Інтегрований урок
з «Я у світі» та української мови
у 3 класі
Теми: Україна – європейська держава. Практична робота: що ти можеш розказати про Україну своїм ровесникам.
Узагальнення знань з теми «Іменник»
Валентина Софроній
вчитель початкових класів,
спеціаліст вищої категорії
Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ст. №27
вул.Воробкевича 19, м. Чернівці 58032
Чернівці
Тема. Україна – європейська держава. Практична робота: що ти можеш розказати про Україну своїм ровесникам.
Узагальнення знань з теми «Іменник»
Мета:
Обладнання уроку: комп’ютер (презентація Power Point ), карта України, роздатковий матеріал «квитки», слова, відмінки, кубик.
Тип уроку: інтегрований
Особливості проведення уроку: урок розроблено відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти з використанням інтерактивних технологій навчання, стратегій критичного мислення, інтеграції уроків укр мови та « Я у світі» мультимедійної презентації, що дає змогу учням показати та усвідомити важливе значення громадянської та патріотичної позиції до своєї Батьківщини та культурної спадщини українського народу.
Хід уроку
І. Організація класу.
У півколі передаємо вітання рукою: хай щастить. Будьмо добрими і привітними один з одним.
ІІ. Актуалізація знань в півколі:
Україна, батько, любити, багатство, красивий , здоров’я.
Ат тст ств багатство (1 пише споріднені слова: багач, розбагатіти, багатий)
Не в багатстві сила, а в чорних руках.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
культурне --------- БАГАТСТВО -------- духовне
природнє матеріальне
ІУ. Повідомлення теми і мети
Багатством чи скарбами нашої Вітчизни є культурні пам’ятки: собори, лаври, музеї, твори письменників, поетів, художників, винаходи вчених…
Ми живемо у чудовій країні з мальовничою природою, багатою культурою та історією, народними звичаями, де живуть розумні й працьовиті люди.
Переконатись вам допоможе наш урок, на якому ви дізнаєтесь про Україну як незалежну Європейську державу, а також узагальните знання з теми «Іменник».
У. Основна частина.
1. Робота зі звуками: Пропоную здійснити віртуальну подорож нашою країною. Знайдіть транспорт за звуковою схемою: літак, потяг, корабель, вертоліт, куля
2. заповнення квитка:
- що потрібно, щоб потрапити на борт літака? (квиток)
- запишіть назву країни. Місто з якого ми вилітаємо та куди летимо. (кілька учнів називають міста). Своє прізвище, ім’я, по-батькові.
Взаємоперевірка. Яке правило допомогло заповнити квиток?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.Гра «Знайди помилку»
У дорогу збирають валізу. Час і нам це зробити. (записати правильно тільки слова, в яких допущені помилки)
Плашч, жинси, куртка, парасолка, мяч, чиревики, джемпер , шарф, маїка.
Самоперевірка: ** без помилок, * 1-3 помилки .
Зовсім забула, треба попрощатись з подругою чи другом. Але часу немає. Надішлемо СМС та скористаємось шаблоном:
Привіт, … . Я відлітаю до … . Вибач , що …. …
Ось ми в аеропорту . уявіть, що тут познайомились із хлопчиком Антоніо, який прибув до України з Італії. Він лише вчиться говорити на українській. Ось що вийшло:
Я приїхав з Італія. Моя країна знаходиться на південь Європи. У нас багато квіти. Італійці дуже гостинні. Вони люблять пригощати фрукти й овочі.
6.Гра «Карусель»
Розставити картки: відмінки, державні символи, народні.
7.Довідка про Україну.
Заходимо в літак, готуємось до польоту, а члени екіпажу розкажуть про нашу країну:
(читають з карток)
А) Європа – це частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких наша Україна. Вона є одна із найбільших за територією країн Європи, її можна порівняти з Францією.
Б) Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією.
В) Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називають європейцями.
Г) В Україні налічується більше тисячі великих міст.
Д) Вона має вихід до найбільшого моря – Чорного моря. Сюди впадає Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг.
8. Перегляд відео. Погляньте в ілюмінатори літака. Який прекрасний вид!
9. Робота в групах за кольорами квитків.
1 група складає есе про Україну за запитаннями:
2 група складає рекламу за опорними словами:
Україна, Європейська, сусіди, столиця, історія й традиції, приїжджайте, щоб … пам’ятники, храми, музеї, борщ.
Україна – це незалежна, самостійна, європейська держава з багатовіковою історією і неповторними традиціями. Український народ є щедрий, співучий і працьовитий. Приїжджайте до нас, ознайомитеся з історичними пам’ятками, спробуєте українського борщу та відвідаєте духовні храми України.
3 група складає «сенкан» до слова Україна.
1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності (одне
слово).
1. Україна
2. Європейська, незалежна
3. Дивує, зворушує, захоплює
4. Україна - це мій дім.
5. Батьківщина!
10.Захист робіт.
УІ.Підсумок
А зараз ми з вами сплетемо «словникову павутинку» до слова Україна. (Рідний край, рідна земля, Батьківщина, тато, мама, Дніпро, Карпати, життя, краса, люба, моя держава).
2.Гра «Продовж речення» :
Сьогодні на уроці я … (дізнався, що таке Європа).
УІІ.Д\З
Записати в зошит 3 речення , що в Україні най -най.
Використані джерела:
1. Інтерактивні технології навчання в початкових класах/ Авт-упор. І.І.Дівакова – Тернопіль: Мандрівець, 2012
2. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи/О.В.Стребна, А.О.Соценко, Харків ,видавнича група «Основа», 2009
3. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації / Г.О. Анісімова, О.В.Нікулочкіна, Тернопіль: Мандрівець, 2012
4. Критичне мислення. Початкова школа / І.Большакова, Київ : «Видавничий дім «Перше вересня», 2016
5.Газети «Початкова освіта»
6.Інтернет ресурси