Тема. Клавіатура. Уведення окремих символів.
Мета. Познайомити з клавіатурою, її призначенням. Вчити користуватися клавіатурою. Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення. Виховувати інтерес до інформатики.
Обладнання: роздаткові таблиці, картки, підручник . для 2 кл., малюнки.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
- Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
Як здоровий і веселий – щастя не мине!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Надія».
Інтерактивна вправа «Криголам».
-Яким ви хочете бачити сьогоднішній урок?
Діти добирають прикметники, що починаються із тих літер, які є у слові «урок».
У – улюблений…
Р – радісний, розвиваючий…
О – особливий…
К – корисний, кольоровий…
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Із поданих слів оплесками вибрати ті, які мають відношення до будови комп’ютера: монітор, котик, системний блок, стіл, телевізор, клавіатура, магнітофон, мишка, принтер, сканер, собачка, годинник.
Як солдати на парад,
Стали клавіші у ряд.
Як всіх їх назвати?
Можете сказати? (Клавіатура)
ІV. Прогнозування. Комп’ютерний словничок.
V. Тема та мета уроку
Сьогодні ми:
Відомий американець стенографіст, Франк Едгард Макгуррін, в 1888 році розробив метод сліпого десятипальцевого друку. До цього повсюдно застосовувався метод восьмипальцевого друку тексту на друкарських машинках, але навіть там десять пальців виявилися швидше восьми. А з появою комп’ютерів «десять пальців» захопили лідерство остаточно. Франк навіть вигравав суперечки за швидкістю між восьмипальцевим і десятипальцевим методом.
Понад сто років навчають людей швидко друкувати на клавіатурі ком’ютера, адже це потрібно для стенографістів, бухгалтерів, копірайтерів і всіх хто працює на комп’ютері.
Ми вже познайомилися з основними групами клавіш на клавіатурі. Найбільша група — це алфавітно-цифрові клавіші.
Порядок розташування букв на клавіатурі не збігається з алфавітним. Букви, які використовуються найчастіше, розташовані в центрі клавіатури. А букви, які використовуються нечасто, — скраю.
Голосні звуки А і О зустрічаються в українській мові найчастіше. Тому клавіші з буквами А і О розташовані в ряду, який називають основним рядом клавіатури.
- Розглянь малюнок. Згадай, як називають кожен пальчик на руці. Знайди для кожного пальчика клавіші, позначені таким самим кольором.
Запам'ятай правила роботи з клавіатурою.
1. Клавіші з буквами ФІВА ОЛДЖ утворюють основну позицію пальців на клавіатурі. Вказівний палець лівої руки розташовують на букві А. Вказівний палець правої руки — на букві О.
Зверни увагу: клавіші з буквами А і О можна знайти на дотик. Зазвичай на їх поверхнях є спеціальні рисочки.
2. Великі пальці рук розташовують на клавіші Пропуск.
3. Під час набору тексту кожен пальчик повинен торкатися «своїх» клавіш.
Розглянь малюнки. Як потрібно тримати руки на клавіатурі?
VI. Тренувальні вправи. Робота з картками.
Картка з зображенням клавіатури (роздається дітям). Завдання: зафарбуй синім кольором клавіші для введення цифр, червоним – для введення букв, зеленим – клавіші Shift, жовтим - клавішу Пропуск.
VII. Фізкультхвилинка – пальчикова гімнастика.
Вправа «Бджілка»
VIII. Повторення техніки безпеки у комп’ютерному класі.
- Як потрібно сидіти за комп’ютером? (Спина рівна, лікті – на столі, ноги – на підлозі).
- Яка повинна бути відстань від очей до екрана монітора? (Відстань повинна бути не меншою від 50 см).
- Якими повинні бути руки під час роботи за комп’ютером?(Руки повинні бути чистими і сухими).
- Чи можна торкатися монітора? (Ні, не можна).
- Чи можна класти зошити, ручки, підручники на клавіатуру? (Ні, не можна).
- Що ще небезпечно робити? (Не можна торкатися задньої панелі монітора та системного блока. Не можна торкатися дротів, це небезпечно).
IX. Робота з підручником (с. 43-46)
- Мудрунчик хоче допомогти Елзіку навчитися користуватися клавіатурою, тому що клавіатура дуже важлива складова частина комп’ютера. Тому Мудрунчик і пропонує детально роздивитися клавіші, адже вони різні, і написи на них різні.
- По скільки літер на кожній клавіші? (По дві)
- Де розташовані цифри на клавіатурі? (Угорі)
- Як потрібно встановити режим української мови? Давайте спробуємо двома способами.
- Також ми знайомі з вами з клавішею Пропуск, коли переходили до наступного слайду. Крім того, клавішею Пропуск можна робити пропуски між словами під час введення тексту.
X. Робота за комп’ютером.
- Сьогодні ми будемо працювати з клавіатурою (давайте ще раз прочитаємо що таке клавіатура). Допоможе нам у цьому клавіатурний тренажер Rapid Typing.
Навчання буде проходити на фоні цікавого і барвистого підводного світу. Різноманітні підводні мешканці не дадуть вам занудьгувати під час проходження уроку.З підвищенням якості вашого набору, перед вами будуть відкриватися нові світи з їх симпатичними мешканцями.
Спочатку потрібно запустити Rapid Typing на виконання. Для цього:
Уважно спостерігай за літерами, що з’являтимуться, і натискай потрібну клавішу клавіатури.
Умовно поділи клавіатуру на дві частини (праву і ліву) і клавіші зліва намагайся натискати пальцями лівої руки, а клавіші справа – правої.
XI. Фізкультхвилинка для очей
Ваші очі стомилися, тому виконаємо кілька вправ для них.
Очки вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички….
Ні зайчика, ні лисички…
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво… і направо…
Це не вправа, а забава!
XII. Підсумок уроку.
- Які нові слова ми вивчили сьогодні?
- Що вони означають?
- Для чого призначена клавіатура?
-Чи був цікавим для вас урок?
- Що сподобалося найбільше?
- Які труднощі виникали ?
-Як ти використовуватимеш те, що вивчив?
Оціни свої знання та вміння. (Підніміть руку якщо ви погоджуєтеся з твердженням)
- Намалюйте свій настрій з яким ви закінчили урок?