Урок літературного читання з міжпредметними зв язками з природознавства, української мови, з використанням інтерактивних технологій, які допомагають учням швидко і якісно запам'ятати навчальний матеріал
Мета.Вчити виразно читати вірш, збагачувати знання учнів про дитячі роки поета, розширювати словниковий запас учнів, розвивати творчу уяву, виховувати бережне відношення до природи, формувати здібності до саморозвитку, самореалізації особистості на засадах міжпредметних зв'язків та діяльнісного підходу до навчання.
Обладнання:портрет І. Я.Франка,виставка художньої літератури поета,макет сніговика, картки в конверті,лялька Весна,клеючі листочки.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
I Організація учнів до уроку.
-Я всміхаюсь сонечку:
-Здрастуй, золоте!-
-Я всміхаюсь квіточці-
-Хай вона росте!
-Я всміхаюсь дощику:
-Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся-
Зичу всім добра!
Марія Познанська
Усміхніться один одному, а тепер мені посміхніться до гостей і привітайте їх усмішкою, щоб гарний настрій у них був цілий день.
Тож нехай на нашому уроці пануватиме атмосфера тепла, доброзичливості, щирості і взаєморозуміння.
1 Метод “Мікрофон”. Підведення фенологічних спостережень.
-Сьогодні, 16 лютого, п'ятниця у селі Олександрівка стан неба похмуро,температура -7С,вітру немає.
Вчора, 15 лютого, за народним календарем свято “Стрітення”.Вважалося, що в цей день зима зустрічається з літом. Якщо на Стрітення півень нап'ється на порозі, то на Явдохи (14 Березня) віл напасеться на дорозі.
Як капає зі стріх, так капатиме з вуликів.
IIАктуалізація опорних знань учнів.
-Ви-маленькі дослідники.
-
-Що нового ви дізналися про дитячі роки І.Я. Франка?
Група “Кореспонденти”.
-Малий Франко ріс винятково допитливим
та обдарованим хлопчиком, саме тому у 1862 році батько віддав його до початкової школи в селі Ясениця- Сільна, де викладали польську і німецьку мови та початкову арифметику.
Далі було навчання у німецькій так званій ,,нормальній” школі при монастирі в Дрогобичі(1864-1867р.), де вже наприкінці першого року навчання, склавши іспити Франко одержав першу відзнаку.
У 1867 році помирає батько Івана, (згодом про смерть) поет написав свій перший вірш ,,На Великдень”
З Дрогобича на канікули поет вирушає в рідні Нагуєвичі.
II Учень.1872 року помирає мати поета.
Влітку 1874 року Іван Франко багато подорожує по карпатських селах і робить фольклорні записи.
Любов до казки Іван Франко виніс ще з раннього дитинства. З 9 років, навчаючись у 3 класі, Франко уже старанно записував народні казки від своїх товаришів. А пізніше почав записувати пісні та прислів'я.
Ставши письменником, Іван Якович сам написав для дітей багато казок. Він об'єднав їх у збірку ,,Коли ще звірі говорили”.Сюди ввійшли казки ,,Вовк війтом”, ,,Фарбований Лис” та інші.
Група ,,Математики”.
27 серпня 1856 року народився Іван Якович Франко у селі Нагуєвичах, Дрогобицького повіту.
У світі нараховується 4 музеї Івана Франка. З них 3 в Україні, а 1 в Канаді.
Стежка, яка веде до галявини казок, її довжина 1700 метрів.
За своє життя Івн Франко написав майже 6000 творів, знав 14 іноземних мов. Його твори перекладено 60 мовами народів світу.
-Так ким був Франко?
Франко -поет
-громадський діяч
-перекладач
-учений
-батько
III Повідомлення теми і завдань уроку.
-Сьогодні на уроці ми поринемо у чарівний світ його твору ,,Дивувалась зима”.Будемо вчитись правильно, виразно читати вірш, добирати темп, інтонацію, аналізувати прочитане, створювати словесний малюнок, працювати в парах.
IV Вивчення нового матеріалу.
1. Виразне читання вірша вчителем.
-Послухайте уважно вірш і подумайте хто є головним персонажем ?
2.Гра ,,Рибки” (мовчазне читання).
3.Словникова робота.
-Як ви розумієте зміст слів?
Шуря-буря
пластом
4.Читання ,,луною” за вчителем.
Посміли
проклюнутись
квітки
ледяних
почала
пластом
замклись
а) читання за ученицею,
б) читання по рядах.
5.Бесіда.
-У якому темпі і з якою силою голосу будите читати вірш?
-Якою інтонацією передасте здивування зими, що наростає?
-Яке за метою висловлювання перше і друге речення?
6.Читання по куплетах.
Фізкультхвилинка.Хоровод. Ми підемо....
7.Бесіда.
-Чому дивувалась зима?
-Як зима хотіла розправитись з першими весняними квітами?
-Чи вдалося їй це зробити?
-Які ви знаєте перші весняні квіти?
-Чи ростуть вони в нашій місцевості?
-Чи можна рвати квіти? Чому?
-Пролісок і шафран занесені до Червоної книги України,тому їх не можна рвати, щоб не зникли.
-Сьогодні на урок до нас завітала лялька , яка принесла з собою завдання в конверті.
-Погляньте на вбрання її і назвіть ім”я ляльки?
-По чому ви дізнались,що це Весна?
Робота в парах.(Завдання з конверту.)
-Поєднати першу половину речення з другою, щоб утворився куплет з вірша.
8.Гра ,,Розвідники”.
-Зараз дізнаємось хто з вас найкращий розвідник.
-Знайдіть і прочитайте слова, за допомогою яких поет змальовує зиму, як живу істоту?
-Прочитайте, що сталося з квітами, коли зима дмухнула на них вітром.
-Відшукайте у вірші займенники, вкажіть особу і число їх.
9.Словесний малюнок.
-Якою б ви зобразили зиму на малюнку?
-Скільки ілюстрацій ви намалювали до цього вірша?
10.Метод «Крісло автора” (виразне читання вірша)
V.Підсумок уроку. Рефлексія.
-Що нового ви дізналися на уроці?
- Подивіться у вікно.
- Що ви помітили?
- Так, дійсно зима не хоче покидатисвої володіння, вона сипе снігом, хурделицею.
-Я умію.....
-Я ціную свою думку і думку товариша.
-Самооцінка.(Учні оцінюють за шкалою.)
VI.Домашнє завдання.
1.ст.91 виразно читати вірш (обов”язкове для всіх).
2.Скласти три запитання до вірша.
3. Підібрати приказки про зиму, місяць лютий.