Урок з української мови "Апостроф"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 3 класу (російськомовного). Урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Українська мова


Урок № 23


Тема уроку.    Апостроф.

Мета уроку.    Познайомити учнів з роллю апострофа в словах, формувати вміння правильно читати слова з апострофом, позначати апострофом роздільну вимову звуків, вчити правильно переносити слова з апострофом, розвивати мовлення, вміння порівнювати, робити висновки, виховувати інтерес до вивчення української мови, старанність.

Обладнання уроку: малюнок із зображенням апострофа, схема «Вживання апострофа», картка «Транскрипція слів», завдання для роботи в парах, малюнки із зображенням м’яча, хом’яка, пам’ятника, пір’я, сім ̓ ї. 

 

                                                           Хід уроку

Організація класу

Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка Д/З (с. 50, впр. 143).
  2. Словниковий диктант.
    - Коли в словах української мови ніколи не пишеться знак м’якшення.

   Любов, вісім, аптекар, буквар, голуб, вечір, ніч, якір, лікар, воротар, піч, ліхтар.

Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота над загадкою.

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати «ім’я» -

Зразу стану потрібний і я.

                                (Апостроф)

Повідомлення теми та завдань уроку

         Сьогодні на уроці ми будемо розширювати свої знання про апостроф. Визначимо, яку роботу виконає апостроф у словах. Будемо записувати слова з апострофом, вчитися правильно переносити слова з апострофом. А для цього слід вивчити правила вживання апострофа.

Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1.            Слухання казки.

        У далекому тридесятому царстві існувала незвична країна Фонетика. Правили тою країною три сестри: точна Графіка, строга, але розумна Орфографія, і мила й співуча Орфоепія. Одного разу сталася у них дуже надзвичайна подія – зник Апостроф. Почався у тій країні справжній безлад. Сестри Орфографія і Графіка навіть не уявляли, що робити, адже всі почали неправильно записувати слова. Ніхто не міг між собою порозумітись!.. Було вирішено: необхідно знайти Апостроф. До роботи взялися найкращі знавці. Було виявлене наступне: Кома із сусідньої країни вже давно заздрить Апострофу, адже вони були однаковими, проте він завжди стояв вище за неї. А чи не її рук це справа?

  • З’ясуймо, для чого вживається Апостроф, і можливо, тоді ми зможемо допомогти його знайти.
  • Розглянемо схему «Вживання апострофа» та проілюструємо її власними прикладами.
  • Перший крок ми зробили. Всі дізналися, що Апострофа заховали в Скелі серед твердих приголосних. Для того, щоб потрапити до тієї Скелі, необхідно виконати завдання.

       Подані в транскрипції слова запишіть відповідно до орфографічних норм.

[пʼірйа]     [вйун]     [бйе]     [сʼімйа]

Пір’я, в’юн, б’є, сім ̓я.

  1. Фронтальна робота за підручником (с. 51, впр. 144)
  • Прочитайте слова російською й українською мовами. Чи відрізняється їхня вимова?
  • Які звуки позначають букви я, ю, є, ї в українських словах?
  • Які приголосні звуки – тверді чи м’які – позначають виділені букви?
  1. Робота над правилом (с. 51)
  2. Робота за підручником (с. 51, впр. 145)
  3. Фізкультхвилинка.
  4. Перенос слів з апострофом (с. 52, впр. 147)
  • Прочитайте слова.
  • Спишіть їх, поділяючи для переносу.

  Пам ̓- ять, в ̓я – лий, п ̓я – та, хло – п ̓я, м ̓ я – та, пі – р ̓ я, реп ̓ - ях.

Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Малюнковий диктант.

М’яч, хом’як, пам’ятник, пір’я, сім ̓я.

  1. Робота в парах. Гра «Коректор».

   Мята, червйак, пйавка, сімя, мяч, бурьян, соловйі, піря, пйать, полумья.

  1. Знаковий диктант.

+ - ставиться апостроф

  • - не ставиться апостроф

    Б’ють, п’явка, в’юн, будяк, буряк, Лук’янівка, свято, цвях, різьбяр, ряст, любов’ю, цвях.

Відповіді:  + + + - - + - - - - + -

  1. Самоперевірка диктанту.

Підсумок уроку

  • Чого навчилися на уроці?
  • Що виконувати було цікаво?
  • Назвіть букви, після яких може ставиться апостроф.

 

Д/З     с. 52, впр. 148

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сонько Юлія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
2202
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку