Урок Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е. Портер «Поліанна»

Про матеріал
Розробка містить поширений конспект уроку, який можна використати як підсумковий під час вивчення роману Е. Портер "Поліанна"
Перегляд файлу

Конспект уроку. Зарубіжна література. 5 клас

Тема. Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е. Портер «Поліанна»

Мета: допомогти розкрити взаємозв’язок ідеї радості життя і відкриття світу; повторити зміст роману в ігровій формі; порівняти образи Тома Сойєра і Поліанни;

створювати умови для розвитку уяви, творчих здібностей, критичного мислення, ініціативності учнів;

 формувати основні компетентності (володіння державною мовою, громадянська та соціальна, уміння навчатися впродовж життя, загальнокультурна);

реалізовувати такі наскрізні лінії як Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека ;

сприяти вихованню ціннісного ставлення до себе, родини, людей

Очікувані результати: учні

розуміють ідейний зміст роману, можуть використати його у своєму житті,

знають основні події твору,

вміють порівнювати літературних героїв,

готові співпрацювати з іншими, брати на себе відповідальність,

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал (картки кольорові сигнальні, кружальця «Вчимось радіти»), ілюстрації учнів до твору, літературні вікторини, відеозапис ( https://www.youtube.com/watch?v=9_7GHVuHv0c), картки для самооцінювання

Тип уроку: урок розвитку компетентностей (урок комплексного застосування знань, вмінь, навичок)

Форми роботи на уроці: бесіда, рольова гра, творчі завдання, інтерактивні технології (робота в групах, «незакінчене речення», «Кола Вена»), робота з текстом, гра.

Епіграф: Радість – всесвіту пружина,

                Радість – творчості душа…

                                          Ф.Шиллер

Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування учнів (Який колір вашого настрою? Підніміть картку відповідного кольору. Чому? Яким би ви хотіли, щоб був урок?).

Вчитель: Ось такий у нас різнокольоровий настрій на початку! Побачимо, чи зміниться колір вашого настрою наприкінці уроку.

ІІ. Оголошення теми, епіграфу уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (Що ви чекаєте від уроку? Що б ви хотілися зрозуміти, навчитися, дізнатися на цьому уроці?)

IV. Оголошення мети уроку

V. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Ми познайомилися з цікавою і мужньою дівчинкою Поліанною та її грою, яка змінила життя багатьох жителів містечка, тому, логічно, що і сьогоднішній урок у нас буде з різними іграми. А почнемо з гри «ТАК чи НІ» для перевірки основних фактів з роману. Правила прості: якщо факт правильний – піднімається зелена сигнальна картка, якщо ні – червона, якщо невпевнені – жовта. Неправильний факт виправляємо.

  1. Поліанна була донькою вчителя (НІ)
  2. Поліанна мала бліде обличчя і чорне волосся (НІ)
  3. Міс Гаррінгтон доводилася Поліанні тіткою (ТАК)
  4. Дівчинку поселили в кімнаті на горищі (ТАК)
  5. Тітка Поллі була сестрою батька Поліанни (НІ)
  6. Першою в гру Поліанни почала грати тітка Поллі (НІ)
  7. Поліанна допомогла містеру Пендлтону, коли той зламав собі руку (НІ)
  8. Містер Пендлтон у юності був закоханий у матір Поліанни (ТАК)
  9. Лікар Чілтон і тітка Поллі кохають один одного з юності, але посварилися і не підтримували зв’язків (ТАК)
  10.  Після нещасного випадку Поліанна назавжди залишилася скаліченою (НІ) 

VІ. Формування вмінь та навичок

  1. Вчитель. А що ж це за така гра Поліанни? Давайте пригадаємо, як вона виникла, як вона називається і в чому її суть?

Рольова гра – розповідь від імені героїні

 

2. Вчитель. Як бачимо ключові слова нашого уроку, виходячи з теми і епіграфу: Поліанна, Радість, Життя. Тому зараз ви попрацюєте в групах.

І етап. Завдання: скласти сенкан до слова

1 група – Поліанна

2 група – Радість

3 група – Життя

ІІ етап. Обмін сенканами

3. Робота з текстом.

Вчитель. Поліанна собою і своєю грою змінила життя багатьох жителів містечка. Давайте знайдемо в розділі «Гра і гравці» уривки, в яких розповідається, що сталося з героями після знайомства з дівчинкою.

4. Бесіда:

  • З якою метою ці всі люди приходили в будинок до тітки Поллі?
  • А чому тітка Поллі не знала про «гру в радість»?

5. Фізкультхвилинка (відеокліп «Поліанна»)

6. Практичні завдання:

  1. Створюємо сонечко «Я радію» (на промінчиках пишуть, чому саме радіє. У кого буде найбільше промінчиків-приводів для радості). Кожен озвучує методом «незакінченого речення» свій один варіант «Я радію…»
  2. Вирішення проблемних ситуацій. Гра  «Вчимося радіти» (на кружальцях написані різні ситуації, наприклад: потрапив у лікарню, зламався велосипед, потрапила під дощ і т.п; діти витягають кружальце, і їм потрібно знайти, чому можна радіти в тій неприємній ситуації)

 

7. Вчитель. Ми познайомилися в цій темі з двома головними героями, які в чомусь подібні, а в чомусь відмінні. Спробуємо це визначити.

Складання «Кіл Вена»

Том                                 Поліанна

Відмінне           Спільне           Відмінне

 

 

 

 

 

8. Узагальнення отриманих знань протягом вивчення роману. Підсумкова гра « Гол! » (Вчитель задає 11 запитань. Якщо учні відповідають правильно, то рахунок на їхню користь, і навпаки. Можна використати звичайний дитячий м’яч для передачі його тому, хто відповідатиме. Тим самим підвищуємо рухливість дітей на уроці.)

 

  1. До якого літературного жанру належить твір «Поліанна»?
  2. Хто автор роману, і представницею якої національної літератури вона є?
  3. Чому у головної героїні таке дивне ім’я?
  4. Чому Поліанна приїхала до своєї тітки?
  5. Що хорошого дівчинка віднайшла у своїй кімнаті на горищі?
  6. Який подарунок отримала Поліанна замість очікуваної ляльки?
  7. У чому заключається головне правило «гри в радість»?
  8. Як звали вередливу тітоньку, до якої навідувалась Поліанна?
  9. Який нещасний випадок трапився з Поліанною?
  10.  Як Поліанна допомогла хлопчику Джиммі Біну?
  11.  Завдяки кому Поліанна одужала?

VII - Рефлексія. (Чи вдалося вам на уроці те, що очікували на початку? «Сьогодні на уроці я …(зрозумів, запам’ятав, почув, зробив і т.п.)» методом незакінченого речення «Мікрофон».).

  • Самооцінювання.

VIII. Підсумкове слово вчителя. Емоційний стан учнів (Який колір вашого настрою? Підніміть картку відповідного кольору. Чи змінився він?)

 Ми завершили вивчення роману Е.Портер «Поліанна». Навчивши людей «гри в радість», Поліанна змінила їхній світ! Вона відкрила їм новий світ! (звертаємо увагу на тему і епіграф уроку)

Надіюсь, що ви теж візьмете з собою в життя радість, оптимізм і доброту.

ІX. Домашнє завдання. Написати «Лист літературному герою» (з вивчених творів у цій темі)

Література: Посібник «Світова література». Уроки за новою програмою. 5 клас/упоряд. Н. Жданова. – К.,2013

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку