Урок "І. Франко “Фарбований Лис”. Образ Лиса, риси його характеру"

Про матеріал
розробка уроку зможе допомогти учням глибше усвідомити зміст казки, формувати навички переказування, вміння характеризувати героїв, уміння виділяти головне;розвивати творчі здібності, навички роботи в групі; виховувати кращі людські якості
Перегляд файлу

Тема:  І. Франко “Фарбований Лис”. Образ Лиса, риси його характеру.

Мета: допомогти учням глибше усвідомити зміст казки, формувати навички переказування, вміння характеризувати героїв, уміння виділяти головне;

розвивати творчі здібності, навички роботи в групі; виховувати кращі людські якості.

Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють визначати головного й другорядних героїв, характеризувати їх, давати оцінку їхнім учинкам.

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь та навичок.

Методи:  психологічна вправа «Наш настрій», гра «Картинна галерея», робота в групах, технологія «Незакінчене речення», «Детектор брехні», фронтальна бесіда, «Мікрофон», «Займи позицію».

Обладнання: портрет І.Я. Франка, ілюстрації до казки, презентація

                                                                     “Казка – це чудова мрія”.

                                                                   

                                               Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1.Організація класу.

--Доброго дня,  діти! Сідайте зручненько і слухайте мене уважно. В одному невеличкому замку жила – була дружня родина. У замку було багато красивих і розкішних кімнат. На другому поверсі знаходиться одна з них, невеличка, з написом на дверях кабінет української мови та літератури, де жили маленькі школярі, які понад усе любили мріяти і фантазувати.  _Чи справді любили вони фантазувати? Якщо так, то я запрошую вас у дивовижний і бемежний світ казки. Недаремно одним із епіграфів, які я підібрала до уроку є слова: “Казка – це чудова мрія». Тож поринемо в світ казки, в світ створений Іваном Франком у казці “Фарбований Лис”.

2. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку. Психологічна вправа «Наш настрій».

– Недавно пролунав дзвінок, який повідомив про початок уроку. Уявіть, що звуковий дзвінок замінили на кольоровий. Якого кольору він був би для вас на початку уроку? А наприкінці? Спробуйте саме так передати і свій настрій у кольорах заповнивши опорну картку.

             ЕТАП УРОКУ

                    КОЛІР

Початок уроку

 

Кінець уроку

 

ІІ. Повідомлення теми, мети та очікуваних результатів уроку (слайд №1,2).

  

 

ІІІ. Актуаліація опорних знань, умінь і навичок.

1. Фронтальна бесіда.

-Над яким твором ми працювали на попередньому уроці?

-А казка ця народна чи літературна?(діти відповідають, а потім перевіряють сказане на слайді №3).

-Хто є автором казки “Фарбований Лис”?

2. Перевірка домашнього завдання. Виконання тестів (слайд № 4, 5,6).Робота в парах (діти обмінюються зошитами та перевіряють один в одного тестові завдання, підраховують бали та виставляють оцінки).

ІV. Сприймання, засвоєння та осмислення навчального матеріалу.

                               (Діти працюють в групах).

  1. Вправа «Мікрофон» (слайд №7).

--На попередньому уроці ми з вами вже опрацювали казку «Фарбований Лис». Давайте пригадаємо дещо про твір (кожна група дає відповідь на запитання по черзі).

  1. Творча робота. Гра «Картинна галерея».

( Кожна група обмінюється 2 ілюстраціями до казки. Діти повинні відтворити епізод, зображений на малюнку та назвати головний  чи другорядний герой казки «Фарбований Лис» є на картинці. За допомогою слайда №8,9 діти перевіряють правильність своїх відповідей).

  1. Фізкультхвилинка.

Обережний хитрий лис

     До нори вечерю ніс (діти імітують кроки лиса).

     Біг додому лісом лис (діти біжать на місці)

     Шелестів над лисом ліс (діти піднімають руки догори).

  1. Інформація про лиса, як лісову хижу тварину.

--Ви, мабуть, помітили, що такий герой, як Лис, Лисичка дуже частот зустрічається як у народних, так і літературних казках. Чому це так? Напевно, тому що цей звір дуже розповсюджений у багатьох куточках землі, він вважається хитрим, кмітливим, спритним на полюванні, при роздобуванні собі їжі не цурається навіть людських осель, полюбляє навідуватись до курників. А яка ж лисиця насправді у природі? Як її описують вчені-зоологи?

   Лисиця належить до роду хижих ссавців родини Собачі. Довжина її тіла до 90 см, хвоста – до 60 см, вага від 2 до 14 кг. Волосяний покрив густий, пухнатий, переважно жовтувато-рудий; буває червоне і навіть біле хутро. Харчуються лисиці тваринною їжею ( мишовидними гризунами, зайцями, птахами, комахами, яйцями) і рослинною. У березні-квітні лисиця народжує 4-6 лисенят. Налічують близько 14 видів лисиць, вони розповсюджені майже по всіх материках.

  1. Робота над образом Лиса (слайд №10).

--Діти, ми з вами пригадали епізоди з казки І. Франка, які допоможуть вам визначити риси характеру нашого героя (кожна група називає по одній рисі характеру).

  1. Гра «Детектор брехні» (слайд №11).

--Діти, зараз ви повинні допомогти детектору брехні знайти ті риси характеру Лиса, які йому не притаманні.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Метод «Займи позицію»( Після самостійного дослідження, кожна група робить висновки  слайд №12).

VІ. Підсумок уроку.

  1. Слово вчителя.

--Ми переконались, що обман ніколи не закінчується добром. Ця казка змушує кожного з нас поглянути на себе і дати відповідь на питання: Який я? Чи чесний зі своїми друзями, батьками? Англійське прислів'я стверджує: “ Найдовша у світі відстань — відстань від голови до серця”. Бажаю вам подолати цю відстань і  ніколи не бути такими як говориться в цьому вислові: “В очі як лис, а поза очі як біс”.

2. Рефлексія. Технологія «Незакінчене речення».

--А тепер, діти, оцініть свою роботу на уроці, закінчивши фрази:

-Моя робота на уроці була…

-Тепер я знаю, що…

-На уроці я навчилася(вся) бути…

-Я сьогодні ставлю собі…балів(ли).

VІІ. Домашнє завдання.

1.Скласти 6 запитань до Лиса  або пофантазувати і створити іншу кінцівку казки.             

doc
Додано
2 грудня 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку