Урок інтегрований з української мови та Я у світі "Узагальнення з теми "Іменник" та Україна - європейська держава"

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних технологій навчання, стратегій критичного мислення, інтеграції уроків укр мови та « Я у світі» мультимедійної презентації, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок

з «Я у світі» та української мови

у 3 класі

 

 

 

Теми: Україна – європейська держава. Практична робота: що ти можеш розказати про Україну своїм ровесникам.

           Узагальнення знань з теми «Іменник»

 

 

 

Валентина Софроній

вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії

Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ст. №27

вул.Воробкевича 19, м. Чернівці 58032

 

 

 

 

 

  Чернівці   

Тема. Україна – європейська держава. Практична робота: що ти можеш розказати про Україну своїм ровесникам.

           Узагальнення знань з теми «Іменник»

Мета:

  • формувати національну свідомість школярів, ознайомити учнів із становленням України як європейської держави, поглибити знання учнів про країни Європи та нашу державу - Україну; закріпити знання учнів про іменник як частину мови.
  •  розвивати зв’язне писемне мовлення, логічне мислення, вміння аналізувати, співставляти, робити висновки, послідовно і тактовно висловлювати власну думку, збачувати словниковий запас розвивати пізнавальні інтереси учнів;
  •  виховувати громадянські та патріотичні якості особистості, почуття гордості за власну державу, її здобутки, повагу до  історії рідного краю, шанобливе ставлення до символів держави.
  • спрямовувати пізнавальну активність учнів на самовдосконалення.

Обладнання уроку: комп’ютер (презентація Power Point ), карта України, роздатковий матеріал «квитки», слова, відмінки, кубик.

Тип уроку: інтегрований

Особливості проведення уроку: урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних технологій навчання, стратегій критичного мислення, інтеграції уроків укр мови та « Я у світі» мультимедійної презентації, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.

Хід уроку

І. Організація класу.

У півколі  передаємо вітання рукою: хай щастить. Будьмо добрими і привітними один з одним.

ІІ. Актуалізація знань в півколі:

  1.          Опитування в колі
  • що  вивчаємо на мові? Що таке іменник?
  • На яке питання відповідає?
  • Що знаємо про нього? Як  змінюються іменники?
  1.          Робота над словами:

Україна, батько, любити, багатство, красивий , здоров’я.

  • знайдіть зайві слова. Чому? Що об’єднує ці слова?
  1. «Кубування» слова Україна.
  • Антонім до батька, а слово багатство кожен розуміє по- своєму (здоров’я є теж багатством, його не купиш). Доберіть синонім (скарби)
  1. Каліграфічна хвилинка

Ат  тст  ств  багатство  (1 пише споріднені слова: багач, розбагатіти, багатий)

  1. Робота з прислів’ям в парі:

Не в багатстві сила, а в чорних руках.

  • Поясніть, чорні руки це які? Яке це значення?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

  1. Презентація
  • Яку людину можна назвати багатою? Виберіть що відноситься до духовного багатства (з презентації : любов, сім’я, природа, друзі, здоров’я, щастя, доброта, родина, краса)
  1. Запишіть 3-5 іменників, що роблять вас духовно багатими, щасливими, радісними.
  2. Презентація

                       культурне ---------         БАГАТСТВО     -------- духовне

                                                 природнє             матеріальне

ІУ. Повідомлення теми і мети

Багатством чи скарбами нашої Вітчизни є культурні пам’ятки: собори, лаври, музеї, твори письменників, поетів, художників, винаходи вчених…

  Ми живемо у чудовій країні з мальовничою природою, багатою культурою та історією, народними звичаями, де живуть розумні й працьовиті люди.

 Переконатись вам допоможе наш урок, на якому ви дізнаєтесь про Україну як незалежну Європейську державу, а також узагальните знання з теми «Іменник».

 

У. Основна частина.

1. Робота зі звуками: Пропоную здійснити віртуальну подорож нашою країною. Знайдіть транспорт за звуковою схемою: літак, потяг, корабель, вертоліт, куля 

 

2. заповнення квитка:

- що потрібно, щоб потрапити на борт літака? (квиток)

- запишіть назву країни. Місто з якого ми вилітаємо та куди летимо. (кілька учнів називають міста). Своє прізвище, ім’я, по-батькові.

Взаємоперевірка. Яке правило допомогло заповнити квиток?

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Гра «Знайди помилку»

У дорогу збирають валізу. Час і нам це зробити. (записати  правильно тільки слова, в яких допущені помилки)

Плашч, жинси, куртка, парасолка, мяч, чиревики, джемпер , шарф, маїка.

 

Самоперевірка:  ** без помилок, * 1-3 помилки .

  1. Написання СМС

Зовсім забула, треба попрощатись з подругою чи другом. Але часу немає. Надішлемо СМС та скористаємось шаблоном:

Привіт, … . Я відлітаю до … . Вибач , що …. …

  1. Робота з деформованим текстом.

Ось ми в аеропорту . уявіть, що тут познайомились із хлопчиком Антоніо, який прибув до України з Італії. Він лише вчиться говорити на українській. Ось що вийшло:

    Я приїхав з Італія. Моя країна знаходиться на південь Європи. У нас багато квіти. Італійці дуже гостинні. Вони люблять пригощати фрукти й овочі.

  • Яких знань не вистачає Антоніо?
  • Виправте в парі текст. Зачитайте.

6.Гра «Карусель»

Розставити картки: відмінки, державні символи, народні.

7.Довідка про Україну.

Заходимо в літак, готуємось до польоту, а члени екіпажу розкажуть про нашу країну:

(читають з карток)

    А)  Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких  наша Україна. Вона є одна із найбільших за територією країн Європи, її можна порівняти з Францією.

    Б) Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією.

     В) Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.

Г) В Україні налічується більше тисячі великих міст.

Д) Вона має вихід до найбільшого моря – Чорного моря. Сюди впадає Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг.

 

8. Перегляд відео. Погляньте в ілюмінатори літака. Який прекрасний вид!

 

9. Робота в групах за кольорами квитків.

1 група складає есе про Україну за запитаннями:

  1. В якій країні ти живеш?
  2. Де вона розташована?
  3. Чим на твою думку багата Україна?
  4. Які відомі люди прославили її на весь світ?
  5. Як ти вважаєш, що треба нам зробити, щоб Україна була авторитетною і багатою країно.?

2 група складає рекламу за опорними словами:

Україна, Європейська, сусіди, столиця, історія й традиції, приїжджайте, щоб … пам’ятники, храми, музеї, борщ.

   Україна – це незалежна, самостійна, європейська  держава з багатовіковою історією і неповторними традиціями. Український народ є щедрий, співучий і працьовитий. Приїжджайте до нас, ознайомитеся з історичними пам’ятками, спробуєте українського борщу та відвідаєте духовні храми України.

 

3 група складає   «сенкан» до слова Україна.


        1. Тема (іменник).
        2. Опис (два прикметники).
        3. Дія (три слова).
        4. Ставлення (фраза – чотири слова).
        5. Перефразування сутності (одне       

                                                       слово).

1. Україна

2. Європейська, незалежна

3. Дивує, зворушує, захоплює 

4. Україна - це мій дім. 

5. Батьківщина!


 

10.Захист робіт.

 

УІ.Підсумок

  1. Мозкова атака. Вправа  «Асоціативний кущ» .

А зараз ми з вами сплетемо «словникову павутинку»  до слова Україна. (Рідний край, рідна земля, Батьківщина, тато, мама, Дніпро, Карпати, життя, краса, люба, моя держава).

2.Гра «Продовж речення» :

Сьогодні на уроці я … (дізнався, що таке Європа).

  • Тепер я знаю … (де знаходиться географічний центр Європи.)
  • Тепер я можу
  1.          Підрахунок балів.

УІІ.Д\З

Записати в зошит 3 речення , що в Україні най -най.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\111\Desktop\UkraineMap.pngВикористані джерела:

1. Інтерактивні технології навчання в початкових класах/ Авт-упор. І.І.Дівакова – Тернопіль: Мандрівець, 2012

2. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи/О.В.Стребна, А.О.Соценко, Харків ,видавнича група «Основа», 2009

3. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації / Г.О. Анісімова, О.В.Нікулочкіна, Тернопіль: Мандрівець, 2012

4. Критичне мислення. Початкова школа / І.Большакова, Київ : «Видавничий дім «Перше вересня», 2016

5.Газети «Початкова освіта»

6.Інтернет ресурси

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку