Урок інтегрований "Загадкова зірка - Сонце"

Про матеріал
Цей конспект може допомогти вчителям 4 класів НУШ, які хочуть проводити інтегровані уроки. В уроці використано цікаві відомості про Сонячну систему, природу Землі, вчить дітей бачити зв'язок математики та природознавства, зрозуміти, що у світі все навколо пов'язано і потрібно, який цікавий Всесвіт
Перегляд файлу

Інтегрований урок у 4 класі

Дата: 07.10.2021

МАТЕМАТИКА

Тема. Нумерація п'ятицифрових чисел. Знаходження значень числових та буквених  виразів Творча робота над задачею - С. 50-51, № 267-280

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Тема. Сонце – джерело світла і тепла на Землі – с 42-44

 Мета: вчити здобувачів освіти читати і записувати  п'ятицифрові числа[4МАО 4.2]; сприяти формуванню вміння визначати розрядний склад багатоцифрових чисел [4МАО4.3], розвивати вміння перевіряти правильність обчислень [4МАО 3.4]; прогнозувати результат[4МАО 1. 3];  пояснювати хід міркування, вміння перевіряти правильність обчислень[4МАО 3.3, 3.4]; вчити розв'язувати сюжетні задачі[4МАО 2.3];

розширити знання про вплив Сонця  на нашу планету[4ПРО2.1], про Всесвіт, Сонячну систему[4ПРО1.1],  розвивати вміння встановлювати взаємозв'язки  між об'єктами  та природними явищами[4ПРО3.1], вчити моделювати та прогнозувати[4ПРО1.4]; шукати інформацію з різних джерел про Сонце, опрацьовувати та аналізувати отримані дані, розвивати вміння працювати в групі[4ГІО2.2]; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; дотримуватися норм культури спілкування під час дискусії [4МОВ1.7]; критично сприймати усну інформацію, аналізувати та уточнювати її [4МОВ1.1]; узагальнювати та систематизувати почуту інформацію [4МОВ1.4]; сприяти  вихованню жаги до знань та потреби вчитися все життя.

Тип уроку: інтегрований урок формування нових знань та практичних вмінь

Обладнання: «6 цеглинок», відео «Сонце» https://www.youtube.com/watch?v=0TjnzdhMW5U&ab_channel=KozakTV,

елементи  для інтелектуальної  карти «Сонце», геометричні об'ємні фігури, схеми-опори задач, малюнки до теми «Сонце, Сонячна система»

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

- Щоб записувати діаметри деяких планет нашої Сонячної системи, треба вчитися записувати п'ятицифрові числа. Спробуйте запишіть діаметри планет Марс – 6.800км і Меркурія – 4.880 км. Прочитайте їх.

* Вправа «Передбачення»

- Що б ви хотіли дізнатися на уроці?

-  Чому Сонце таке важливе для Сонячної системи?

- Як Сонце допоможе нам вивчати п'ятицифрові числа?

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МОТИВАЦІЯ

- Сьогодні ми поєднаємо вивчення математики і природи, будемо вчитися читати, записувати та розкладати на розрядні доданки п'ятицифрові числа, дізнаємось секрети найближчої до нас зірки.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А) Каліграфічна хвилинка – цифра 8

- Землю називають блакитною планетою через велику кількість води, але океанів на Землі всього 4. Що ви про них знаєте?

- Щоб дізнатися назву найближчої до нас зірки запишіть правильно числа та розкладіть на розрядні доданки. Кожному числу відповідає літера:

 - Найглибша частина Тихого океану - 11.022 м( літера О), середня глибина - 4.300м(літера Е);  Атлантичного океану – 8.742м(літера С),

Індійського океану – 7.729м(буква Н);

- Наймілкіший - Північний Льодовитий , його найбільша глибина – 5.527м(буква Ц)

 - Яке слово утворилось?(Сонце)

- Що ви знаєте про Сонце?

Висновок: найглибший Тихий океан., найближча до Землі зірка – Сонце.

Б) Вправа «Інтелектуальна карта- «Сонце»»

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО  МАТЕРІАЛУ

А)Пояснення нового матеріалу – робота з нумераційною таблицею

 с. 50 № 273

- Прочитайте  і запишіть числа подані у нумераційній таблиці:

13.527   18.306  13042  10.724

- Як розкладете на розрядні доданки  ці числа?

Правило: кожні десять одиниць будь-якого розряду  утворюють одиницю наступного розряду.  Десять тисяч це одиниця п'ятого розряду.

- Розміри Сонця надзвичайно великі. Порівняно із Землею його діаметр у 109 разів більший, а маса — у 330 тисяч разів.

Б) Опрацювання дій в межах 10000

- Сонце — центральне небесне тіло Сонячної системи.

-  Пригадаймо послідовність планет від Сонця.

- Як би розташовувались  планети в діаграмі за своїм діаметром, якщо  спадання?

Юпітер   140 тис км

Сатурн    116 тис км

Уран   50 тис 8 сот км

Нептун 48 тис 6 сот км

Земля  12тис  742 км - Діма

Венера 12 тис 1 сот км

Марс 6 тис 8 сот км

Меркурій 4 тис 880 км

- Назвіть числа сусідів числа «12 тис 100»

Висновок : десяток тисяч – одиниця розряду десятків тисяч,

 одиниця п'ятого розряду

№ с. 50 № 271

 – Обчислимо за зразком

- Яке число запишете, якщо до 10 тис + 1, 2,3,4; якщо +20,30,40; якщо +100,200,300

Висновок: дії з розрядними числами п'ятого розряду виконуємо так само, як і з десятками

Людина вагою 60 кг на цій зірці мала б вагу у 28 разів більше, тобто 1680 кг

Від цієї зірки Плутон віддалена на 5900 млн км

Температура на поверхні цієї зірки 6тис градусів за Цельсієм, в глибині  15 млн

Висновок:  Сонце -  джерело тепла і світла, життя

- Вирази  №274, с. 51

- Якщо с=3 тис, 4тис і 10 тис, то 10 тис + с = ?

- Назвіть найбільше(найменше) серед отриманих чисел?

V. ФІЗХВИЛИНКА - «Сонечко»

Для здоров'я та порядку

Дружно робимо зарядку.

В лісі квітнуть квіти  й трави.

В небі сонце в нас ласкаве.

VІ. ТВОРЧЕ ВИКОРИСТАННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

А) Розв'язування задачі колективно  – с. 51, №277

- Задача з непрямою залежністю

І полиця – 46 книжок, це у 2 р більше, ніж

ІІ полиця - ?

В) Самостійне розв'язування задачі у групах:

І група – №279

ІІ група - №276(1)

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ – рефлексія

Вправа «Я зрозумів»

Домашнє завдання , вивчити  правило – с. 53; вирази 280 , порядок дій

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку