Відкритий урок на тему ". Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування"
Урок. Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, презентація.
Урок. Ігрові вправи з надання команд виконавцям у середовищах програмування
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель:
Діти, у нас на уроці присутні гості, тому поверніться до них, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки!
Діти: Ми раді вітати вас в нашій оселі, зичимо миру, здоров’я добра!
Учитель: А тепер сідайте, будь ласка. Щоб наша праця була успішною слід дотримуватись таких правил, пригадаймо їх:
1. Правило піднятої руки.
2. Дружня співпраця у парах, групах.
3. Уважно слухати вчителя і учнів.
4. Активно і творчо працювати.
Оголошення плану уроку
Сьогодні у нас такі завдання на уроці:
На дошці висять картки з планом уроку. Під час всього уроку виконане завдання створює команду, в кінці – створюється повний алгоритм дій «З’їсти яблуко».
ІІ. Актуалізація опорних знань
Виправте помилку в послідовності дій.
1) піти в магазин;
2) оплатити вартість покупки;
3) принести хліб додому;
4) взяти гроші;
5) вибрати потрібні хлібобулочні вироби
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми уроку
- Дітки, як ви гадаєте, що ми сьогодні робитимемо на уроці?
(відповіді дітей)
- Сьогодні на уроці ми з вами закріпимо поняття «команда» та «виконавець команди», а також спробуємо пограти в ігри, використовуючи команди виконавців у середовищі програмування.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Ви вже знаєте, що виконавцем послідовності дій може бути той, хто розуміє і може виконати кожну команду цієї послідовності дій. Є різні виконавці послідовностей дій.
Розглянь малюнки. Назви виконавців. Наведи приклади команд для них.
Вправа «Сонечко» - міжпредметний зв'язок
З поданих речень, діти обирають ті, що є спонукальними.
- Підійди до мене!
- Знайди малюнок в Інтернеті!
- Розв’яжи приклад!
- Вітаю з Днем народження!
V. Засвоєння нових знань
Одного виконавця від іншого відрізняє:
Кожна послідовність дій складається для конкретного виконавця. Щоб скласти послідовність дій, необхідно спочатку визначити середовище та систему команд виконавця. А потім записати потрібні команди в певному порядку.
Розгляньте малюнок, ознайомтесь з таблицею. Складіть для учня послідовність дій, результатом виконання яких є написання на дошці назви пори року.
(один учень спробує виконати цю команду, а всі інші виконують на картках)
Запитання і завдання
VІ. Фізкультхвилинка
Відео
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Практичне завдання
Робота з комп’ютерною програмою, що передбачає створення алгоритму. Використання офіційного сайту з програмування (навчання дітей побудови алгоритмів, створення власних ігор) –
https://studio.code.org/s/course1/stage/1/puzzle/2
Релаксація
Гімнастика для очей
Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.
VIII. Підбиття підсумків уроку
Учні висловлюють думки, що їм сподобалось, дізнались на уроці
Резервний час
Сьогодні ми ще порозгадуємо загадки.
Загадка - це короткий, поданий у прихованій формі опис предмета чи явища, який вимагає відгадки.
Спробуйте розгадати декілька загадок.
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка)
2. Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......(клавіатура)
3. Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш - ......(монітор)
4. Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)