Урок «Я досліджую світ». 1 клас
Тема: «Хто Я? Який Я? Яка Я?»
Мета: Ознайомлення учнів із поняттям «Людське Я». Розвивати бажання виховувати власне «Я»,формувати в дитини уявлення про те,що вона є не лише живою істотою,а й здатною до саморозвитку,неповторною особистістю,яка має безмежні можливості виховувати віру у свої сили.Розвивати творчість ,неординарне мислення,виховувати повагу до себе та до оточуючих.
Девіз уроку: чого Я хочу?, що Я можу?, ким Я є!
Обладнання: Підручник, знак роботи в парі , знак питання, скринька для голосів, кольорові олівці, таблиці, аркуші паперу,папки «Людинознавство».
Базові поняття уроку:
Властивості живого,вживання їжі, зростання, розвиток, дихання, рух, особистість,творчість, індивідуальність,толерантність.Словникові слова уроку-справедливість,доброта,щирість,чесність,довіра,чуйність,щедрість.
Концепція уроку: довести дитині ,що вона є живою істотою так само , як і все живе,може рости, розвиватися, рухатися, фантазувати , коригувати емоційну сферу, розвивати чутливість,бо вона особистість, яка може займатися творчістю.
Урок також допоможе батькам ставитися до дитини,як до сформованої людини, а дітям як уміти поважати себе не забуваючи про оточуючих.
Хід уроку
1.Організація класу.
Рефлексія. (Станьте в коло і дайте відповідь на запитання) « Я»- це…
1.Гра. «голосні голоси»
Мета: розвиток емоційної сфери дитини, вміння миттєво перейти з вищих тонів спілкування до нижчих.
* Чи можете ви мені сказати, як ви розмовляєте під час перерви?
* Чи так само ви розмовляєте у класі під час уроку?
* Чому у класі нам потрібні тихі голоси?
У кутку стоїть скринька кожен підійдіть і складіть свої звучні голоси в цю скриньку, щоб вони нікому не заважали на уроці ,і ніхто не відчував біль у вухах.
2.Складання «Абетки гарних слів на букву Я»
Мета: виховувати доброзичливість,толерантність, повагу до товариша. (Ясний, ярий, янгол, яскравий ….)
3.В виконуємо вправу мозкової атаки «Шапка для міркувань»
Мета: поліпшити увагу,сприйняття і мовлення.
«Надіти шапку»-- діти повинні «м’яко розгорнути вуха від верхнього краю до мочки тричі під час одягання шапки діти співають,говорять.Ця вправа допомагає їм слухати вібріруючі звуки свого мовлення.
2.Повідомлення теми і завдань уроку.
1.Читання запису на дошці вчителем і учнями.
«Кожна людина створює себе сама»
2.Створення проблемної ситуації.
1. Як ви розумієте цей вислів?
2. Про що ми будемо вести розмову на уроці?
3.Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником ст.21-23.
-Так що ж ви можете?
-Скільки Я у людини?
-Назвіть чому людину вважають живою істотою?
Отже. Якщо я правильно зрозуміла, то ви можете рухатися, дихати,міркувати, розмовляти,
Ачому ви це можете? Тому що ви живі істоти .
-Що ми ще можемо?
2.Гра змагання «Хто більше»
-Поділ класу на групи (За рисам и характеру)
-Спокійні
-Рухливі
-- А тепер давайте згадаємо з уроків читання якими рисами характеру були наділені герої прочитаних казок.(Колобок, Лис Микита, Ріпка).
1-- група-називає позитивні риси героїв.
2--група-називає негативні риси героїв.
3.Читання таблиці «Риси характеру»
-Відшукайте слова, які підходять кожному з вас?
-Хто бажає озвучити ці слова вголос?
4.Робота з папкою «Людинознавство»
(У ній збір різноманітної інформації,поробок,творчих робіт,спостережень кожної дитини за період навчання у молодших класах).
(Раніше приготувати аркуші паперу для дітей)
«Мій портрет в промінчиках сонця»
(В центрі намалювати , або написати своє ім’я ,на промінчиках (напиши,намалюй,наклей сайлами все,що ти про себе знаєш).За бажанням,можна запропонувати шаблони промінчиків різного кольору з написами словникових слів вивчених на уроці.
Вчитель: виставляє « знак піднятої руки».
Хвилинка-відпочинку.
-Які найприємніші слова ти чув про себе самого?
-Як тебе хвалять?
-Які приємні слова ти чув від дорослих?
Отже,латинське слово «персона»походить від етруського «персу», що дослівно перекладається «маска бога потойбічного світу».У стародавній Греції особистістю була передусім маска актора ,пізніше сам актор.У Римі особистість це вся людина в суспільстві.
Хвилинка—релаксації.
-А зараз сядьте зручно,заплющіть очі , розслабтесь. Наше «Я» містить у собі і наше тіло, яким ми його відтворюємо, і здібності і темпераментні вміння спілкуватися і стиль життя.
«Я-цеЯ» .У всьому світі немає в точності такого як «Я». Я можу бачити, слухати, відчувати, думати, говорити і діяти. Я люблю все ,щоб бути близьким з другими ,щоб бути корисним суспільству, вносити свій вміст і порядок у світ людей. Уявіть що ви зірка сяєте в небі простягніть свої руки, візьміть її, піднесіть до вуха уважно послухайте, чуєте як вона шепоче до вас. Тихо-тихо скажіть самому собі «Я унікальна і не повторна людина». А тепер попрощайтеся зі своєю зіркою і відкрийте очі.
-Я бачу у нашому класі багато яскравих зірочок неповторних людей. Адже ви можете рости, розвиватися ,навчатися.
4. Підведення підсумку уроку.
1.Підсумкова бесіда (робота у групах).
Станемо в коло (кожна група окремо)
Відповідді на запитання по черзі.
1. -Мені весело коли…
-Я люблю…
-Я хочу…
-Мені цікаво…
2.-Мені сумно коли…
-Мені страшно коли…
-Я хочу…
-Мені цікаво…
-Що ми сьогодні цікавого про себе дізналися на уроці?
5. Творче завдання.
(Завдання містять творчий характер)
Діти підходять до скриньки і за бажанням витягують різнокольорові папірці.
За допомоги батьків заповнити анкету «Моє Я»
Що вам подобається у собі? |
Намалюйте ,що зацікавило вас,коли йшли зі школи? |
Як ви вважаєте чи є особистість у тварин?
|
Якби можна було б обрати колір до вашої особистості, який би ви обрали?
|
|
|
|
|
Побажання батькам.
Ваша дитина впевнилася на уроці, що багато чого вміє. Похваліть її, Дайте можливість відчути свою компетентність. Їй потрібна не тільки похвала, але й об’єктивний доказ того, що вона її заслуговує і може добитися успіху. Обговоріть з дитиною, де вона була влітку, що бачила в природі,що збирається намалювати.Майте на увазі, що наступний урок буде присвячений вивченню живого й неживого, як я ростуі розпочнеться з виставки дитячих малюнків та дитячих анкет. Щасти Вам!