Урок ініорматики "Знайомтеся клавіатура"

Про матеріал

Урок інформатики для учнів других класів . Запропонована ігрова методика під час викладання матеріалу. Подорож цікавою і захопливою країною Інформатика зацікавить учнів.

Перегляд файлу

D:\картинки\11034d5f2447.jpgп

D:\картинки\7ced85389015.jpg 

Мета:   

сформувати:

  • уявлення про клавіатуру;

розглянути:

  • види клавіш та їх застосування;

повторити:

  • правила безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі;
  • основні складові комп’ютера, пристрої введення і виведення інформації;

розвивати:    пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення.

виховувати: уважність, охайність при роботі з комп’ютером.

Тип уроку:засвоєння нових знань. 

Обладнання:мультимедійне обладнання: проектор, екран; програмний комплекс, підручник, робочі зошити.

Програмне забезпечення: Windows XP.

Структура уроку  (40хв)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\картинки\7ced85389015.jpg 

 

 

1. Організаційній момент.

2. Актуалізація опорних знань.

3.Оголошення теми уроку.

4. Вивчення нового матеріалу.

5. Закріплення знань і навичок.

6.Виконання вправ для заняття очей і м’язів.

7. Домашнє завдання.

8. Підсумки уроку (рефлексія).

 

Перебіг уроку.

І. Організаційний момент.

Доброго ранку, доброго дня

Сьогодні, завтра, щодня!

Ось продзвенів уже дзвінок

Час почати нам урок.

Подивіться всі направо,

Подивіться всі наліво,

Посміхніться всім ласкаво,

Та візьмемося за діло.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. Налаштування на роботу.

Вчитель:Майже три місяці ми з вами освоювали ази комп’ютерної грамотності: вивчали пристрої комп’ютера, вчилися працювати з мишкою, дізналися де використовують комп’ютери.

   Тому давайте усі свої отриманні знання складемо в скарбничку знань.

Але по перше, налаштуємо наш мозок  на роботу, пограємо у гру «Розумний пальчик».

Візьміть листочок у клітинку і поставте свого пальчика на смайлик, я вам буду казати куди вам рухатися, а ви не відриваючи пальчика від листочка рухайтеся по клітинках. Починаємо:

Три клітинки вгору, дві ліворуч, три донизу, три праворуч, одну вгору, три донизу, одну ліворуч, зупинка.

Перевіримо де зупинився наш смайлик.

А тепер, я буду загадувати вам загадки, а ви знаходьте відповідь. Слова підказки знаходяться на дошці.

Щоб на комп’ютері працювати –

Треба все про нього знати.

Зараз  нами пригадається

З чого він складається.

 

                                                   Він нічого не друкує,

І не пише, й не малює.

Може він малюнки вмить

У комп’ютер розмістить.

(сканер)

В блоці цим живе процесор

Помічник він, не агресор

В ньому щось гуде, співає

Одним оком нам моргає.

Головний він, знає толк,

А зовуть ….(системний блок)


 

В неї дивний сірий хвіст,

До курсору має хист.

(мишка)

Він покаже все нас світі:

Що малюють, пишуть діти,

Грають як і що співають,

І як пошту відправляють.

Все що є, відображає,

Без нього ПК немає!

(монітор)

Ось я кнопку натискаю

І папір вже заправляю,

Він друкує без зупинки

Вірші, пісні і картинки

І швидкий він, наче спринтер

Відгадайте, що це …(принтер)


- діти, як одним словом називається все те, що ми назвали? (Комп’ютер)


Давайте пригадаємо, що вміє комп’ютер.

(Діти розповідають хором)

Він рахує, він малює

Все що треба, роздрукує,

Проектує він заводи,

Прогнозує нам погоду.

Навіть в космосі літає,

Всі новини в світі знає.

І мільйони розрахунків

Зробить за одну секунду.

Не людина, не тварина,

А розумна це машина.

Нас навчить всього уміти

З інформатикою дружити!


 


3. Оголошення  теми уроку.

Вчитель:діти, подивіться, будь ласка, яке слово залишилося на дошці?

(клавіатура)

Вчитель:сьогодні на уроці ми ознайомимося з клавіатурою, групами клавіш, які на ній розташовані, та їх призначенням. Тема нашого уроку «Знайомтеся – клавіатура».

4. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель:В нас сьогодні незвичайний урок, до нас крім наших шановних гостей завітала ще пані Клавіатура. Зустрічаємо її діти!

У неї є багато клавіш

А сонату не зіграєш!

З піаніно вона не  дружить.

Та  всім допоможе.

Текст писати та ім’я

Клавіатура – ось хто вона!

Вчитель. Подивіться діти на неї, зовні вона схожа на коробочку. Вона дає змогу вести діалог з комп’ютером . На її поверхні розташовані клавіші. Вони різні і написи на них різні. На клавішах вгорі можна побачити цифри, нижче розмістилися три ряди клавіш з буквами українського та російського алфавіту. На одній клавіші дві букви.

 Ви бачите, як багато мешканців-клавіш у цій країні? Їх більше 100. Кожна з клавіш виконує свою роботу. Проте можна помітити, що клавіші об’єднуються у групи: алфавітно-цифрові, функціональні, керування курсором, малої цифрової клавіатури та спеціальні. Клавіші кожної групи живуть у своїй області разом – так їм легше виконувати спільну роботу.

 Як і серед людей, серед клавіш є близнюки. Ви вже помітили їх? Знайдіть клавіші які повторюються.

 Цікаво, що в клавіатурі не всі клавіші однакового розміру. Клавіші, які відрізняються від решти, відіграють особливу роль у країні. Ось наприклад клавіша Enter (ведення). Це клавіша – королева. Вона віддає накази на виконання, після того як інші клавіші ці накази підготують. Королева зазвичай сидить на троні – так і клавіша Enter схожа на трон і розташована майже в центрі клавіатури. Оскільки роль королеви дуже важлива, у клавіші Enter є «заступник» серед спеціальних клавіш. Ця клавіша хоч і маленька, але вміє виконувати все, що й головна клавіша-королева Enter. Давайте підійдемо до неї і привітаємось – знаходиться вона у найближчому лівому куті. Разом покличемо цю клавішу: Enter!

 А з іншого краю Клавіатури є клавіша Esc – Escape (відмінити). Вона, як президент, може відмінити команду, припинити гру або повернути попередній екран. Клавіша- президент Esc високо сидить і все бачить, адже відповідає за порядок у королівстві. Не будемо заважати  «президенту» і підемо до маленької групи клавіш зі стрілочками.

 Ці клавіші керують курсором. Вони, як водії, переміщують вказівник миші (коли він у тексті, його називають курсором) у потрібне місце. Ці клавіші товаришують з мишею, «домовляються» з нею, і вона часто їх заміняє на роботі.

 Найбільша область Клавіатурії – група алфавітно-цифрових клавіш. А чи помітили ви, що більшість клавіш цієї групи мають подвійні імена (а деякі навіть потрійні)?  Давайте запитаємо у клавіші A/F, чому це так. От що вона відповіла: « Я хочу, щоб людям було зручно звертатися до мене, коли їм потрібно спілкуватися різними мовами). Дійсно, подібні клавіші мають літери англійського, російського й українського алфавітів (або, правильно кажучи, латиниці та кирилиці). Щоб переключити мову введення, потрібно звернутися відразу до двох клавіш -  разом вони зможуть «домовитися» про мову введення: Shift + Ctrl або  Shift + Alt. Яку з цих пар використати, можете визначити методом спроб. Спочатку натисніть разом Shift + Ctrl і подивіться, чи змінилася мова введення. Якщо  ні – натисніть разом Shift + Alt.

 Які цікаві порядки в королівстві Клавіатурії! Але нам вже час повертатися. Якщо вам сподобалось таке знайомство з клавішами, то ми ще побуваємо в цьому королівстві. Сподобалось?

 

 

 

ФізкультхвилинкаD:\картинки\0_877f1_86783f0_L.png

 

 Раз,два – всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три ,чотири – нахилились,

Із струмочка гарно вмились

П’ять, шість-всі веселі

Крутимось на каруселі.

Сім,вісім –в поїзд сіли,

Ніжками потупотіли

5. Закріплення знань та навичок. Робота з клавіатурним тренажером.

Вчитель:Діти по-перше ніж сісти за комп’ютер, давайте пригадаємо правила при роботі за комп’ютером.

(учні по черзі називають правила при роботі за комп’ютером)

 

Вчитель. З клавіатурою теж потрібно поводитись обережно, а то може статися те, що сталося з  клавіатурою Дім Дімича. Давайте поглянемо.

( перегляд мультфільму «Фіксікі»)

Вчитель:Друзі, я хочу вас пригостити! (роздає дітям яблучка)

Вчитель:Почекайте діти, чи можна нам їсти за комп’ютером? (учні відповідають)

Вчитель:ці яблучка ви з’їсте на перерві, а зараз я вас навчу правильно працювати з клавіатурою. Яблучко залиште на столі, покладіть ручку на яблучко, а тепер легенько стукайте по столі кожним пальчиком по черзі. Молодці діти!

Вчитель:А тепер ми будемо працювати з клавіатурним тренажером Rapid Typing.

Учні діляться на дві групи.

Перша група працює за комп’ютером, а друга на картках виконує дидактичні завдання. Потім групи міняються місцями.

 

Фізхвилинка для очей.

 

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем зінички….

Ні зайчика, ні лисички…

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво… і направо…

Це не вправа, а забава!

 

6. Домашнє завдання.

Вчитель.Любі діти, мені пора прощатися з вами, але я залишаю вам фотографію клавіатури напам’ять. (Дарує дітям розмальовку клавіатури). Вам потрібно розмалювати та підписати клавіші так, як вони розташовані на клавіатурі.

Збіг урок наш,як коротка мить,

Дуже швидко час біжить

Час вже підсумки нам підбити

Чого зуміли досягти.

7. Підведення підсумків уроку.

-Що нового дізналися на уроці?

-Що сподобалось на уроці?

 

8. Релаксація.

У кожного на парті лежить малюнок смайлика, але вам потрібно домалювати посмішку, якщо вам урок сподобався, та покласти  смайлики  у кишеньку, щоб веселий настрій зберігався протягом дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку