21 жовтня о 18:00Вебінар: Активізація та зосередження уваги учнів покоління Z

Урок з української мови "Апостроф"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 3 класу (російськомовного). Урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Українська мова


Урок № 23


Тема уроку.    Апостроф.

Мета уроку.    Познайомити учнів з роллю апострофа в словах, формувати вміння правильно читати слова з апострофом, позначати апострофом роздільну вимову звуків, вчити правильно переносити слова з апострофом, розвивати мовлення, вміння порівнювати, робити висновки, виховувати інтерес до вивчення української мови, старанність.

Обладнання уроку: малюнок із зображенням апострофа, схема «Вживання апострофа», картка «Транскрипція слів», завдання для роботи в парах, малюнки із зображенням м’яча, хом’яка, пам’ятника, пір’я, сім ̓ ї. 

 

                                                           Хід уроку

Організація класу

Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка Д/З (с. 50, впр. 143).
  2. Словниковий диктант.
    - Коли в словах української мови ніколи не пишеться знак м’якшення.

   Любов, вісім, аптекар, буквар, голуб, вечір, ніч, якір, лікар, воротар, піч, ліхтар.

Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота над загадкою.

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати «ім’я» -

Зразу стану потрібний і я.

                                (Апостроф)

Повідомлення теми та завдань уроку

         Сьогодні на уроці ми будемо розширювати свої знання про апостроф. Визначимо, яку роботу виконає апостроф у словах. Будемо записувати слова з апострофом, вчитися правильно переносити слова з апострофом. А для цього слід вивчити правила вживання апострофа.

Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1.            Слухання казки.

        У далекому тридесятому царстві існувала незвична країна Фонетика. Правили тою країною три сестри: точна Графіка, строга, але розумна Орфографія, і мила й співуча Орфоепія. Одного разу сталася у них дуже надзвичайна подія – зник Апостроф. Почався у тій країні справжній безлад. Сестри Орфографія і Графіка навіть не уявляли, що робити, адже всі почали неправильно записувати слова. Ніхто не міг між собою порозумітись!.. Було вирішено: необхідно знайти Апостроф. До роботи взялися найкращі знавці. Було виявлене наступне: Кома із сусідньої країни вже давно заздрить Апострофу, адже вони були однаковими, проте він завжди стояв вище за неї. А чи не її рук це справа?

  • З’ясуймо, для чого вживається Апостроф, і можливо, тоді ми зможемо допомогти його знайти.
  • Розглянемо схему «Вживання апострофа» та проілюструємо її власними прикладами.
  • Перший крок ми зробили. Всі дізналися, що Апострофа заховали в Скелі серед твердих приголосних. Для того, щоб потрапити до тієї Скелі, необхідно виконати завдання.

       Подані в транскрипції слова запишіть відповідно до орфографічних норм.

[пʼірйа]     [вйун]     [бйе]     [сʼімйа]

Пір’я, в’юн, б’є, сім ̓я.

  1. Фронтальна робота за підручником (с. 51, впр. 144)
  • Прочитайте слова російською й українською мовами. Чи відрізняється їхня вимова?
  • Які звуки позначають букви я, ю, є, ї в українських словах?
  • Які приголосні звуки – тверді чи м’які – позначають виділені букви?
  1. Робота над правилом (с. 51)
  2. Робота за підручником (с. 51, впр. 145)
  3. Фізкультхвилинка.
  4. Перенос слів з апострофом (с. 52, впр. 147)
  • Прочитайте слова.
  • Спишіть їх, поділяючи для переносу.

  Пам ̓- ять, в ̓я – лий, п ̓я – та, хло – п ̓я, м ̓ я – та, пі – р ̓ я, реп ̓ - ях.

Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Малюнковий диктант.

М’яч, хом’як, пам’ятник, пір’я, сім ̓я.

  1. Робота в парах. Гра «Коректор».

   Мята, червйак, пйавка, сімя, мяч, бурьян, соловйі, піря, пйать, полумья.

  1. Знаковий диктант.

+ - ставиться апостроф

  • - не ставиться апостроф

    Б’ють, п’явка, в’юн, будяк, буряк, Лук’янівка, свято, цвях, різьбяр, ряст, любов’ю, цвях.

Відповіді:  + + + - - + - - - - + -

  1. Самоперевірка диктанту.

Підсумок уроку

  • Чого навчилися на уроці?
  • Що виконувати було цікаво?
  • Назвіть букви, після яких може ставиться апостроф.

 

Д/З     с. 52, впр. 148

 

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку