26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Урок з української мови "Префікси з- (с-)"

Про матеріал
Урок з української мови для 3 класу (російськомовного). Розвивати в учнів уміння вимовляти і писати слова з префіксами з-, с-; розвивати фонематичний слух, увагу, вміння свідомо використовувати префікси на письмі.
Перегляд файлу

Українська мова

 

Урок № 44

 

Тема уроку.   Префікси з- (с-)

Мета уроку.   Розвивати в учнів уміння вимовляти і писати слова з префіксами з-,
                   с-; розвивати фо­нематичний слух, увагу, вміння свідомо
                   використовувати префікси на письмі; формувати дії контролю й
                   оцінювання; виховувати куль­туру  поведінки, повагу й любов до  
                   оточуючих.

 

Хід уроку

Організація класу

Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка Д/З.
  2. Самостійна робота на картках. 
  3. Побудова «Асоціативного куща»

— Що ми знаємо про префікси?


пишеться зі слоном разом


значуща частина слова слова


 


можна утворити нові слова


ПРЕФІКС


роз-, без завжди з буквою з


 


частина основи


стоїть перед коренем


2.  Диктант

Безстрашний, розчесати, безтурботний, розстелити, безхарактерний, розлити,  безшумний, безхмарний, розписати.

  • Що слід пам'ятати про правопис префіксів роз-, без-?

 

Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

  1. Проблемне завдання.

  ?хитрує    ?горіти

 

 з        с   з        с

 Тож яку проблему нам сьогодні потрібно розв'язати?

Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом.

 

Завдання: розглянути групу слів, позначити префікси та зробити висновок про вживання префіксів з-, с-.

Сказав, здобути, зважити, спитав, схилився, змішав, станцює, сфотографує, злити.

Обговорення результатів групової роботи. Запис висновку у вигляді схеми:

с + к,п, т, ф, х

з + дзвінкі приголосні

  1. Фронтальна робота.

Завдання: записати слова, додаючи префікс з- або с-.

..хотів, ..рубав, ..в'язав, ..плести, ..летіли, ..варила, ..сипав, ..шити.

 Тож перед якими приголосними пишеться префікс с-? А префікс з-?Як виправити нашу схему про написання префікса з-?

з + усі інші приголосні

  • Як же розв'язати проблему, яка виникла у нас на початку уроку зі сло­вами: ?хитрує і ?горіти ?
  • Які префікси потрібно написати в цих словах? Чому?
  1. Слухання казки про префікси.

Казка про префікси

Була собі країна Українська мова. У ній було дуже багато слів. Кожен з них виконував певну роботу. Одні слова називали предмет, інші – вказували на його ознаку. Були такі слова, що називали дію предмета, а ще інші вміли зв’язувати слова у речення.                

Також в українській мові жили префікси, які вміли утворювати нові слова. Вони завжди знали перед коренем якого слова стати. Префікси виконували важливу роботу, вміли змінити слово. Префікси жили у дружбі і злагоді. Але одного разу між префіксами з – і с – виникла суперечка. Кожен з них думав, що він важливіший за свого брата.  Вони наввипередки почали ставати перед коренем кожного слова.  Почався у країні великий безлад. І тому королева Грамотійка розсудила їх так. Префікс с – стає перед  буквами к, п , т, ф, х, а префікс з- стає перед іншими буквами. З того часу  запанувала в Українській мові гармонія. 

  1. Опрацювання правила (с. 94).

Перед дзвінкими приголосними префікс з- вимовляється дзвінко, а перед глухими наближається у вимові до парного глухого [с].

Буква с пишеться перед літерами к, п, т, ф, х: сказати, список, стерти, сформувати, схопити. Їх легко запам'ятати у вислові: кафе «Птах».

В інших випадках потрібно писати букву з: зчистити, зжувати, змити, зцідити, здружити.

    5.  Первинне закріплення

1) Фронтальна робота (с. 94, впр. 267). Запам'ятай!

 Прочитайте слова. Простежте, перед якими буквами вживається префікс з-, а перед якими с-.

2) Поміркуй! (с. 94, впр. 268).

Уважно прочитайте вірш. Поміркуйте, у яких словах с- префікс, а в яких частина кореня.

Спишіть вірш, у словах позначте префікс (склювала, спитала, сказала).

6. Фізкультхвилинка

Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота за підручником (с. 94, впр. 269)

 Прочитайте слова. Утворіть від них спільнокореневі за допомогою префікса з- (с ) за зразком та запишіть.

2. Гра «Розподіли» (с. 95, впр. 270)

  • Прочитайте слова. У які групи їх можна об'єднати?
  • Запишіть слова у два стовпчики. Позначте у словах префікси.

А) снігопад, стеля, сріблястий, сьогодні, стежка.

Б) стерти, спитати, склеїти, схилити, створити.

3. Проблемне завдання

 Знайдіть помилки, виправте їх.

Зхилити, стерти, сшити спитають, зписують, збудувати, станцює.

 У яких словах допущені помилки? Чому ви так уважаєте? Доведіть свою думку.

  1. Робота за підручником (с. 95, впр.272)
  2. Орфографічний аукціон

 Дивіться: орфографічний аукціон! Купують префікси. Підемо і ми дещо купимо. (На дошці записані слова, потрібно вставити префікси.)

..ліпити, ..берегти, ..малювати, ..питати, ..кинути, ..дерти, ..писати, ..шити.

Підсумок уроку

  •    Яку проблему розв'язали на уроці?
  •    Яке відкриття зробили?
  •    Що здалося складним (легким)?
  •    Хто задоволений своєю роботою на уроці?
  •    Над чим будемо працювати на наступному уроці?

 

Д/З        с.95,впр.271.

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку