Урок інформатики в 2 класі з теми «Графіка»

Про матеріал

Тема. Програми для створення за змінювання графічних зображень. Створення зображень.

Мета:

1. Навчальна. Створення умов для розширення знань учнів про роботу в середовищі графічного редактора.

2. Розвивальна. Розвивати вміння створювати графічні зображення у середовищі графічного редактора, змінювати їх, зберігати; розвивати просторову уяву, пам'ять, логічне мислення, творчі здібності. Розвивати в учнів інформаційно-комунікаційну компетентність для реалізації їх творчого потенціалу.

3. Виховна. Виховувати інтерес до вивчення інформатики. Сприяти вихованню естетичного смаку.

Обладнання та матеріали: персональні комп'ютери, проектор, інтерактивна дошка, прикладне програмне забезпечення, освітні комп'ютерні презентації.

Тип: урок засвоєння нових знань, формування умінь і навичок.

Перегляд файлу

1

 

Урок №21

№2 з теми «Графіка», інформатика, 2 клас

Тема. Програми для створення за змінювання графічних зображень. Створення зображень.

Мета:

1. Навчальна. Створення умов для розширення знань учнів про роботу в середовищі графічного редактора.

2. Розвивальна. Розвивати вміння створювати та змінювати графічні зображення у середовищі графічного редактора; розвивати просторову уяву, пам’ять, логічне мислення, творчі здібності. Розвивати в учнів інформаційно-комунікаційну компетентність для реалізації їх творчого потенціалу.

3. Виховна. Виховувати інтерес до вивчення інформатики. Сприяти вихованню естетичного смаку.

Обладнання та матеріали: персональні комп’ютери, проектор, інтерактивна дошка, прикладне програмне забезпечення, освітні комп’ютерні презентації.

Тип: урок засвоєння нових знань, формування умінь і навичок.

Очікувані результати

Учень (учениця):

  • впізнає значки та назви середовищ для створення та змінювання графічних зображень;
  • уміє створювати найпростіші зображення та змінювати їх, використовує для цього інструменти графічних редакторів;
  • використовує у своєму мовленні слова зображення, палітра.

СТРУКТУРА УРОКУ

І. Організаційний момент…………..……………………………...……..1 хв.

ІІ. Розминка……………………………………………………….……1-2 хв.

ІІІ. Закріплення матеріалу попереднього уроку…………………….2-3 хв.

ІV. Пояснення нового матеріалу……………..….……………………3-5 хв.

V. Робота в зошитах, розв’язування задач…………….………………5-7 хв.

VІ. Фізкультхвилинка………………………………………………..….1 хв.

VІІ. Пояснення до виконання завдання. Інструктаж з правил безпеки………………………………………………………………………….1-2 хв.

VІІІ. Формування практичних навичок. Робота з комп’ютером…10-15 хв.

ІХ. Релаксація……………………………………………………………..1 хв.

Х. Підбиття підсумків уроку………………………..………………..1-2 хв.

хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка готовності учнів до уроку.


Дзвоник, дзвоник все лунає,

Школярів усіх скликає.

А тепер дзвінок замовк –

Починаємо урок.

Сядьте зручно, усміхніться

І на мене подивіться.


Відмічання відсутніх у класному журналі.

ІІ. Розминка

  1. Робота на інтерактивній дошці з програмою «Сходинки до інформатики», розділ «Лісова галявина» (рис. 1).

Рис. 1. Вправа «Лісова галявина»

  1. Робота на інтерактивній дошці з програмою «Сходинки до інформатики», розділ «Розібрані малюнки» (рис. 2).

Рис. 2. Вправа «Розібрані малюнки»

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з підручником (Сходинки до інформатики: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Г. В. Ломаковська, Г. О. Проценко, Й. Я. Ривкінд., Ф. М. Рівкінд. – К.: ВД «Освіта»; 2012. – 160 с., рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України; наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 07.02.2012р. №118 [9]) – стор. 121.

Запитання і завдання

  1. Що ми називаємо комп’ютерною графікою?
  2. Наведіть приклади комп’ютерної графіки, з якою ви маєте справу дома (в школі, поза школою, на дозвіллі).
  3. Назвіть пристрої для створення та опрацювання графічних зображень.
  4. Розкажіть про пристрої для створення та опрацювання зображень, які є у вас (у мами, тата, сестри, брата, родичів).
  5. Як, для чого ви їх використовуєте? (Як, для чого вони їх використовують?).

ІV. Засвоєння нового матеріалу

Оголошення теми і завдань уроку (пояснення вчителя супроводжується демонстрацією).

Кожний штамп має назву, колір, розмір, місце розташування тощо.

Назва штампа відображається в лівій нижній частині вікна програми Tux Paint поруч з пінгвіном Туксом.

Колір і розмір штампа можна змінювати.

Ви вже знаєте, що у нижній частині екрана розташована палітра кольорів (рис. 3).

Рис. 3. Палітра кольорів

Оберемо штамп, який нам подобається.

Якщо на палітрі з’являться кольори, то колір цього штампа можна змінити таким чином:

  1.               Оберемо колір на палітрі (рис. 4).
  2.               Оберемо штамп.
  3.               Перенесемо його на аркуш.

Рис. 4. Палітра кольорів

Більшість штампів можна зменшити або збільшити. Для того щоб змінити розмір, виконаємо наступні дії:

  1.               Виберемо потрібний штамп.
  2.               Використаємо шкалу розміру та збільшимо або зменшимо його розмір зображення.
  3.               Розмістимо зображення на аркуші.

V. Робота в зошитах. Розв’язування задач. (Сходинки до інформатики. Робочий зошит 2 кл. Ломаковська Г.В., Проценко Г.О., Ривкінд Й.Я., Рівкінд Ф.М., ВД «Освіта», рекомендовано у додатку 1 до листа МОН від 15.07.2013 №1/9-493 Про орієнтовний перелік навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 2-х та 5-х класах загальноосвітніх навчальних закладів)

Розв’язування задач демонструється на дошці у вигляді комп’ютерної презентації .

  1.               Виконання вправи №1, стор. 44.

 Визнач правильну послідовність дій малювання кораблика і постав позначку у відповідному квадратику (рис. 5).


  1.               Візьми олівець.
  2.               Намалюй корпус.
  3.               Намалюй щоглу.
  4.               Намалюй парус.
  5.               Намалюй прапорець.
  6.               Поклади олівець.

Рис. 5. Вправа №1


  1.               Виконання вправи №2, стор. 44.

Пронумеруй команди розміщення на аркуші елементів малюнка в Tux Paint та впиши номер команди у відповідну клітинку (рис. 6).

Рис. 6. Вправа №2

  1.               Виконання вправи №3, стор. 44.

Запиши алгоритм зміни розмірів зображення в програмі Tux Paint.

VІ. Фізкультхвилинка «Ялинка» (рис. 7)

(http://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0)

Рис. 7. Фізкультхвилинка «Ялинка»

VІІ. Пояснення до виконання завдання. Інструктаж з правил безпеки

  1.               Пояснення до виконання завдання.

Мудрунчик запропонував Ганнусі допомогти йому виконати завдання: намалювати чарівних різнокольорових рибок різного розміру. Малюнок настільки сподобався Ганнусі, що вона поцікавилася: «Чи можна малюнок зберегти та показати Елзікові?».

  •                 Звичайно, – відповів Мудрунчик. – Вибери кнопку «Збережи», і малюнок буде збережено.
  1.               Інструктаж з правил безпеки.

Використовується програма «Сходинки до інформатики», демонструється та коментується розділ «Як поводитися з комп’ютером».

VІІІ. Формування практичних навичок. Робота з комп’ютером

Виконання учнями практичного завдання (рис. 8) на створення графічних зображень у середовищі графічного редактора, зміну та збереження зображень.

Рис. 8. Практичне завдання

ІХ. Релаксація

Виконання вправ для очей.

Подивимося вправо, не повертаючи голови, і зупинимо погляд на кілька секунд. Потім – вліво на кілька секунд і подивимося прямо. Спрямуємо погляд угору на кілька секунд. Потім додолу, і прямо перед собою. Заплющимо очі на кілька секунд, сильно напружуючи м’язи очей, потім розплющимо їх, розслабляючи м’язи очей. Дихання ритмічне. Повторюємо вправу 4 – 5 разів.

Х. Підбиття підсумків уроку

1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення» (можна поєднати з вправою «Мікрофон»).

Учні закінчують речення «Сьогодні на уроці ми навчилися (дізналися, зрозуміли, …)».

  1. Вербальне оцінювання роботи учнів на уроці.
  2. Пояснення щодо посилань на Інтернет-ресурси для опанування матеріалу наступного уроку.

 

doc
Додано
11 вересня 2018
Переглядів
2573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку