Урок "Скільки річок в Україні"

Про матеріал

Я запрошую всіх вас у чудову подорож. Але подорожувати зможе тільки той, хто не боїться і хоче здобувати знання. Інтегрований урок-подорож, який об'єднує два предмети: читання і природознавство.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала  Гавриляк С.В.

учитель початкових класів

Свірзької ЗОШ І- ІІІ ст.

 

 

 

 

                                        Хід уроку

І Організаційний момент

Вітання з гостями

Сьогодні у нас багато гостей. Поверніться до них,  привітайтеся .

Слайд2       Девіз уроку         Не просто слухати, а чути.

                                                  Не просто дивитись, а 

                                                                бачити.

                                                  Не просто відповідати, а                 

                                                                            міркувати.

                                                 Дружно і плідно працювати.

Відгадайте загадку і визначте тему інтегрованого заняття.

Слайд 3         Наче скло прозоре,

                       в’ється  синя  стрічка.

                       То біжить у море

                       безупинна…( річка)

 

                        Дивну силу воно має –

          З-під землі свій шлях долає.

   Непримітне й невеличке,

Поїть ріки і кринички.

(Джерельце)

ІІ Мотивація навчання

Сьогодні у нас незвичайний урок . Я запрошую всіх вас у чудову подорож. Але подорожувати зможе  тільки той, хто не боїться і хоче здобувати знання. Чи всі ви хочете подорожувати?

Слайд4

Вибір  транспорту

По маршруту мчить швиденько,

По дорозі, не по рейках,

І дротів вгорі немає...

Як же зветься він? Хто знає?  (автобус)

 

Поділ на пари (учні витягають цукерки з торбинки і за кольором фанта обирають собі пару.)

Слайд 5

І зупинка

Увага! З станції  Школа у далеку путь відправляється автобус. Подорожувати будуть учні 4 класу

Щоб доїхати до наступної зупинки, «Річкова», потрібно виконати завдання.

1 Прочитайте слова, подумки вставляючи пропущені букви.

Т.рн.п.ль                        .кр.їн.                        Дн.пр.

Х.рк.в                              Р.с.я                          Дн.ст.р

К.їв                                 Ч.х.я                          Д.н.ць

.д.с.                                 Н.м.чч.н.                    Д.сн.

В Україні понад 1000 міст.

Скільки річок в Україні? А про ріки  ми дізнаємося. Тому нам потрібно придбати квитки і пересісти  у інший транспорт .

Слайд 6

Гра «Незвичайна математика»

  • Виконайте дії і прочитайте слово.
  • Па + росток – сток +плавити – ити = пароплав.

Давайте пошукаємо цю інформацію у вірші В.Лучука «Скільки річок в Україні?»

ІІІ Опрацювання вірша В.Лучука «Скільки рік в Україні?»

1. Учитель читає виразно вірш у повільному темпі

- Чи дізналися ми, скільки точно річок в Україні?

2. Словникова робота.

тихий           гін

смілий          рине

голубий       пруг

зеленій             зорять

невпинний       свічадо

проворний        терикон

Прочитайте слова мовчки, а тоді – перевірте читання свого сусіда по парті

- Що об’єднує слова І колонки? ( Всі прикметники)

Чи зрозумілі слова у ІІ колонці? Прочитайте пояснення  до цих слів, що є у підручнику на с. 73, 74, але в тому порядку, як розміщені слова по порядку.

3.Читання вірша учнями.

- Яка з річок є символом України?

3 Вправи на розвиток швидкості читання

а)Читаючи, порахуйте, скільки річок згадано у вірші.(14)

б)Гра «Хто швидше»

Знайдіть, ознаки яких річок записані  у І колонці (Дон, Два Черемоші – Білий, Чорний, Стрий, Десна, Дніпро.)

  • Особливості яких річок виражають дієслова: котить (Тиса), впадає ( Стрий), мчить(Донець), біжить (Дніпро)
  • Яку дію виконують річки: два Черемоші (іскряться), Уж (поспішає),Буг ( обмиває), Прут (рине), Дністер (розпростер)

в) Гра « Відшукай рими»

Грають ( літають)

Проворний ( Чорний)

Терикони (перепони)

Знає ( зростає)

Гоном (Доном)

4. Висновки

Про Які річки ви дізналися вперше?

Чи отримали ви точну відповідь на запитання  Скільки річок в Україні?

_ Запам’ятайте: річок в Україні налічується 73 000. Серед них є маленькі і великі

Слайди 7-18

Слайд 19

З зупинки «Річкова»  до зупинки «Озерна» ми подорожуватимемо…

- Відгадайте чим.

Я читатиму речення, а ви випишіть першу букву з кожного слова

Слайд20

 Петрик охоче їхав з дому                    Поїздом

ІVОпрацювання статті « Світязь – найглибше озеро»

1 . Відгадування загадки.

Про яку водойму України будете читати далі, дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Слайд 21

Серед села корито

водою налито.

Біля нього вербичка пухнаста

і калина гілляста,

і  малеча, і дорослі

часто йдуть до нього в гості. ( озеро)

Спробуйте відгадати, про яке озеро я розповідаю: « Саме його називають перлиною Волині. Площа озера 25,2 квадратних км  , довжина – 9,3 км, найбільша ширина 8 км, максимальна глибина- 58,4 м. Озеро славиться дуже чистою, прозорою і м’якою водою. Воно багате рибою (вугор, лящ, окунь, щука, сом). Озеро входить до складу Шацького природного національного парку.

2. Самостійне читання статті мовчки.

- Прочитати порівняння

3.Опрацювання вірша Ліни Костенко « Я хочу на озеро Світязь».

Від чийого імені ведеться розмова?

 Скільки разів у вірші вжито слово Світязь?

Слайд 22

Фізхвилинка

Слайд 23

Наступна зупинка – Джерельна» І вирушимо ми на…

Л…т…к

V.Опрацювання оповідання В. Сухомлинського « Не забувай про джерело».

1. Складання тематичної павутинки до слова вода

 

 

 

ВОДА

 

 

 

 

2. Гра «Встав букви»

води

купа                                              

                                              л…ь

 

розсипа

бра   

дотримува

 

 

сели

 

3. Читання твору «ланцюжком»

Уточнення лексичного значення слів

 Прочитайте в лівій колонці тлумачення і доберіть до них із правої колонки відповідні слова.

Оповідання про давнину ; те, що було насправді  -               Жовті води

Незабудоване, запущене місце –                                                 мул  

Подрібнена земля, що відкладається на дні водойм               пустир 

Місто у Дніпропетровській                                                        бувальщина

області                                                                                                                                                    

Хто розповідав дітям бувальщину?

Яким був ставок у давнину

Подумайте, як зник ставок.

Аналіз змісту твору. Вибіркове читання.

1. Що учитель показав дітям? Прочитайте.

2. Хто викопав цей ставок?  Прочитайте.

  • Як ви думаєте, для чого козаки  його викопали?

3. Як селяни вирішили врятувати ставок? Прочитайте.

4. Прочитайте, як люди виконували свою ухвалу.

5. Кому дозволялося не виносити відро з мулом?

6. Яким ставав ставок?

7. Хто першим перестав виносити мул? Чому?

8. Чому багато селян стало ходити купатися вночі?

Який зміст передає вислів «лихий призвід — людям заохота» виявилося у житті селян?

Хто розумів, до чого це може призвести?

Якого правила стали дотримуватися люди? Як ви розумієте «на мій вік вистачить»?

Як почав зникати ставок? Що від нього залишилося?

Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Гра «Хто швидше?».

Прочитайте абзаци, у яких є речення: «У лісі водилися білки” , «Усі їх прозвали Неприкаяними», «А потім і того не стало», «І ставок щез»

б) Гра «Дочитай речення».

Спочатку люди якось…                                      (6)

Ось тут, на місці…                                               (1)

Старі хитали головами                                        (8)

Над ставом, на вербових кілках…                     (4)

Їх тоді там багато…                                            (2)

Та ставок…                                                           (9)

Та стали помічати…                                              (3)

Тільки спогад про…                                            (10)

Та ось хтозна-звідки…                                        (5)

Багато підлітків…                                               (7)

 

 

в) Мовно-логічне завдання

Користуючись текстом, позначте цифрами послідовність подій у  реченні.

 

г) Прочитайте  речення.  Якщо висловлювання  відповідає змістові твору В.Сухомлинського «Не забувай про джерело» - постав знак +, а якщо ні -  -

Колись на місці пустиря був ставок.        

На березі ставка поселилися запорожці.  

Уздовж берега стояли пластикові відра.

Нову сім'ю прозвали Неприкаяними.

Нова сім'я дотримувалася звичаїв.

Залишився тільки спогад про ставок.

 

Стислий переказ твору.

 

Слайд24

В Україні здавна шанували джерела. За смакові якості джерельну воду вважали живою., тобто цілющою. У  Києві  є музей води.

Слайд 25

Слайд 26

VІ  Наступна зупинка «Рідна сторона» Продовжимо подорож на… Прочитайте.

Чому ця зупинка називається саме так? Та тому, що ми повертаємося додому.Через с. Свірж протікає річка Свірж. Довжина її - 70 км. Впадає у р. Дністер.

Слайд 27

І кінцева наша зупинка – це «Острів скарбів»

Що це за острів? Прочитайте.

Ла Шко – рів ост бівскар.

більшийНай бскар  няуч – нязанн.

І заскати єство восло в житіт можез йто,хто габа то єзна і євмі.

 Слайд 28

Слайд 29

Підсумок уроку.

 Сьогодні на уроці я навчився ( запам’ятав)…

Я зрозумів, що…

Я сьогодні з уроку іду з радісним, сумним настрєм. (смайлик)

doc
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку