Підсумкова контрольна робота. Українська література (сімейна форма). І семестр. 5 клас

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота Українська література (сімейна форма). І семестр. 5 клас (за програмою Заболотний)
Перегляд файлу

Контрольна робота з української літератури

за І семестр 2023-24 н.р.

5 клас

(сімейна форма навчання)

 

1. Яких жанрів фольклору не існує:

А) Оповідань і віршів.

Б) Легенд і прислів'їв.

В) Прислів'їв, приказок та загадок.

Г) Казок і міфів.

 

2. Розповідь про уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, різних фантастичних істот називається…

А) Міф.

Б) Казка.

В) Легенда.

Г) Літопис.

 

3. Що таке Зоряний Віз?

А) Візок, прикрашений зірками.

Б) Назва міста.

В) Небесне сузір'я.

Г) Зоряний пил.

 

4. Неопалима купина – це …

А) Фортеця, що вистояла під час пожежі.

Б) Річ, що не можна спалити.

В) Речовина, яка може спалахнути сама по собі.

Г) Мужні воїни-завойовники.

 

5. Твір «Прийом у запорожці» за жанром –

А) Легенда.

Б) Міф.

В) Переказ.

Г) Казка.

 

6. Установіть відповідність між пеорсонажем та назвою твору.

1) Сварог. А

2) Карпо. Б

3) Ведмідь. В

4) Два королі. Г

А. «Берегиня.»

Б. «Як виникли Карпати»

В «Чому пес живе коло людини».

Г «Неопалима купина».

 

7. Народна казка - це 

А) народне сказання або оповідання про якісь події чи життя людей, оповите казковістю, фантастикою. 

Б) оповідь про вірування давніх народів про створення Всесвіту, людей, природних явищ

В) усне народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні

 

8. Казки за змістом поділяють на...

А) про природу, про людей, про чарівників

Б) про звірів, про людей, фантастичні

В) про тварин, побутові, фантастичні(чарівні)

 

9. У казці «Лисиця та Рак»…

А) Лисиця з’їла рака 

Б) Лисиця обдурила рака 

В) Рак перехитрив лисичку

 

10. Пошук правди та справедливості у світі, засудження та покарання жадібних і заздрісних кривдників – тема казки :

А) «Вовк і Чапля»

Б) «Лисиця та Рак»

В) «Про правду і кривду»  

 

11. Казка ця належить до виду фантастичних казок. Дійові особи наділені чудодійним вмінням перетворюватись на різні тварини чи предмети, хлопець горів та оживав:

А) «Вовк і Чапля» 

Б) «Ох» 

В) «Летючий корабель»

Г) «Мудра дівчина»

 

12. Дідусь (казка «Летючий корабель») вирішив допомогти дурневі зробити летючий корабель, бо хлопець…

А) поділився з ним черствим хлібом;

Б) дав напитися води;

В) підвіз його.

 

13. Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)

А) Таємницю, що допоможе врятувати інших;

Б) місце на найвищій гілці;

В) доброго прочухана, щоб більше не підслуховував;

Г) можливість допомогти їм у лихих справах.

 

14. Виберіть ті елементи , які стосуються казки.

А казкові зачин і кінцівка; 

Б реальні події; 

В події відбуваються протягом одного дня;

Г повтори дій, слів і речень (часто трикратність); 

Ґ персонажами є виключно люди; 

Д наявність чарівних предметів; 

Е використання магічних чисел

 

15. Встановити відповідність між казкою та її головною думкою:

1.«Вовк і Чапля»              А) Не варто насміхатися зі слабших

2. «Лисиця та Рак»           Б) Ніколи не здавайся, борися до останнього

3. «Мудра дівчина»          В) Справжні друзі завжди прийдуть на допомогу

4. «Летючий корабель»    Г) Розум – найбільше багатство людини

 

16. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:

1. «…Незвичайно красна дівчина, яка з'явилася не знати звідки…», «... її темні очі, що були, як фіалки або фіалова тінь; довге темно-синє волосся, що відблискувало, як гайвороняче крило, любувався з її довгих світло-зелених шат…»

2. «…Він приходив кожний вечір, хай чи дощ іде, чи сніг - до голодної малечі, і усім приносив сміх…»

3.  «Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста…», «…дивний і смішний звір, синій-синій, з препоганим запахом».

4. «...голова його - мов бочка, очі - ніби кавуни…»

 

А) Лис Микита ("Фарбований Лис")

Б) Мавка-Вербинка ("Мавка-Вербинка")

В) Лоскотон («Цар Плаксій та Лоскотон»);

Г) Плаксій («Цар Плаксій та Лоскотон»)

 

17. Коли доцільно вживати приповідку: «Я на нім пізнався, як на фарбованім Лисі»?

А) якщо хтось вимажеться фарбою;

Б) якщо треба буде перевірити дружбу на міцність;

В) якщо людина дасть себе обдури;

Г) якщо треба пройти складні випробування.

 

18. За жанром твір "Микита Кожум'яка" - це …

Г) Повість.

Б) Драма-казка.

В) Оповідання.

Г) Казка-п’єса.

 

19. Кому належать такі слова:

«Скарбів, діти, я не хочу! Щоб робив я з скарбом тим?..»

А) Батькові Микити.

Б) Микиті.

В) Князю.

Г) Старому дідові.

 

20. Установіть відповідність між художнім засобом та прикладом:

1. Гіпербола

2. Метафора

3. Епітет.

4. Порівняння.

 

А) Дощ іде, сонце сходить, листочки на дереві шепочуть.

Б) Віроломний, як змія;    очі, ніби кавуни.

В) Коня мій син перекинув через тин…,

     Сльози відрами лили

Г) Грізна гвардія;

    Йди до нас, веселий брате,

    В нашу здружену сім’ю!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стеценко Антоніна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
5316
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку