Урок "Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет"

Про матеріал
Урок "Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет" створений з елементами самостійної роботи учнів.
Перегляд файлу

Тема: Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет

Мета: сформувати в учнів поняття про імунітет,  його види; ознайомитися з механізмами захисту організму: неспецифічним та специфічним; розвивати вміння працювати самостійно, знаходити відповідний матеріал з інших джерел, критично мислити; виховувати відповідальність перед поставленим завданням.

Тип уроку: комбінований

Хід роботи

І Організаційний етап

ІІ Перевірка домашнього завдання

Вправа «Розірвана шпаргалка»

Слово вчителя: «Ця вправа проста, але дуже корисна. Вона допоможе вам не розгубитися на екзамені. Адже не секрет, що ви пишете шпаргалки, а вчитель, якщо знайде їх, розриває. І,  якщо у вас є якісь знання, ви навіть з розірваної шпаргалки можете скласти правильну відповідь»

 

Слайд№1

 

 

Слайд№2

ІІІ Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

«Буквений диктант»

(учні дають відповідь на питання і складають слово відповідь з перших літер)

1.Система в організмі, яка забезпечує захист від чужорідних організмів(імунна);

2.Органели ниткоподібної форми, які тягнуться від одного кінця м’язового волокна до іншого(міофібрили);

3.Причина, яка може спричинити забій(удар);

4.Нервова клітина (нейрон);

5.Імя вченого, який назвав «непотрібними і шкідливими» мигдалики, апендикс(Ілля Мечников)

6.Клітини крові, які беруть участь у згортанні крові(тромбоцити);

7 Клітини крові, які виконують транспортну функцію(еритроцити);

8.Рідина в організмі, якої утворюється за добу до 20л(тканинна).

Слайд№3

 

ІV Вивчення нового матеріалу

  • Які клітини крові людини забезпечують захисну функцію в організмі?
  • Давайте пригадаємо їхню будову?                    

         Слово вчителя: В нашому організмі існує два механізми захисту: неспецифічний та специфічний .

Слайд№4

 

      

 Слайд№5

Прийом «Доповни схеми»

(учні працюючи з підручником дописують подані схеми)

 

 

Слайд№6

 

 

Слайд№7

(обговорення заповнених схем)

 

Слово вчителя: Який внесок в розвиток науки про імунітет внесли Ілля Мечніков та Пауль Ерліх? В цьому питанні нам з вами допоможуть розібратися два учні з класу, які на сьогодні приготували про них повідомлення. Надамо їм слово.                                                        

 

 

    Слайд№8

 

 

Ілля Ілліч Мечников. (03.05.1845-02.07.1916). Видатний фізіолог, ембріолог, лауреат Нобелівської премії в галузі фізіології та медицини, почесний доктор Імператорського Харківського університету.

Народився у Харківській губернії, с. Іванівка, у дворянській родині. 1862 р. закінчив із золотою медаллю Другу Харківську гімназію. У 1864 р. закінчив природниче відділення фізико-математичного факультету Харківського університету. Магістерську та докторську дисертацію І. І. Мечникова було захищено у Санкт-Петербурзькому університеті, приват-доцентом якого він став. У 1870-1882 рр. І. І. Мечников займав посаду професора у Новоросійському університеті, де плідно співробітничав з багатьма відомими науковцями

Ним було організовано першу в Україні і Російській імперії бактеріологічну станцію. Протягом 28 років він завідував лабораторією Пастерівського інституту. І. І. Мечников створив першу вітчизняну школу мікробіологів, імунологів та патологів. Він є автором багатьох наукових праць у галузі біології та медицини, а також одним із засновників еволюційної ембріології. У 1882 р. І. І. Мечников винайшов явище фагоцитозу і у подальшому розробив фагоцитарну теорію імунітету. За ці високі досягнення  він був удостоєний Нобелівської премії в галузі фізіології та медицини.

Діяльність І. І. Мечникова багатогранна, а внесок у світову науку, заслуги перед людством – величезні. Фагоцитарна теорія І. І. Мечникова зберігає своє значення дотепер, становить важливий етап у розвитку медицини

 

Слайд№9

Пауль Ерліх (нім. Paul Ehrlich;  14 березня 1854 — 20 серпня 1915) — німецький вчений, який отримав Нобелівську премію з фізіології і медицини 1908 року (разом з І.Мечніковим). Він відомий своїми роботами в галузі гематології, імунології і хіміотерапії. Ерліх передбачив автоімунітет і назвав його «horror autotoxicus». Саме він ввів термін «хіміотерапія».

V Закріплення, узагальнення і систематизація знань

«Цифровий диктант»

(учитель пропонує учням дати відповіді на питання: «0» - відповідь неправильна; «1» - відповідь правильна. Кінцевий результат – набір цифр)

 

Слайд№10

Слайд№11

 

VІ Повідомлення домашнього завдання

 Слово вчителя: «Опрацювати матеріал підручника. Заповнити таблицю «Захворювання, які пов’язанні з порушення імунної системи»

 VІІ Підсумок уроку

Що було цікаве на уроці?

Що було незрозуміле?

На що треба звернути увагу?

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку