Урок інформатики 2 клас "Створення зимових візерунків в графічному редакторі Scratch"

Про матеріал
за підручником Вдовенко В.- Я досліджую світ: підруч. Для 2 кл. закл. Загальн. Середн. Освіти ( у 2-х частинах): частина2 (інформатика та технології)/ Вікторія Вдовенко, Наталка Котелянець, Олена Агеєва.- К.:Грамота,2019.-112с
Перегляд файлу

Клас: 2-В

Тема: Малюємо зимові візерунки в графічному редакторі

Мета:  Навчальна: Навчати використовувати Різні способи редагування в графічному редакторі середовища Scrathc

Розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення

Виховна: Виховувати інтерес до інформатики

 

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок;

 

Методи:

Словесні( бесіда, розповідь, пояснення)

Наочні(демонстрація, ілюстрація)

Практичні(метод вправ, практична робота)

Інтерактивні методи:

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика

Міжпредметна інтеграція: математика

 

Обладнання: комп’ютер, аудіо, наочність, підручник.

 

Інтернет джерела: Зимові пісні [Електронний ресурс] : Альбом //z1.fm. – Режим доступу: (https://z1.fm/artist/1501953) . – Назва з екрану. – (Дата перегляду 23.02.2020)

 

Як виглядає ваше ім’я на вишиванці і як закодувати в узорах власне прізвище   [Електронний ресурс] :  стаття //експрес– Режим доступу: https://expres.online/archive/news/2018/09/04/307391-vyglyadaye-vashe-imya-vyshyvanci-zakoduvaty-uzorah-vlasne-prizvyshche?fbclid=IwAR3zGsTf6vHW3gmC3ofj3JGwCiQD3a9PkYiGXCi_kiTXnb2mlsezOaUQRVk) . – Назва з екрану. – (Дата перегляду 23.02.2020)

 

Література:

Вдовенко В.- Я досліджую світ: підруч. Для 2 кл. закл. Загальн. Середн. Освіти ( у 2-х частинах): частина2 (інформатика та технології)/ Вікторія Вдовенко, Наталка Котелянець, Олена Агеєва.- К.:Грамота,2019.-112с

 

          Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання.

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

Мене звати Валентина Володимирівна і сьогодні урок інформатики вам проведу я.

 

2. Повторення правил поведінки у комп'ютерному класі.

1. гри «Перевір себе».

- Візьміть карточки червоного і зеленого кольору. Якщо твердження вірне, то піднімайте зелену картку. Якщо хибне – червону.

 

  • Робота учнів у комп'ютерному класі дозволяється не тільки у присутності вчителя. (червона)
  • У комп'ютерному класі учні мають зберігати тишу і порядок, виконувати всі вимоги вчителя.( Зелена)
  • Входячи до комп'ютерного класу, обов'язково скинь верхній одяг. (Зелена)
  • Можна приєднувати або від'єднувати кабелі, зачіпати рознімні з'єднання, дроти та розетки. (червона)
  • Не можна пересувати комп'ютери, відкривати системний блок. (Зелена)
  • Не можна намагатися самостійно усунути несправності роботи апаратури. Якщо виникли несправності, негайно звертайтесь до викладача. (Зелена)
  • Можна під час роботи стукати по клавіатурі та без потреби натискати клавіші.(червона)
  • Дотримуйся правильного режиму роботи за комп'ютером. (Зелена)
  • У разі появи різання в очах, різкого погіршення зору, болю в пальцях та кистях рук, посилення серцебиття слід відразу залишити робоче місце, сповістити про свій стан вчителю. (Зелена)

 

ІІ. Розвиваючі вправи

 

1. Гра «Лабіринт»

- Білочка хоче потрапити в гості до сніговичка, але не знає правильної дороги, давайте допоможімо білочці не заблукати

 

2. Графічний диктант

Білочка прийшла, але сніговичка ніде не видно. Давайте допоможемо його знайти, а для цього нам потрібно взяти аркуші в клітинку, олівці і почати графічний диктант. Я буду говорити на скільки клітинок в який бік треба вести лінію, а ви її проводите

 

Який гарний сніговик в нас отримався! Тепер вони з білочкою знайшли один одного і зможуть погратись

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • якщо ви створюєте чи вже створили електронне зображення і в ньому треба щось змінити. Які інструменти слід використати?( заливка, гумка)
  • А якщо ви зробили яблуко фіолетовим кольором, а потрібно його зробити зеленим?( заливка)
  • Для створення однакових частин малюнку, який інструмент допоможе? (Штамп)

Для довідок:

Для цього в графічному редакторі є такі інструменти Очистити та Скасувати

Якщо ви намалювали малюнок і вам здалося що тут щось зайве то ви можете використати інструмент Скасувати і тоді дія яку ви виконали повернеться до попередньої. А якщо натиснути інструмент Очистити  то все зникне і тоді на допомогу прийде інструмент Скасувати. Для створення однакових елементів зображення використовують Штамп. Спочатку треба намалювати малюнок, наприклад: коло. Далі обираємо інструмент Штамп, виділяємо необхідний фрагмент, відпускаємо клавішу миші і штампуємо. Для того щоб скасувати штампування натискаємо на інструмент Пензель. До  редагування можна віднести зміну кольору, для цього обираємо необхідний колір на палітрі, наприклад, блакитний і обираємо інструмент Заповнення і підвівши курсор миші до потрібного нам місця натискаємо лівою клавішою. Так само можна змінити колір фону. Незмінним інструментом редагування є Гумка.

 

ІV. Повідомлення теми уроку

На сьогоднішньому уроді ми будемо створювати малюнок сніжинки за допомогою графічного редактора Scratch

 

У. Вивчення нового матеріалу

Діти, а чи знали ви що раніше , більше як 500 років назад ,дивившись на сніжинки люди вигадували безліч візерунків для вишиванок своїм рідним і близьким?

 

Пізніше вигадали інший спосіб створення візерунків на тканині. Украінці зашифровували у вишиванні свої імена, прізвища та прізвиська починаючи вишивати орнамент з середини і до країв. Існувало повір’я, що таким чином вони оберігали себе, своїх близьких і домівки від злих духів, що бродять по світу в пошуках поганих людей.

 

Зараз є можливість зашифрувати слова, назви міст та власне ім'я у схему українського орнаменту.. Кожна літера - це вишитий символ, кожен символ - це потужний оберіг. Абетку та її тлумачення видав у своїй книзі Володимир Підгірняк, дослідник української писанки та вишивки. Шляхом аналізу народної творчості прикарпатського краю, він виявив певні закономірності в орнаментах, які наштовхнули його на виявлення в них закодованої інформації.

 

-Діти, а в кого з вас є власна вишиванка? А чи хотіли б ви таку, на якій вишите ваше ім’я

 

Ось так виглядають звичні поширені імена українців, які закодували в українській вишивці. Знайди і своє ім'я!

 

 

УІ.Закріплення знань

  1. Створення орнаменту класу

 

Наприклад, 3 клас

  1. Встановіть відповідності

 

Інструмент – призначення

Особливу увагу звертаєм на ті, що будуть використовуватися під час практичної роботи

 

 

VІІ.Руханка

Гра «заборонений рух»

Зараз ви повинні повторювати за мною всі мої рухи окрім забороненого заборонений рух це плескання  в долоні

 

ІХ.Практична робота з ПК

1.Пояснення , демонстрація виконання, перевірка розуміння змісту завдання та способів їх реалізації.

Сьогодні ми намалюємо зимовий візерунок в Скретч.

1. Відкрий графічний редактор Скретч. Малюнок виконуємо в растровому режимі.

 

 2. Намалюй круглу основу (інструмент Овал + Shift). Розділи отриману фігуру на чотири рівні частини (інструмент Лінія). Зафарбуй фігуру. Який колір краще обрати для зимового візерунка?

 

3. Намалюй візерунок лише в одній частині, а далі відтвори його на інші три частини круга.

 

4. Обери інструмент Овал, розтягни або стисни його до потрібного розміру. Поверни овал за допомогою стрілочки, яку ти побачиш над фігурою

 5. Окремо намалюй невеличкий квадрат, а потім покрути його. Продублюй його чотири рази й розташуй у потрібних місцях. Які інструменти ти використав (використала)?

 

6. Розфарбуй маленькі фігурки. Який інструмент тобі знадобиться? Який колір ти обереш? Поясни свій вибір.

 

7. Перенеси на інші частини круга отриману частину візерунка. Для цього використай інструмент Обрати й дублювати, виділи потрібну частину малюнка та перенеси її вліво. За допомогою стрілочки, яку ти побачиш над перенесеною частиною малюнка, поверни її в потрібне положення.

 

 8. Обери й продублюй верхню половину візерунка на нижню частину. Розверни продубльовану частину.

 

9. Збережи малюнок. На наступному уроці ми продовжимо з ним працювати.

 

10. Заверши роботу з програмою.

 

4.Повторення правил роботи за комп'ютером. 

  • Сиди рівно та зручно, ноги став на підлогу.
  • Клавіші клавіатури натискати легко та плавно.
  • Не торкайся руками до екрану комп’ютера .
  • Не можна їсти за комп’ютером.
  • Приступай до роботи з чистими руками та в сухому одязі.
  • Не вмикай комп'ютер без дозволу вчителя.
  • Не торкайся дротів і розеток.

5.Робота з ПК

( увімкнено зимові пісні для дітей)

6.Релаксація

 А зараз давайте трохи відпочинимо і спробуємо своїми руками показати одну історію, я показую, а ви повторюєте

В селі стояла невелика хатинка

Поруч протікала річка

На березі стояв човник

В хатинці жили дідусь, бабуся

І онучка Настуся

Одного разу пішла Настуся до лісу

По дорозі зустріла зайченя

І знайшла в лісі хатинку

На дверях замок

Замок міцний

Біля дому росло велике дерево

На гілці гніздо з пташенятами

У них тиха година

Але одне пташеня  вилетіло з гнізда

Дівчинка його спіймала

В лапках був ключик

Настя відчинила двері

Там був дідусь в окулярах

Він подарував дівчинці книгу

І тепер Настуся кожного тижня

Ходила до нього щоб взяти нову книгу

 

Х. Підсумок уроку

1. Аналіз виконання завдання практичної роботи.

2. Узагальнюючі запитання (завдання) з теми уроку та практичної роботи

 


 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
4187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку