Урок з українського читання

Про матеріал
Продовжувати ознайомлення учнів з творчістю Олександра Олеся ,з уривками з його книги ,,Княжа Україна’’
Перегляд файлу

Урок з українського читання . 4 клас.

Тема  . Олександр Олесь. Ярослав Мудрий

Підготувала  вчитель початкових класів  Балута Світлана Володимирівна

Тема: Олександр Олесь Ярослав Мудрий. .                                                            Мета:Продовжувати ознайомлення учнів з творчістю Олександра  Олеся ,з уривками з його книги ,,Княжа Україна’’.Вчити виразно  і свідомо читати уривок ,самостійно давати характеристику дійовій особі , формувати навички свідомого виразного читання . Розвивати словниковий запас школярів , розширити уявлення про історичне минуле , про мудрість і розважливість Ярослава Мудрого ,Виховувати любов  і повагу до історичного минулого нашої держави .                       Обладнання: портрети О. Олеся, Ярослава Мудрого, ілюстрації церкви Святої Софії , Золотих Воріт , Києво - Печерської лаври , відеосюжет про Ярослава Мудрого. . ,                                                                                                                          

І. Вступ . 1Організація навчальної діяльності.

Друзі, дружно за парти сідайте,

Урок читання швидше починайте.

2.Вправи на розвиток мовлення та підвищення швидкості читання.(читання чистомовок , скоромовок )

3.Перевірка домашнього завдання.

_Читання унями напам’ять уривків із віршів О. Олеся « Наші предки – слов’яни)

– Гра ,, Хто краще знає звичаї слов’ян ? “ /Що означає слово збіжжя, кревні, віче, праведний?

– Про який народ розповідають у творі?

_Виразне читання учнями.

– Які додаткові твори за цією темою ти читав? Що тобе вразило? Що запам’яталось?

ІІОсновна частина.1.Мотивація навчальної діяльності :

_ Коли ми  читаємо історичні тексти , книги  чи дивимось історичні фільми , то  відчуваємо гордість за героїчне минуле наших предків .Пограємо в гру ,,Незвичайна математика ‘ .Виконайте дії і прочитайте результат . А тепер прочитайте деформований текст . О тже , хто з вас здогадався , про  якого князя  ви прочитали ? 2. Повідомлення теми і мети уроку :                                                                 _Сьогодні ми продовжимо читати вірші О. Олеся про минуле нашої країни.Пригадайте, уривки з якої книги поета ми читаємо (« Княжа Україна». Сьогодні ми будемо читати про великого князя Ярослава Мудрого.

3Перегляд відеосюжету «Ярослав Мудрий»

4Повідомлення  учнів про князя Ярослава Мудрого  і Київ за його князювання ..

В народі не даремно Ярославу дали прізвище Мудрий. Він був великим любителем книг і багато уваги приділяв освіті. В державі відкривались школи. Першу в Європі школу було відкрито у Києві. Там вчилась донька князя Анна, яка стала королевою Франції.

За часів Ярослава більша частина населення заробляла на життя торгівлею хлібом, медом, рибою, золотом, янтарем. Особливо відомими були вироби гончарів і кожум’яків.

При монастирях створювались книжні майстерні. Сам Ярослав знав кілька мов, тому велась робота по переписуванню книг на слов’янську мову. У Софіївському собрі була створена перша бібліотека на Русі.

Правління Ярослава Мудрого тривало 35 років. Перед смертю князь поділив країну між синами, старшого сина Ізяслава назначив Київським князем на своє місце.

5.Робота над твором .Опрацюювання вірша

а) Словникова робота

  • Тлумачення слів берло, Царгород
  • Доберіть синоніми до слів дбав (турбувався, піклувався, опікувався),оздобив (прикрасив).
  • Які із слів мають наступні значення?
  • Ті, кого вигнано, вислано кудись із певної території, місцевості.

Високий земляний насип навколо поселення, міста чи фортеці для захисту від ворога.

Люди родом з чужих земель, представники чужої країни, держави; іноземці.

б) Читання комбінованим способом : учитель - діти .

в)Перевірка первинного засвоєння тексту . Метод  ,, Кубування ‘- Хто є головним героєм твору?

– У які часи князював Ярослав Мудрий?

– Чим цікавий для вас твір?

– Які почуття викликав?

г) Читання учнями «ланцюжком»

Фізкультхвилинка.

д) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

–Як дбав Я. Мудрий про Київ? Підтвердьте словами з тексту.

–Що побудував князь?

–Як ви розумієте вислів розкішний двір звів?

–У чому проявилась мудрість Ярослава?

–Що він заповідав своїм синам? Прочитайте .  Гра ,,Хто швидше? ‘(переглянути уривок ,порахувати  , скільки разів повторюється слово Ярослав ) (6 )

ІІІ. Заключна частина .

а) Гра «Диктор телебачення »-відповісти , чи були такі речення у тексті ?

б)Знайти порівняння (робота в парах)

в) Складання асоціативного куща ,,  Ярослав Мудрий ‘.

 ІV. Підсумок  уроку .

  • Утворіть зі слів прислів’я «Згода будує, а незгода – руйнує».
  • Як ви його розумієте?

V.  Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять наказ Ярослава синам, намалювати ілюстрацію до твору .

Додатки до уроку

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку