16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок "Хвороби органів кровообігу"

Про матеріал
Ознайомлення з різноманітністю серцево - судинних хвороб,їх причинами та профілактикою. Формування практичних вмінь, ознайомлення з досягненнями медичної науки в галузі хірургії серця.
Перегляд файлу

                      Микулинецька ЗОШ І-ІІІ  ступенів

 

 

 

Урок  на  тему:

« Порушення   діяльності серцево-судинної

системи . Профілактика серцево-судинних

хвороб.» 

 

 

 

                                   Вчитель  біології:

                                   Шкільна Aнна Михайлівна

 

 

 

 

 

 

                            План  уроку №

Тема.   Порушення  діяльності  серцево- судинної системи.

            Профілактика серцево- судинних хвороб.

Мета.1. Ознайомити учнів з найпоширенішими  хворобами

            серця  і судин та вивчити  міри  їх  профілактики

          2.Продовжувати  виховувати бережливе  ставлення

            до  свого  здоров'я. Переконати  в  необхідності вести        

            здоровий  спосіб  життя

            3.Розвивати  вміння  працювати  в групах,

            аналізувати, робити  висновки.

Форма  навчального  заняття:  урок

Тип  уроку:   урок - презентація

                         ХІД  УРОКУ

І.  Організаційний момент

1.Привітання.

2.Звіт  чергових  про  відсутніх

ІІ. .Перевірка  домашнього  завдання

6  учнів працюють з  перфокартами. Інші  розв’язують  ситуаційні завдання   про  види  кровотеч.

ІІІ. Підготовка   до  сприймання  інформації.

А). Актуалізація опорних  знань. (розминка)

    Грецький філософ  Діоген із Синапи  прославився тим що все своє  свідоме  життя  проповідував свободу  та аскетизм.

Він  обходився тільки  необхідним. Завжди  босий,у простому  одязі, з ціпком у руках і торбиною за плечима,він

мандрував.

  Одного разу Діоген  побачив хлопчика, який пив  воду  прямо  із струмка. Філософ  сказав: «  все  життя  носив  за плечима  непотрібну  річ..»   Яку  річ  Діоген  вважав  зайвою? Чому?

В умовах  сучасного  життя кожна  людина повинна мати  велику кількість знань, вмінь. Я хочу  вам  побажати, щоб знання ,які ви здобудете на  уроці не були  для  вас  зайвими, а ,навпаки,   корисними.

Б). Мотивація  навчально-пізнавальної  діяльності учнів

З окремих  слів  складіть  прислів’я :(Іржа, хвороби, а. їсть,

залізо, серце.)

ІРЖА  ЇСТЬ ЗАЛІЗО, А  ХВОРОБИ – СЕРЦЕ.

IV. Отже, тема  уроку:

           Порушення  діяльності  серцево- судинної системи.

            Профілактика серцево- судинних хвороб.

                            План

1.Хвороби  серця.

2.Захворювання  артерій.

3.Хвороби вен

4.Міри профілактики  хвороб серця  і судин.

Знаючи тему  уроку, визначіть для  себе мету  уроку та приклейте  самоклеючі  листочки на  так  зване  «дерево очікувань»

V.Вивчення  нового  матеріалу

А).(розповідь вчителя)

Бурхливий  розвиток  науково-технічного  прогресу, зменшення фізичного навантаження і збільшення нервово-емоційного напруження, погіршення екологічних умов призводить до складних захворювань.

Найбільш поширені з них — серцево-судинні. Щороку від цих захворювань помирають мільйони людей, зокрема у віці до 40 років. Смертність в  Україні  від  серц.-суд.хвороб

У 2-4 рази вища,ніж у  країнах ЄС.  Сьогодні ми дізнаємось:

Які хвороби переслідують серцево-судинну систему? Чому? Які причини  та   яка  профілактика  цих  захворювань?

 

http://www.subject.com.ua/lesson/biology/9klas/9klas.files/image057.jpg

Б).Захист   проектів  груп   .Виступи   спікерів

І група. Хвороби  серця.

ІІ група. Захворювання  артерій.

ІІІ група. Хвороби вен

VІ. Узагальнення  та  систематизація  знань 

Розповідь  вчителя

1.«Особливості  серця  »

2. Історія кардіохірургії та її сучасні досягнення.

Хвороби  серця і  судин   вивчає кардіологія визначним  українським кардіохірургом був  Микола  Амосов(ось фото)

3. Шкідливий вплив паління, алкоголю, наркотиків, емоційних стресів, ожиріння, гіподинамії на серцево-судинну систему. (Розповідь вчителя з елементами бесіди, пояснення схем).

http://www.subject.com.ua/lesson/biology/9klas/9klas.files/image058.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/biology/9klas/9klas.files/image059.jpg

4. Профілактика серцево-судинних захворювань. (Учні виконують завдання: сформулювати основні “заповіді довгожителя”.)

1.Фізична культура  і спорт.

2.Раціональне харчування

3.Загартування

4.Уникнення частих  стресів

5.Відмова  від  шкідливих  звичок

6.Своєчасне  лікування  захворювань

. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра “Лікарі-діагностики

Вчитель зачитує ознаки захворювання, а учні (“лікарі-діагностики”) встановлюють діагноз.

1. Ухворого  спостерігаються  зміни основних  функцій  серця: автоматизму,проведення  збудження  та  скоротливості,порушується  серцевий  ритм? Яка  це  хвороба?(Аритмія)

2.У хворого ущільнені стінки артерій, звузився їхній просвіт, часто утворюються тромби. У хворого гіпертонічна хвороба, страждає .від ожиріння. (Атеросклероз.)

3.. У хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, розлади його функції. Одним із наслідків цієї хвороби є розрив крово­носних судин, що супроводжується крововиливами в мозок. (Інсульт.)

2.*Гра «Шлях до  серця»

1              2         3          4           5       6         7       серце

У   дитини  болить   пальчик,  а     у      мами    серце

1.Дія води, низьких  температур з метою профілактики хвороб(загартування)

2.Знижена рухова  активність призводить до (гіподинамії)

3.Один  з чинників  при якому передаються  хвороби в  родині(спадковість)

4.Пришвидшений пульс…(тахікардія)

5.Недостатність  одного з  клапанів  (вада  серця)

6.Розширення вен  на  нижніх  кінцівках це(варикоз)

7.Сповільнення  ритму  серця (брадикардія)

3*.  Кросворд «Серцево- судинні хвороби»

У  кожній  групі кросворд  та  1  на  дошці

VІІ.  Підсумки  уроку та  домашнє завдання.

Чи співпали ваші очікування від уроку з його результатами?

Чи був  корисним  для  вас  урок? Чим саме?

Д/З:$ 26  Розробити  пам'ятку «Профілактика хвороб серця і судин» Пройти з батьками « Тест довгожителя»

 

 .

docx
Додав(-ла)
ШКІЛЬНА АННА
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
6 серпня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку