Урок інформатики в 2 класі (з використанням STEM – освіти)

Про матеріал
Тема. Алгоритми. Формування інформатичних компетентностей: визначає послідовність кроків для виконавців; знаходить помилки у алгоритмах; визначає результат виконання лінійного алгоритму побудови простого геометричного зображення; створює малюнок за лінійним алгоритмом; пропонує власні алгоритми створення не складних геометричних зображень; оцінює результати своїх навчальних досягнень ознайомити учнів із поняттям «алгоритм» навчити створювати алгоритми, закріпити поняття «команда» і «виконавець», вдосконалювати навички безпеки життєдіяльності, уміння працювати з мишею, формувати інформаційно-комунікаційну компетентність; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне і алгоритмічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, вміння аналізувати і робити висновки; виховувати відповідальність, самостійність, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.
Перегляд файлу

Урок інформатики в 2(3) класі

(з використанням STEM – освіти)

Тема. Алгоритми.

          Формування інформатичних компетентностей:

  • визначає послідовність кроків для виконавців;
  • знаходить помилки у алгоритмах;
  • визначає результат виконання лінійного алгоритму побудови простого геометричного зображення;
  • створює малюнок за лінійним алгоритмом;
  • пропонує власні алгоритми створення не складних геометричних зображень;
  • оцінює результати своїх навчальних досягнень
  • ознайомити учнів із поняттям «алгоритм»
  • навчити створювати алгоритми,
  • закріпити поняття «команда» і «виконавець»,
  • вдосконалювати навички безпеки життєдіяльності, уміння працювати з мишею, формувати інформаційно-комунікаційну компетентність;
  • розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне і алгоритмічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, вміння аналізувати і робити висновки;
  • виховувати відповідальність, самостійність, зацікавленість основами алгоритмізації та програмування.

Ключові компетентності:

  •           спілкування державною мовою
  •           інформаційно-цифрова компетентність
  •           математична компетентність,
  •           уміння вчитися впродовж життя, соціальна і громадська компетентність.

Наскрізні змістові лінії: взаємодіємо усно, досліджуємо медіа, робота з даними,

 комунікація та співпраця, здоров’я і безпека

Обладнання: комп’ютери, мультимедійна презентація з теми, куб з питаннями на гранях(онлайн), вправа для очей(інтерактивна), музика для фізкультхвилинки, алгоритми для роботи за комп’ютером.

Підручник -

Робочий зошит -

Програмне забезпечення: Scratch

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, математика.

Хід уроку

  1.                      Організаційний момент
  1.               Привітання. Створення емоційного настрою
  • Діти, ми продовжуємо мандрувати дивовижною країною. Скажіть, будь ласка, як вона називається? (відповідь учнів – Інформатика). А мандруємо ми разом із нашими друзями – назвіть їх. (відповідь учнів – з Діною, Кетті,Доком)
  1. Актуалізація опорних знань
  1. Перевірка домашнього завдання на платформі classtime

https://www.classtime.com/sessions/E9Z6Q5

  1. Вправа «Кубування» ( 2 частина 1)

Завітав сьогодні в клас

Знову на урок до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає

І знання перевіряє.

Завдання написані на гранях куба(програма в якій кубик рухається і зупиняється на випадковому питанні)

Питання

1 грань:

  1. Які речення бувають за метою висловлювання?
  2. Виконавець – принтер, назви команду.

2 грань:

  1.  Які речення ми можемо називати командами?
  2. Виконавець – учень, назви команду.

3 грань:

  1.  Як називається той, хто виконує команди?
  2. Назви вимоги до команд.

4 грань:

  1.  Що таке команда?
  2. Команда «Відправ електронного листа», назви виконавця.

5 грань:

  1. Хто такий виконавець?
  2. Що таке «система команд виконавця?»

6 грань:

  1. Наведи приклад команди.
  2. Хто може бути виконавцем?

( 2 частина 2)

Висновок. Отже, ми пригадали, що команда – це речення, яке спонукає до дії. Це – чіткий і короткий наказ.

Виконавець команд – той, хто розуміє і може виконувати ці команди.

Система команд виконавця – це команди, які може виконати виконавець.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Гра «Допоможи Півникові» ( 3 частина 1)
  • Ось ми завітали в гості до героя казки. Погляньте на малюнок – здогадались, як називається казка? (Колосок)
  • Пригадаймо, в кінці казки працьовитий Півник напік смачних пиріжків. Але сьогодні він не зміг упоратися із цим завданням, бо не знає, з якої дії почати роботу, адже всі вони переплуталися. Давайте допоможемо Півникові. Наше завдання відтворити події казки, розставивши за порядком команди.

Відповідь:

  1. Знайти колосок.
  2. Обмолотити.
  3. Намолотити борошна.
  4. Замісити тісто.
  5. Витопити піч.
  6. Спекти пиріжків.

( 3 частина 2)

  • Молодці. Ми допомогли Півникові встановити команди по порядку їх виконання, тобто відновили послідовність команд. Тепер Півник знає, яку команду за якою потрібно виконувати, щоб одержати результат – напекти пиріжків. 
  1. Повідомлення теми і завдань уроку
  • Тема нашого уроку «Алгоритми. Словесне подання алгоритмів. Складання алгоритмів для виконавця». Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, що таке алгоритм, визначимо, які вимоги ставляться до алгоритму, навчимося створювати алгоритми. Будемо розв’язувати інформаційні вправи та програмувати алгоритми для комп’ютерного виконавця.
  1. Девіз уроку

І нехай девізом нашого уроку будуть слова-команди від нашого друга Дока. Зачитайте їх.

Уважно слухай!

Старанно учись!

Плідно працюй!

Творчо міркуй!

  1. Сприймання та осмислення нового матеріалу
  1. Робота з підручником ( 6 частина 1)

А зараз ми з вами побуваємо у гостях у нашої подруги Діни.

  • Читання вчителем  першого абзацу.
  • Читання учнями команд.
  • Робота з малюнками.
  • Розгляньте малюнки. Чи виконала Кетті команди, які дала їй Діна?
  • Чи полив робот квіти?
  • Міркуємо: чому Кетті досягнула результату?

(команди відповідали всім вимогам: були правильні, зрозумілі, точні, та послідовні).

( 6 частина 2)

Висновок. Послідовність команд, виконання яких приводить до результату називається алгоритмом.

  1. Формування уявлень про вимоги до алгоритмів
  • Одного разу Ганнуся дала роботові такі команди: ( 7 частина 1)
  • Піди на кухню.
  • Почисти яблуко.
  • Принеси нам з Діною.
  • Але робот приніс їм чомусь шкірки від яблук. Чому так вийшло?

(Кетті не зрозуміла, що саме він має принести)

  • А от як би мав виглядати цей алгоритм, прочитайте на с.100
  • Читання учнями команд.
  • Робота з малюнками.

Висновок. Отже, алгоритм має бути зрозумілим. Це одна із властивостей алгоритму.

Пригадаймо:

Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх. Тому алгоритм може містити тільки ті команди, які входять до системи команд цього виконавця.

Алгоритм повинен містити такі команди, які виконавець може виконати. Це – друга властивість алгоритму.

Увага! Виконавець повинен чітко знати, яку команду він має виконати наступною.

Закінчивши виконання останньої команди, виконавець закінчує виконання всього алгоритму.

Виконавши алгоритм ми одержуємо результат. Це – третя властивість алгоритму.

Отже, ще раз назвемо властивості алгоритму: ( 6 частина 2)

Команди зрозумілі.

Команди можна виконати.

Алгоритм має результат.

Фізкультхвилинка (Коли сирену чуєш..)

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Робота в зошиті
  2. Самостійна робота

Напишіть алгоритм виходу з лабіринту

  • Взаємоперевірка
  • Фронтальна перевірка

Жартівливий алгоритм.

  1. Завдання
  • З алгоритмами ми зустрічаємося в житті постійно. Та й життя наше – це алгоритм, адже ми завжди виконуємо різноманітні  команди. Пригадайте, які алгоритми ми виконуємо на уроках української мови? (Визначаємо  головні члени речення, робимо звукобуквений аналіз слова).
  • А на уроках математики? (Розв’язуємо задачі, рівняння)
  • На уроках довкілля? (календар погоди, відповідь біля дошки)
  • А тепер ми ознайомимося із жартівливим алгоритмом, який друзі склали для Мудрунчика-ласунчика, який дуже любить ласувати цукерками. А ви любите?
  • Отже, ваше завдання знайди та виправити помилки.
  • Перевірка
  • Пам’ятайте, де б ми не були, ми повинні завжди дбати про чистоту і порядок. Не засмічуйте довкілля, викидайте обгортки в смітник, бережіть працю людей, які прибирають.              
  1. Самостійна робота. Завдання.

Визнач правильну послідовність дій малювання квітки і постав позначку у відповідному квадратику.

 

  1. Колективна робота. Завдання.
  • А зараз попрацюємо із магічними математичними трикутниками. Пригадаймо алгоритм виконання завдання: додай два числа, що стоять поруч, і впиши суму у верхній кружечок.
  • Молодці, алгоритм виконали правильно, і досягли результату.
  1. Підготовка до практичної роботи

За комп'ютер ми сідаєм,

Правила всі пригадаєм.

Щоб безпечно працювати,

Треба їх нам добре знати.

  1. Повторення правил безпеки ланцюжком.
  2. Ознайомлення з інструкцією, визначення завдань.
  • Сьогодні ми будемо працювати в середовищі програмування Scratch і наше завдання бути самому виконавцем і виконувати алгоритм та створювати алгоритм для комп’ютерного виконавця Рудого кота, враховуючи всі вимоги для алгоритму. 
  1. Практична робота
  • Отже, сьогодні у нас дуже цікаве і дещо незвичне завдання: ви – виконавці, які виконують мої команди і одночасно ви створюєте алгоритм для комп’ютерного виконавця. Складений вами алгоритм повинен привести нас до результату.
  • У вас на столах є написані алгоритми, можете ними користуватися. Пам’ятайте, що чітке і послідовне виконання команд приводить до правильного результату.
  1. Запустити на виконання програму Скреч.

  1. Поміняти фон сцени:
  1. Активувати Сцену: в правій нижній частині екрану клацнути лівою кнопкою миші на білому прямокутнику із надписом «Сцена».
  2. В середній частині вікна вибрати закладку «Фони».
  3. Натиснути кнопку «Імпортувати»
  4. Відкрити папку «Nature»
  5. Вибрати фон. Натиснути кнопку «Гаразд».
  1. Навчити кота говорити «Привіт!»
  1. Активувати Рудого кота: в правій нижній частині екрану клацнути лівою кнопкою миші на «Об’єкт1».
  2. В середній частині екрана вибрати закладку «Скрипти»
  3. В лівій частині екрана вибрати меню «Вигляд»
  4. Перетягни команду «Говорити Привіт! Впродовж 2 сек.»
  1. Змінити розмір виконавця.
  1. Перетягти команду «Змінити розмір на 10»
  1. Змінити колір виконавця.
  1. Перетягти команду «Змінити ефект колір на 25»
  1. Навчити виконавця ходити.
  1. Активувати меню «Рух».
  2. Перетягти команду «Переміститись на 10 кроків»
  1. Навчити виконавця нявкати.
  1. Вибери меню «Звук»
  2. Перетягни команду «Грати звук Няв».
  1. Повторити алгоритм

1)Вибрати меню «Керувати».

  1. Перетягнути команду «Повторити поки».
  2. Приєднати команди.
  1. Перегляд виконання алгоритму
  1. Активувати команди
  2. Перейти в режим перегляду.
  1. Вийти з режиму перегляду.
  2. Закрити вікно програми.
  1. Розминка для очей

( Файл із мультимедійною розминкою)

  1. Підсумок уроку
  1. Вправа «Віднови алгоритми»
  • Діти, пригадайте «Казка про рибалку та його жінку», яку написали відомі Брати Ґрімм.
  • О.Пушкін "Казка про рибака та рибку" | Тест з літературного читання – «На  Урок»
  • Молодці. А зараз погляньте на екран – в алгоритмах наших виконавців зникли деякі команди. Ось вони в скринці.

Наше завдання: відновити алгоритм для кожного виконавця.

ᐈ Казка про рибалку та його жінку — казка Брати Ґрімм | Читати на Дерево  Казок 

 

Дідусь       Рибка

Піди до синього моря.     Почуй поклик дідуся.

Поклич рибку.      Припливи.

Пожалійся на бабу.     Спитай, чого треба.

Передай рибці бажання старої.   Вислухай.

Піди до землянки.     Пообіцяй виконати бажання старої.

Побач, чи бажання виконано.   Виконай бажання.

 Стара

Посвари дідуся.

Відішли до рибки.

Отримай бажане.

  • Молодці. Ми відновили алгоритми і події казки не зміняться, адже виконавці тепер знають яку команду потрібно виконати наступною.
  1. Вправа «Мікрофон»
  • Чи цікаво вам було на уроці?
  • Що нового ви дізналися?
  •  Що вам більше сподобалося: бути виконавцем чи давати команди?
  • Оцініть свою роботу на уроці.

Ви працювали недостатньо старанно — руки вгору.

Ви працювали добре — руки до плечей.

Ви працювали чудово — аплодуємо.

  1. Домашнє завдання.
  • Слово вчителя.

  Збіг наш урок, як коротка мить.

Ще попереду у нас багато кроків:

Цікавих, дивовижних уроків.

Тож старайтесь вправно все вивчати,

Щоб більше досягти, щоб більше знати!

  •                   Дякую вам за роботу на уроці!

1

 

doc
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку