Урок інформатики та української мови " Пам ять комп ютера. Закріплення вивченого про текст, речення , слово."

Про матеріал
Розвивати навички роботи за комп′ютером, мислення, зорову пам'ять, фонематичний слух, уважність. Удосконалювати вміння дітей розрізняти види речень за метою висловлювання, добирати спільнокореневі слова, розрізняти форми слова і споріднені слова. Познайомити з навчально-розвивальною ігровою програмою «Куди податись вояку». Підвищувати рівень зацікавленості учнів у навчанні, бажання досягти високих результатів. Виховувати інтерес до уроків інформатики. Здійснювати патріотичне виховання.
Перегляд файлу

Сходинки до інформатики

(інтегрований урок: інформатика та українська мова  )

3 клас Трегуб А.В.

 

Тема.

 Пам'ять комп'ютера. Комп'ютерна підтримка навчальних предметів. Українська мова.  Закріплення вивченого про текст, речення, слово.

Мета. 

Ознайомити з поняттям «пам′ять комп′ютера».

Вчити розрізняти види пам′яті комп′ютера, вмінню виділяти основні ознаки оперативної пам′яті і носіїв інформації та порівнювати їх.

Закріплювати знання учнів про інформацію та інформаційні процеси, операційну систему та її призначення.

Розвивати навички роботи за комп′ютером, мислення, зорову пам'ять, фонематичний слух, уважність.

Удосконалювати  вміння дітей розрізняти види речень за метою висловлювання, добирати спільнокореневі слова, розрізняти форми слова і споріднені слова.

Познайомити з навчально-розвивальною ігровою програмою «Куди податись вояку».

Підвищувати рівень зацікавленості учнів у навчанні, бажання досягти високих результатів.

Виховувати інтерес до уроків інформатики.

Здійснювати патріотичне виховання.

Обладнання:  макет віночка, набір квітів для віночка і для нагородження за правильно виконані завдання, картки з завданнями для вправ в конвертах, презентація для уроку.

 

Хід уроку.

  1.              Організація класу.

1.Очікування від уроку. Встали посміхнулися один одному.

Слайд1

 

2.  День української писемності святкують 9 листопада з 1997 року, коли   другий президент України видав указ про важливість укр.. мови для всього суспільства.У цей день:

- покладають квіти до Преподобного Нестора- Літописця;

- відзначають найкращих знавців укр.. слова;

- проводять конкурс ім. Яцика.

 Але вивчати Україну і любити її треба завжди. Саме тому сьогодні ми  будемо з вами плести український віночок і вивчати нашу рідну мову.

 

                              Слайд2

 

Український віночок – не просто окраса, а й оберіг, бо в ньому є чудодійна сила, що біль знімає, волосся береже, душу зцілює. Віночки вплітали з різного зілля від весни до пізньої осені.

Звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночки із 7 квіток. І ми на уроці будемо вплітати у цей віночок  по одній квіточці, виконуючи певне завдання.

3. Тема і мета нашого уроку – на слайді (діти читають).                         Слайд 3,4

Пригадати правила поводження в компю- терному класі.

Слайд5

 

 Каліграфічна хвилинка

Зошити свої ви відкривайте

  І під нахилом тримайте.

  Сидіть рівно, не нахиляйтесь,

            А я погляну, як ви стараєтесь.
              Щоб правильно й гарно писати,

 Нам з'єднання букв слід усім пригадати.

Президент

-по буквах назвати слово;

-записати рядочок;

- скласти і записати речення.Слайд 6Президент

 

Квіти яблуні – символ материнської любові. Колись був цілий ритуал: батько торкався віночком голівки донечки і промовляв: «Мати-яблуня моя, дай моїй донечці здоров'я й долі щасливої»    Слайд7

 

 

 4. Актуалізація опорних знань

 Повторення раніше вивченого 

 Гра « Істинні і хибні висловлення»

 

*Наша Батьківщина – Україна.

* В Україні є два моря.

* Найбільша річка в Україні – Дунай.

*Столиця України – Херсон.

* Ми вчимося в Кардашинській школі.

*Ми навчаємося в «класі.

* Наша рідна мова –українська.

*Учні приходять до школи, щоб вчитися.

5. Словниковий диктант:

 

Змагання, димок, директор, сміється, м який  Слайд8

Барвінок до людської оселі, городу тягнеться. Узимку відвар барвінку п′ють від простуди, влітку барвінком прикрашають коровай, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя. Слайд 9

 

 

 

5.Вправа « Ключовий момент» слайд10

  1. Пристрій комп ютера для введення різних символів, букв, цифр:

     А) клавіатура;  б) монітор; в) мишка.

2. Наука про пошук, збереження, обробку і використання інформації:

 А) математика; б) інформатика; в) фізика.

3.  Програма, призначена для створення малюнків:

 А) paint;   б)word.

4. Пристрій, за допомогою якого можна надрукувати тексти, малюнки, фотографії:

 А) монітор; б) клавіатура; в) принтер.

5. Як зайти в програму Paint:

 А) Пуск – Програми – Стандартні – Paint;

 Б)Стандартні –  Програми – Пуск – Paint.

6. Місце збереження інформації у людини:

 А) очі;   б) вуха;   в) мозок.

 

 

Ромашку люди вплели у віночок, коли переконалися, що вона приносить не лише доброту та ніжність, але й здоров'я. Відваром ромашки полощуть горло. У ньому купають немовлят. Ромашку в народі називають ще й рум'янком.     Слайд11

 

 Фізкультхвилинка

 

  1.          Робота над темою уроку.

1. Пояснення вчителя про пам'ять комп'ютера (носії інформації).

-   Так як і у кожної людини, так і у комп′ютера є пам′ять.

Вона є двох видів:                                                                        Слайд 12.

- внутрішя (оперативна) і

- зовнішня (носії інформації).

Оперативна пам′ять – це ніби послідовність комірок, у яких міститься певна кількість інформації.                                                      Слайд13.

Носії інформації – це такі пристрої, на яких зберігається інформація окремо від комп′ютера., але відтворити її можна лише за допомогою комп′ютера.                                                                                               Слайд 14

 


Особливості видів пам′яті:


оперативна

 

Після вимикання комп′ютера вся інформація втрачається.

 

Найшвидший доступ до

 інформації.

 

Розмір пам′яті не дуже великий.

 

носії інформації    Слайд 12.

 

Вся інформація зберігається і після вимкнення комп′ютера.

 

Доступ до інформації відбувається відносно повільно.

 

Використовується для збереження великого об′єму інформації.


 


 

Слайд15

Безсмертник дарує здоровя людському роду. Загоює рани, дарує нам красу цілий рік. Чи виразку, чи вавочку – все загоїть. Тому й співають йому гімн життя.

Слайд16

 

 

.  Вправа «Карусель»

-   Як називаються слова, близькі за значенням? (синоніми)

-   Як називаються слова протилежні за значенням? (антоніми)

-   Як називається змінна частина слова? (закінчення)

-   З яких частин складається текст? (зачин, основна частина, кінцівка)

-   Які ти знаєш види речень за метою висловлювання? (розповідні, питальні, окличні)

-   Як називається спільна частина споріднених слів? (корінь)

-   Як називаються головні члени речення? (підмет і присудок)

Слайд 17

 

.

Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хату, у відварі купають маленьких дітей. У вінку – це символ людської відданості, уміння бути корисним.

Слайд18

 

Робота в групах:

 

Перша група(Маки)

1. Дібрати синоніми:

Веселий –

Їжа –

 

2.Знайди антоніми:

Легко злий

Мир мовчати

Кричати мілко

Добрий війна

Глибоко важко

 

3.Дібрати спільнокореневі слова і визначити корінь:

Мороз

 

Друга група(Ромашки):

1.Дібрати синоніми:

Метелиця-

Сміливий –

 

2.Знайди антоніми:

Гарячий  кінець

Великий мовчати

Шум холодний

Початок тиша

Говорити малий

 

3.Дібрати спільнокореневі слова і визначити корінь:

Хата

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 19

Мак у вінку – символ боротьби українського народу за волю. Кров, пролита в цій боротьбі, розцвіла маковою квіткою в українському вінку.  Слайд 20

 

 

                                              Слайд21

 

Зі слів скласти прислів я і записати:

Мова – багатство, народу, духовне.

 

Перевірка       Слайд22.

Квітку калини вплітали посередині як символ краси і дівочої вроди, символ України.Слайд23

 

 

  1.     Практична робота з комп′ютером.                    Слайд 24.

Робота з програмою «Куди податись вояку »

 

 

  1.     Підсумок уроку.                                                    Слайд 25.

                 Підрахунок зібраних протягом уроку квіточок. Оцінювання мовних знань.

Діти стають у коло. По черзі кладуть руку на плече один одному, утворюючи віночок, промовляють слова:

  • Сьогодні на уроці я- навчився         -  дізнався

-  допоміг          -  навчив

-  повторив        -  закріпив

-  удосконалив   -  дякую

 

 


 

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку