принцесі веселіше.
Завдання 5.

В нашого Чахлика є знайома Звуть її Баба Яга Ось вона розв'язала приклади і наробила помилок. Давайте виправимо ці помилки і тим самим знімемо ще один замок з дверей в'язниці.

Самостійна робота по варіантах

І варіант ІІ варіант

14-(12-5) = 6  7 19-(6 + 4) = 8    9

18-8-3 = 7 9 + 6-5 = 10

13-3-8=1  2 6 + 9 + 5 = 19    20

Для тих хто встигне, додаткове завдання.
10-...=7 ...+6=12 ...+... = 14.

- Перевіримо завдання. (знімаємо п'ятий замок).
Завдання 6.

Наступний замок ще підступніший. Щоб його зняти, треба розв'язати задачі.

І варіант - учні з високим рівнем знань

ІІ варіант - учні з середнім рівнем знань.

Перший етап.

І варіант самостійно.

Чахлик взяв у полон 9 парубків, а дівчат на 4 менше. Скільки дівчат взяв у полон Чахлик?

  1. —4 = 5 (дівчат)

       ІІ варіант - разом з вчителем.

Баба Яга зібрала 8 мухоморів, а Чахлик — на 5 грибів менше. Скільки грибів зібрав Чахлик?

- Які гриби відбирали ? (Отруйні)

- Їх можна їсти? Чому?

8-5 = 3 (гриби)

Другий етап.

І варіант.

Зміни запитання так, щоб задача розв'язувалась двома діями. Скільки разом парубків та дівчат взяв у полон Чахлик?

  1. 9 - 4 = 5 (дівчат)
  2. 9 + 5 = 14 ( дівчат та парубків).

ІІ варіант.

За короткою умовою скласти і розв'язати задачу.

Баба Яга - 7 яблук   

Чахлик – на З менше

(Розбір колективно, розв'язання діти записують самостійно, один учень біля дошки).

  1. 7-3 = 4(яблука)
  2. 7 + 4= 11 (яблук)

Перевірка всіх завдань.

Третій етап. За короткою умовою скласти і розв'язати задачу колективно 2 способами.

 

Було

Відрізала

Залишилось

12 м

3 м і 2 м

?

І спосіб                             2 спосіб

1)3 + 2 = (5м)                               1)12-2=10(м)

2) 12-5 = 7(м)                               2)10-3 = 7(м)

- Молодці! Отже і б замок ми розкрили. Залишився в нас один - єдиний.

Завдання 7.

Щоб позбутися останнього замка, треба вміти добре і швидко рахувати.

Задачі — вірші.

У бабусі Ягусі

Живуть гарні гуси:

 8 білих, 9 сірих

Скільки ж їх у бабусі?

(8+ 9-17 гусей)

 

У Ягусі три копійки,

А Горинич має п'ять,

Допоможемо, малята,

Гроші їм порахувать.

(3 + 5 = 8 копійок)

 

Змагався богатир Іван

З Чудом Юдом страшним:

Зрубав три голови.

Думав переміг!

А їх з'явилось аж шість!

Зрубав їх усіх

Тут їх 9 виростає

 Та Іван і їх рубає Р

ахуйте скоріш,

Скільки зрубав голів?

(З+6 +9 =18 голів)

До будинку Баби Яги відстань 15 км. Вона вже пролетіла 6 км. Скільки кілометрів їй залишилось пролетіти?

                                                                                                (15- 6 = 9км)

Який шлях треба пролетіти Змію Гориничу до своєї домівки, якщо він пролетів 5 км, від лісу до озера - 7 км, від озера до печери, в якій проживає - 2 км?

                                                                       (15 + 7 + 2= 14км)

- Молодці! Ми швидко і правильно рахували і знімаємо останнього замка з

дверей в'язниці й визволяємо нашу принцесу.

А ось і вона.

IV. Підсумок уроку.

Наша принцеса дякує, що ми визволили її з полону. Добре виконали завдання і заслуговуємо на нагороду. ( Вручаю кожному учневі емблему уроку).

Щоб ви не тільки на уроках математики, а й на інших одержували хороші оцінки.

 

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку