Загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа № 7
Інтегрований урок
природознавства
та трудового навчання
Птахи взимку
Вчитель: Климанова В.М.
м.Новоград-Волинський
Тема. Птахи взимку
Мета. Встановити взаємозв’язки між змінами в природі та житті птахів, узагальнити знання дітей про способи пристосування птахів до життя взимку, розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення, спостережливість, розширювати кругозір учнів, виховувати інтерес до навколишнього середовища та турботливе ставлення до зимуючих птахів
Тип уроку. Урок активної пізнавальної діяльності, інтегрований.
Обладнання. Ноутбук, екран, презентація „Птахи взимкуˮ, мультимедійна гра „Зимуючі птахиˮ, годівнички, корм для птахів, папір, ножиці.
Форми та методи. Індивідуальні, парні, групові.
Структура уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення матеріалу.
VІ. Підсумок уроку.
1
І. Мотивація навчальної діяльності учнів.
– Привітайтесь. Подаруйте нам, діти, гарні і милі усмішки.
Працюватимо старанно,
щоб почути у кінці,
що у нашім 2 класі
учні просто молодці!
(звучить весела, жвава мелодія)
– Хто це до нас поспішає?
Чудо-сани прилетіли
Скакуни в тих санях білі,
В санях тих сидить цариця –
Білоока, білолиця,
Рукавом махає
Сріблом все вкриває
Це …… (Зима)
(на екрані кадри з кінофільму „Морозкоˮ)
Зима до нас на урок відправила Сніговичка. Він приніс нам чарівну торбинку з сніжинками. Але вони не прості, а з різними завданнями. Коли ми виконаємо всі завдання, ми отримаємо від Сніговичка сюрприз.
На вулиці холод і мороз, а в нашому класі панує тепло і приємна атмосфера. Нехай тендітний промінчик зимового сонця запалить у ваших серцях велику любов у нас до живих створінь природи, що оточують нас.
2
Аналіз показників погоди (стану неба, опадів, температури повітря).
Сніговичок дарує першу сніжинку.
(Із зворотнього боку на сніжинці буква „Мˮ)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів, повідомлення теми і мети уроку.
(Учні дивляться музичну презентацію „Птахи взимкуˮ)
Слайд 1.
(відповіді на запитання)
Сніговичок дарує другу сніжинку з буквою „Оˮ.
3
Тепер Сніговичок пропонує попрацювати з підручником.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Я це знав раніше;
Я цього не знав;
Мене це здивувало.
(Учні читають текст, розставляючи умовні позначки і висловлюють свої думки з приводу прочитаного)
І ряд читає про чечіток.
ІІ ряд — про омелюхів.
ІІІ ряд — про снігурів.
Слайд 2.
Слайд 3.
(перевіряємо завдання)
4
Слайд 4.
Сніговичок дарує третю сніжинку з буквою „Лˮ
Сили наші підупали
Нам потрібно відпочити –
Свої сили відновити.
ІV. Фізкультхвилинка музична
Раз, два, три – з нами до лісу іди.
Раз, два, три, чотири, п’ять – будем ліс спостерігать.
Там пташок ми зустрічаєм
Разом з ними політаєм. (Танцюють)
Сніговичок дарує сніжинку з буквою „Оˮ
V. Закріплення матеріалу
Робота в групах
* Восени птахи відлітають у теплі краї. А як летять журавлі? (Ключем)
* Який птах має найбільшу тривалість життя? (Ворон – 100 років)
* Довгу зимову ніч птахи проводять по-різному. А де ховається від морозу тетерів? (Під снігом)
* Спостерігаючи з вікна за поведінкою горобців, які прилітали до годівнички, діти навчалися визначити, яка погода на вулиці. Як вони це робили? (У холодну погоду пір’я у горобців настовбурчене – так вони зберігають тепло)
5
* Качки дуже люблять воду. Вони там купаються і знаходять корм. Але, чому вони лізуть у воду навіть у сильний мороз і не замерзають там? ( Температура води вища за температуру повітря)
* Одні вважають горобця шкідливим птахом, а інші – корисним. Чому? (Горобці знищують багато пшениці, але поїдають шкідливих комах)
Сніговичок дякує і дарує сніжинку з буквою „Дˮ
(Відповіді на запитання)
3 запитання „Птахи синоптикиˮ
Робота в парах
Ворона каркає – чекай снігу.
Горобці цвірінькають – на відлигу.
Гусак стоїть на одній нозі – бути теплу.
(Збудувати годівнички)
(Вона повинна бути захищена від снігу і висіти так, щоб не змогли її дістати коти)
(Бажаючі презентують годівничку, розповідають про корм і заповнюють ним годівнички).
Сніговичок дякує і дарує сніжинку з буквою „Цˮ
VI. Підсумок уроку.
(Відповіді учнів)
6
(Кожна група має 1 конверт)
(Кожна група має шаблони великої і маленької сніжинки, папір, ножиці)
Сніговичок дякує і дарує сніжинку з буквою „Цˮ
Ніколи не зробимо шкоди
Тварині ми в ріднім краю.
Нехай звеселяють природу
Співають пташка у гаю.
Ми друзі і вірні і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій.
І всіх, хто зимує у нас.