КВМЗКОР Академія неперервної освіти
Розробка навчального заняття за темою:
Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними
(Алгебра 9 клас)
Автор: Ковальчук І. Е.
вчитель Васильківської
загальноосвітньої школи
І- ІІІ ступенів №6
Керівник: Майборода З.Я.
2018
Розв’язування систем рівнянь другого степеня з двома змінними
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть
Основні питання
Регламент уроку
1. Вступна частина – до 7 хв.
2. Основна частина – до 30 хв.
3. Підсумкова частина – до 8 хв.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь
Обладнання
Підручник «Алгебра, 9 клас» Істер О.С., картки самооцінювання, проектор, дошка, екран.
Хід уроку
І. Вступна частина
«Нічого немає більш практичного, ніж хороша теорія». (Л. Больцман)
«Інтелектуальна розминка». Презентація «Панорама знань»
1.Виразити одну змінну через іншу у рівнянні:
2. Які пари чисел (7;1); (0;-2); (8;2); (-7;-5); (10;3) є розв’язками рівняння
?
3. Знайти два розв’язки рівняння:
4. Графіку якого рівняння належить точка М(3;4)?
5.Вкажіть рівняння другого степеня з двома змінними:
6. Установіть відповідність між рівнянням з двома змінними та його графіком.
2 – 9; A) гіпербола;
1. y = x2. y = x + 5; Б) коло;
3. xy = 3; B) парабола;
4. (x – 4)2 + (y + 2)2 =16; Г) кубічна парабола;
Д) пряма
«Найкращий спосіб вивчити що-небудь – це відкрити самому».
(Д. Пойа)
Вчитель оголошує тему уроку. Застосовується метод
«Асоціативний кущ»
ІІ. Основна частина
Клас поділено на 4 групи. Кожна група отримала завдання в конверті.
І група складає алгоритм розв’язування системи рівнянь з двома змінними графічним способом та готується презентувати свою роботу на прикладі системи
ІІ група складає алгоритм розв’язування системи рівнянь з двома змінними способом підстановки та готується презентувати свою роботу на прикладі системи
ІІІ група складає алгоритм розв’язування системи рівнянь з двома змінними способом додавання та готується презентувати свою роботу на прикладі системи
ІV група складає алгоритм розв’язування системи рівнянь з двома змінними за допомогою заміни змінних та готується презентувати свою роботу на прикладі системи
Кожна група представляє свою роботу, учні записують розв’язання даних систем.
«Недостатньо мати гострий розум, головне - правильно його використовувати».
Рене Декарт
Далі групи змінюють свій склад. Три учні кожної групи переходять по одному до сусідньої групи. Робота в групах продовжується. Кожна група отримує завдання розв’язати системи рівнянь різними способами,самостійно обираючи спосіб розв’язування: 1) 2)
3)
Результати роботи учні перевіряють за відповідним слайдом презентації.
Додаткове завдання високого рівня.
При якому значенні система має:
1) єдиний розв’язок;
2) рівно три розв’язки?
ІІІ. Підсумкова частина
Учні заповнюють картки успіху
Картка «Успіху»
учня 9 класу________________________________
Види роботи на уроці |
Кількість балів |
1. Панорама знань (1-3) |
|
2. Робота в групі. Вивчення нового матеріалу (1-3) |
|
3. Робота в групі. Розв’язування вправ (1-3) |
|
4. Завдання високого рівня (1-3) |
|
5. Сума балів |
|
Картка «Пам’ятка для самооцінювання»
1 |
2 |
3 |
Розпізнаю Допомога!!! Виконую менше половини завдань Значні помилки Труднощі у пошуку помилок |
Розумію Допомога!!! Виконую половину або більше половини завдань Незначні помилки Допомога в пошуку помилок |
Розумію Самостійно виконую Виконую всі завдання Надаю допомогу іншим Сам відшукую та виправляю помилки |
На завершення вчитель пропонує учням висловити свої враження від уроку, закінчивши фрази (вправа «Незакінчене речення»)
Закінчіть речення:
•Сьогодні я дізнався...
•Було цікаво...
•Було складно...
•Я виконував завдання...
•Я зрозумів, що...
•Тепер я можу...
•У мене вийшло...
•Я спробував...
•Мене здивувало...
•Мені захотілося...
Домашнє завдання
Опрацювати § 13; № 532, 542 додатково 544
Література