Урок інформатики на тему " Історична подорож"

Про матеріал

Мета: а) ознайомити з деякими відомостями з історії інформатики; удосконалювати навички роботи з клавіатурою, навчально – розвивальними програмами;

б)розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати інформацію;працювати в групі; розширювати кругозір учнів;

в) виховувати інтерес до історії інформатики; культуру роботи з комп'ютером.

Перегляд файлу

 

Мукачівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №7

Мукачівської міської ради

 

 

 

 

Урок

інформатики

( 2 клас)

 

 

 

 

E:\The_Time_Machine.jpg 

                                                                                             Вчитель початкових класів

                                                                                                     Шпеник Т.О.

 

 

 

 

 

м. Мукачево

 

Тема:  Історична подорож

Мета:  а) ознайомити з деякими відомостями з історії інформатики; удосконалювати навички роботи з клавіатурою, навчально – розвивальними програмами;

 

 б)розвивати логічне мислення, вміння   узагальнювати інформацію;працювати в групі; розширювати кругозір учнів;

 

                в) виховувати інтерес до історії інформатики; культуру роботи з комп’ютером.

 

Обладнання : картки із завданням, ілюстрація до свята Миколая, мультимедійна

                      презентація,відеозапис до фізкультхвилинки, сигнальні прапорці

Тип уроку: урок - подорож ( засвоєння нових знань з використанням 

                            інтерактивних методів, ігрових прийомів)

 

 

H:\сніжинки\Машина часу.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація до уроку

     1. Поділ на групи відбувається при вході в клас діти займають місця у відповідному 

          ряду за відповідним символом

     2. Психоформула

Станьте, діти,всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок ми взяли,

Працювати розпочали.

                                       А гостям:  Доброго ранку, ліси і міста!

Доброго ранку плането Земля!

Здрастуйте гості сьогодні у нас.

Відкритий урок ми покажем для вас .

А для початку, щоб настрій з’явився,

Кожен сусіду щиро всміхніться.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам’ять.

Працює мій мозок

 і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

 здійснюю практично.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Відгадування загадки про Миколая :

Ходить він завжди вночі 
Має від дверей ключі, 
Знає, хто живе і де,
Як себе щодня веде.

 

     Чемним діткам, хоч потроху, 
В чобітки та у панчохи
Він кладе потішки, 
А нечемним - мишки! 
Хто це? Швидко відгадай! 
Це наш любий... (Миколай).

  • Ви знаєте, що у Миколая є помічники. Це ангелята. Вони допомагають запаковувати чемним діткам подаруночки. Та , насамперед, вони повинні переконатися, що дитина була дійсно чемною. Сьогодні ми з вами повинні довести, що ми чемні, виконати завдання від ангелят.

ІІІ. Контроль, корекція, актуалізаці я опорних знань

  1. Гра «Назви правило поведінки»

 ( діти виявляють на партах картки із зображенням ілюстрацій до правил, повинні озвучити правило)

На уроці будем добре працювати.

Правила завжди ці пам’ятати.

2.Тест « Перевір свої знання»

  - Яке основне поняття на уроках інформатики?

         а) інструкція;

         б) інформація.

- Виберіть рядок, в якому записані, пристрої введення інформації:

         а) мишка, клавіатура;

         б) монітор, колонки, навушники.

- Що таке комп’ютерна програма?

         а) рецепт страви;

         б) інструкція для комп’ютера.

- Хто створює комп’ютерні програми?

        а) піаніст;

        б) програміст.

- За допомогою, якої кнопки вмикаємо комп’ютер?

       а) Power;

       б) Enter.

- Отримання,зберігання,опрацювання,передавання інформації називається:

       а) інформаційними операціями;

       б) інформаційними процесами.

           3.Відео загадка про комп’ютер

           4.Робота у групах « Збери комп’ютер»

             - А тепер в рядах об’єднайтеся в групи. Пам’ятайте, що ви повинні працювати 

              дружно. Відкрийте конверти і складіть  комп’ютер із складових частин.

  • Що зайве? Чому? А що воно означає? ( вікно програми) для чого слугують ці програми?

ІV. Оголошення теми і завдань уроку

  •  Вам надійшло від Янголят повідомлення,  але треба розшифрувати

ОДРООПЖ

ПОДОРОЖ

-  Ця подорож незвичайна, а історична. Тобто у часі… Ми здійснимо подорож

    в історію інформатики. У часи, коли створювалися перші

    обчислювальні пристрої. Познайомимося з ученими, які здійснювали

    ці відкриття.

 

V. Ознайомлення з новим матеріалом

     1. Відвідування історичних періодів, повідомлення про історію розвитку 

         обчислювальних машин

             ( повідомлення супроводжується показом презентації)

   Давні часи. Вже тоді люди пробували зберегти інформацію.  Вони зображували малюнки на скелях. Для лічби використовували вузелкову рахункову систему ( кіпу).

Першими спробами зберегти інформацію були наскельні малюнки.

Першими спробами передавання  інформації були звукові сигнали.

  500 років до нашої ери. З того часу, коли люди почали займатися торгівлею, їм потрібно були лічильні прилади. Першими стали: абак, рахівниця.

        1642 рік. У Франції жив непосидючий хлопчик, який дуже любив математику. Звали його  -  Блез Паскаль. Він здійснив свою мрію – створив свою першу машину  “Паскаліну”. Але вона могла тільки додавати числа.

      1710 рік. Наступний крок у створенні обчислювальних машин зробив великий математик  Готфрід Лейбніц, який задумав побудувати непросто машину, яка додає числа, а машину, яка виконує всі чотири арифметичні дії.

   1822 рік. Чарльз Беббідж створив так звану різницеву машину. Він будував її понад 20 років, але так і не побудував до кінця. Пізніше науковця захопила ідея удосконалити різницеву машину – створити аналітичну, яка і стала прототипом сучасних комп’ютерів.

1950 рік. У нашій країні під керівництвом Сергія Лебедєва була створена перша електронна обчислювальна машина (ЕОМ).

 

     Перший комп’ютер був дуже великий. На його площі можна розмістити спортивний зал. Він був запущений у США в 1946 році.

Перший персональний комп’ютер був розміром з невеликий холодильник.

 Перший переносний комп’ютер (ноутбук)  важив 11кг .

- Ну, що ж час повертатися у наші часи.

      2. Фізкультхвилинка

Хто ж там, хто вже так втомився

І ліворуч нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

(вийти з-за парт)

Фізкультпаузу почати.

 - Трохи з вами ми втомились

                       І  за боком нахилились

                       Будемо ми розминатись

                       Будемо ми розважатись…

 ( Виконують рухи під музику)                                        

 3.Рекламна пауза . Інсценівка « Я – помічник людини»

Я – електронна книга, можу показувати текст і картинки.

                             Я – електронна фото рамка , можу показувати фотографії.

Я – мобільний телефон, можу передавати інформацію на відстань.

Я – навігатор, можу визначити шлях до будь – якого місця.

Я – ігрова приставка, можу погратися з вами.

Я – диктофон , можу запам’ятати звуки.

Я фотокамера, можу зберігати зображення.

Я – калькулятор, можу виконувати обчислення.

  VІІ. Формування вмінь і навичок

  1. Нагадування правил роботи з комп’ютером
  • Зараз янголята пропонують вам потренуватися у практичній роботі. Та не забувайте про техніку безпеки.
  1. Виконання практичного завдання на комп’ютері
  • Відкрийте розвивальні програми, оберіть гру « Математичний космодром» або « Незнайко на містку». Для роботи з комп’ютером сьогодні ми відведемо …хвилин, що не суперечить вимогам.
  1. Офтальмотренаж( гімнастика для очей)

D:\Т.О\Уроки\інформатика\наочність\фізкультхвилинки\О 1.jpeg

  1. Виконання логічних вправ

       Рахувати людині допомагають різні пристрої. Найпростішим помічником є пальці рук. У 1-му класі для лічби  ви використовували палички, у магазинах раніше використовували рахівниці, а зараз рахують за допомогою калькулятора і комп’ютера. Але яких би «помічників» не використовувала людина, головним пристроєм для обчислень залишається голова ( розум). Тому свої  інтелектуальні здібності необхідно розвивати, для чого і призначені завдання наступної частини уроку.

 

а) з’ясуйте,хто який подарунок з янголят пакував;

б) пройдіть лабіринт;

в) зберіть торбинку пам’яті.

  VІІІ. Рефлексія

            Вправа « Торбинка пам’яті»

  • Я тепер знаю…
  • Я тепер умію…
  • Я буду пам’ятати….
  • Ну от і добіг урок до кінця. Сподіваюся він був для вас цікавим, корисним.

Дякую всім за плідну  роботу.

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку